Treinen tijdens vakantie Zwitserland wk26/27 2024

Plaats hier je treingerelateerde foto('s). Van vakantie tot modelbaan.
(Foto's van de EIGEN modelbaan: deze wel plaatsen in forum 'Mijn N-baan'!)
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 706
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Treinen tijdens vakantie Zwitserland wk26/27 2024

Bericht door Paul_DMV »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 706
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Treinen tijdens vakantie Zwitserland wk26/27 2024

Bericht door Paul_DMV »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

OBBinN
Forum-Beheerder
Berichten: 2077
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Treinen tijdens vakantie Zwitserland wk26/27 2024

Bericht door OBBinN »

Mooie foto's!


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

leon1965
Berichten: 386
Lid geworden op: 29 okt 2023 14:23
Locatie: Utrecht

Re: Treinen tijdens vakantie Zwitserland wk26/27 2024

Bericht door leon1965 »

Da's een hele hoop inspiratie voor de modelbaan....heel mooie foto's


Groetjes
Leon
Win11, Itrain, Dinamo
Mijn baanplan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 49#p277049
ik bouw nu: viewtopic.php?t=18087

BartenThomas
Berichten: 472
Lid geworden op: 26 mei 2022 10:10

Re: Treinen tijdens vakantie Zwitserland wk26/27 2024

Bericht door BartenThomas »

Heb je nