Beurs Lochem in september
Beurs Lochem in september
Hallo N-Spoor liefhebbers.
Het lijkt nog verweg maar het is zo weer Lochem tijd18 en 19 September en daar moet toch weer iets te zien zijn voor de modelspoorder.
Daar wij weer uitgenodigd zijn voor deze beurs willen wij toch wel even laten zien wat wij in petto hebben voor de beurs dagen.
Daar ons steeds de meest uiteen lopende vragen worden gesteld over het aankleden van de modelbaan, willen wij de komende weken die wij nog hebben voor de beurs gebruiken om U te informeren wat wij daar gaan doen.
Wij zullen wat foto's plaatsen en als U dat aanspreekt komt U naar de beurs in Lochem en wij zullen proberen daar uitleg over te geven.
We zullen dan uit de doeken doen hoe we het gemaakt hebben en U trachten deze technieken aan U over te dragen.
Hiermede hopen wij te bereiken dat een ieder hier zijn voordeel mee kan doen.
Op de beurs zullen wij ook onze materialen ten toon spreiden en U laten zien dat scenery niet moeilijk hoeft te zijn.
Dus kom naar de BEURS te LOCHEM en profiteer hier van.
Hier de eerste foto van wat loofbomen.
Deze zijn bewerkt met als stam Heki.
Groeten J&J Vriend
Het lijkt nog verweg maar het is zo weer Lochem tijd18 en 19 September en daar moet toch weer iets te zien zijn voor de modelspoorder.
Daar wij weer uitgenodigd zijn voor deze beurs willen wij toch wel even laten zien wat wij in petto hebben voor de beurs dagen.
Daar ons steeds de meest uiteen lopende vragen worden gesteld over het aankleden van de modelbaan, willen wij de komende weken die wij nog hebben voor de beurs gebruiken om U te informeren wat wij daar gaan doen.
Wij zullen wat foto's plaatsen en als U dat aanspreekt komt U naar de beurs in Lochem en wij zullen proberen daar uitleg over te geven.
We zullen dan uit de doeken doen hoe we het gemaakt hebben en U trachten deze technieken aan U over te dragen.
Hiermede hopen wij te bereiken dat een ieder hier zijn voordeel mee kan doen.
Op de beurs zullen wij ook onze materialen ten toon spreiden en U laten zien dat scenery niet moeilijk hoeft te zijn.
Dus kom naar de BEURS te LOCHEM en profiteer hier van.
Hier de eerste foto van wat loofbomen.
Deze zijn bewerkt met als stam Heki.
Groeten J&J Vriend
Re: Beurs Lochem in september
Mijne Heren,
Hier de nieuwe update van het vervaardigen van bomen voor op de modelbaan.
Het gaat deze keer over knotwilgen en treurwilgen de oerbomen die op geen enkele Nederlandse modelbaan mogen ontbreken.
Knotwilgen
Even een beschrijving van de knotwilg.
Naast de praktische functie van de knotbomen zijn ze ook voor de natuur van groot belang.
De oude bomen zijn vaak hol doordat de binnenkant langzaam wegrot.
In deze holen vinden verschillende dieren een goed onderkomen; uilen en eenden bouwen hierin hun nesten en ook vleermuizen zoeken de holle bomen op voor een goede schuilplaats.
Het dode hout is vaak de basis voor allerlei prachtige zwammen en paddestoelen.
Het knotten van bomen is een intensief werk dat vroeger meestal door boeren werd gedaan.
Tegenwoordig worden de bomen veelal door vrijwilligers geknot, vaak via natuurbeschermings organisaties die met name door de natuur functie en het karakteristieke landschapsbeeld veel belang hechten aan het behoud van deze bomen.
Knotbomen vind je vaak in gebieden met een hoge grondwaterstand.
Doordat hoge grondwater kunnen de bomen niet diep wortelen.
Een geknotte boom vangt minder wind en zal dan ook minder snel omwaaien.
Tot zover wat theorie, de praktijk zullen we laten zien op de beurs in Lochem waar U met de vragen terecht kan, en waar wij uitleg geven hoe men het een en ander kan maken.
Dus allen die belangstelling hebben in het maken van deze bomen op naarLOCHEM.
Tot zo ver geniet er van.
Groeten J&J Vriend
Hier de nieuwe update van het vervaardigen van bomen voor op de modelbaan.
Het gaat deze keer over knotwilgen en treurwilgen de oerbomen die op geen enkele Nederlandse modelbaan mogen ontbreken.
Knotwilgen
Even een beschrijving van de knotwilg.
Naast de praktische functie van de knotbomen zijn ze ook voor de natuur van groot belang.
De oude bomen zijn vaak hol doordat de binnenkant langzaam wegrot.
In deze holen vinden verschillende dieren een goed onderkomen; uilen en eenden bouwen hierin hun nesten en ook vleermuizen zoeken de holle bomen op voor een goede schuilplaats.
Het dode hout is vaak de basis voor allerlei prachtige zwammen en paddestoelen.
Het knotten van bomen is een intensief werk dat vroeger meestal door boeren werd gedaan.
Tegenwoordig worden de bomen veelal door vrijwilligers geknot, vaak via natuurbeschermings organisaties die met name door de natuur functie en het karakteristieke landschapsbeeld veel belang hechten aan het behoud van deze bomen.
Knotbomen vind je vaak in gebieden met een hoge grondwaterstand.
Doordat hoge grondwater kunnen de bomen niet diep wortelen.
Een geknotte boom vangt minder wind en zal dan ook minder snel omwaaien.
Tot zover wat theorie, de praktijk zullen we laten zien op de beurs in Lochem waar U met de vragen terecht kan, en waar wij uitleg geven hoe men het een en ander kan maken.
Dus allen die belangstelling hebben in het maken van deze bomen op naarLOCHEM.
Tot zo ver geniet er van.
Groeten J&J Vriend
mijn heren,
Een volgende update van bomen .
Daar er nogal wat bierdrinkers onder de modelbouwers zitten hebben wij het volgende bedacht.
We vinden wel bierwagens en zo nu en dan een brouwerij op de modelbaan, maar een hop veld heb ik nog niet gezien.
Dus zijn wij aan de slag gegaan en eens hop gemaakt, een ladder er tegenaan en een preiser met mand de ladder opsturen om het hop te plukken.
Tevens hebben wij wat fantasie struiken gemaakt om zo hier en daar een tuintje op te leuken.
Voor uitleg over hoe het gemaakt is verwijs ik u naar de beurs in LOCHEM.
Daar geven we tekst en uitleg en kan men de bomen bewonderen.
Tot zo ver weer de volgende update zullen we besteden aan gebouwen die we ook weer zelfmaken.
Groeten J&J Vriend
Een volgende update van bomen .
Daar er nogal wat bierdrinkers onder de modelbouwers zitten hebben wij het volgende bedacht.
We vinden wel bierwagens en zo nu en dan een brouwerij op de modelbaan, maar een hop veld heb ik nog niet gezien.
Dus zijn wij aan de slag gegaan en eens hop gemaakt, een ladder er tegenaan en een preiser met mand de ladder opsturen om het hop te plukken.
Tevens hebben wij wat fantasie struiken gemaakt om zo hier en daar een tuintje op te leuken.
Voor uitleg over hoe het gemaakt is verwijs ik u naar de beurs in LOCHEM.
Daar geven we tekst en uitleg en kan men de bomen bewonderen.
Tot zo ver weer de volgende update zullen we besteden aan gebouwen die we ook weer zelfmaken.
Groeten J&J Vriend
-
Nou ik kom spieken
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
- Elektronica/Commercieel
Kan al niet wachten, zit dan wel midden in de verbouwing maar dat scheelt me niks. een tripje naar Lochem is bouwstopwaardig
-
J&J jullie hebben mijn interesse zeker gewekt, had het eerder moeten weten, maar denk dat ik voor bepaalde spullen nu een leuk adresje gevonden te hebben gezien de foto's op de site . Of ik het ga redden om jullie te ontmoeten in Lochem moet ik helaas te betwijfelen, maar ben zeker geïnteresseerd als jullie een keer hier meer in de buurt van Utrecht aanwezig zijn zodat ik even langs kan wippen tussen alle drukte door Het heeft namelijk geen haast, maar zeker handig bij volgende projecten...
Groeten,
Marcel
Groeten,
Marcel
Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
Mijne Heren,
Nu we het al uitgebreid hebben laten zien wat voor bomen wij in huis hebben nu eens iets anders.
Ook gebouwen maken we zelf op schaal na vanaf een orginele tekening.
Nu hadden we nog het een en ander in de rommeldoos liggen en wilde daarmee wat gaan doen.
We hebben dus het een en ander bijelkaar gezocht en er een gebouwtje van gemaakt.
We kwamen niet verder dan wat muurtjes, dus zelf het dak en regengoten erbij gemaakt.
Daar wij zelf de dakplaten maken was dat dus geen probleem voor ons, dus gingen we aan de slag met het onderstaande als resultaat.
Voorzijde;
Linkerzijkant met regenafvoer;
Rechterzijkant;
Achterkant;
Ook dit willen we laten zien op de beurs in LOCHEM en kunt u vragen stellen over de bouw van dit spoorhuisje.
Volgende keer laten we dan iets groters zien in de vorm van de goederenloods.
Blijf het dus volgen er komt nog meer.
Groeten J&J Vriend
Nu we het al uitgebreid hebben laten zien wat voor bomen wij in huis hebben nu eens iets anders.
Ook gebouwen maken we zelf op schaal na vanaf een orginele tekening.
Nu hadden we nog het een en ander in de rommeldoos liggen en wilde daarmee wat gaan doen.
We hebben dus het een en ander bijelkaar gezocht en er een gebouwtje van gemaakt.
We kwamen niet verder dan wat muurtjes, dus zelf het dak en regengoten erbij gemaakt.
Daar wij zelf de dakplaten maken was dat dus geen probleem voor ons, dus gingen we aan de slag met het onderstaande als resultaat.
Voorzijde;
Linkerzijkant met regenafvoer;
Rechterzijkant;
Achterkant;
Ook dit willen we laten zien op de beurs in LOCHEM en kunt u vragen stellen over de bouw van dit spoorhuisje.
Volgende keer laten we dan iets groters zien in de vorm van de goederenloods.
Blijf het dus volgen er komt nog meer.
Groeten J&J Vriend
Mijne Heren en dames,
Hier de laatste update voor de grote beurs in LOCHEM.
We hadden het over gebouwen zelf gemaakt van styreen, sommige modelspoorders hebben hier nog wat moeite mee om er aan te beginnen.
Ik kan u verzekeren als je er aan begint werkt het verslavend en wil je al je gebouwen zelf maken.
Wij maken dan ook zelf onze gebouwen na van een bestaand model en de tekening van de aannemer.
Op de beurs kunnen en willen we u wel uitleggen hoe te werk te gaan en leren om met het materiaal om te gaan.
Het is niet moeilijk maar vraagt wel een beetje geduld van de bouwer, maar wij zeggen altijd het is een hobby over tijd wordt niet gesproken.
Hier ziet u een zelf gemaakt stationnetje .
Hier ziet u een gebouw waarvan de deuren open en dicht kunnen door middel van een machniekje
Zo dat was het weer voor vandaag wij gaan ons nu rustig voorberijden op de vragen die er komen in LOCHEM.
Hopenlijk brengt u ons een bezoekje en mag u vertellen of wij hiermee door moeten gaan op het forum.
Ook is het mogelijk een idee om eens een workshop dag te houden voor de forumleden waarbij er dan verschillende onderdelen van de hobby uitgelicht kunnen worden.
Van harte tot ziens in LOCHEM
Hier de laatste update voor de grote beurs in LOCHEM.
We hadden het over gebouwen zelf gemaakt van styreen, sommige modelspoorders hebben hier nog wat moeite mee om er aan te beginnen.
Ik kan u verzekeren als je er aan begint werkt het verslavend en wil je al je gebouwen zelf maken.
Wij maken dan ook zelf onze gebouwen na van een bestaand model en de tekening van de aannemer.
Op de beurs kunnen en willen we u wel uitleggen hoe te werk te gaan en leren om met het materiaal om te gaan.
Het is niet moeilijk maar vraagt wel een beetje geduld van de bouwer, maar wij zeggen altijd het is een hobby over tijd wordt niet gesproken.
Hier ziet u een zelf gemaakt stationnetje .
Hier ziet u een gebouw waarvan de deuren open en dicht kunnen door middel van een machniekje
Zo dat was het weer voor vandaag wij gaan ons nu rustig voorberijden op de vragen die er komen in LOCHEM.
Hopenlijk brengt u ons een bezoekje en mag u vertellen of wij hiermee door moeten gaan op het forum.
Ook is het mogelijk een idee om eens een workshop dag te houden voor de forumleden waarbij er dan verschillende onderdelen van de hobby uitgelicht kunnen worden.
Van harte tot ziens in LOCHEM
Ja, Jaap en Jarno hebben mij ook aangestoken me het virus om huisjes in styreen te bouwen.
Ik ben ook nog steeds met mijn stationnetje bezig.
Groetjes,
Jos
Ik ben ook nog steeds met mijn stationnetje bezig.
Groetjes,
Jos
Hallo,
is het lastig om zelf huisjes te maken?
en hoe doen jullie dat?
wil het ook wel gaan proberen lijk mij erg leuk om te doen
is het lastig om zelf huisjes te maken?
en hoe doen jullie dat?
wil het ook wel gaan proberen lijk mij erg leuk om te doen
Nee hoor, ik heb zelf ook al wat huisjes in N gebouwd.
Op onderstaande link vind je een mini-cursus:
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... f=21&t=225
Groetjes,
Jos
Op onderstaande link vind je een mini-cursus:
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... f=21&t=225
Groetjes,
Jos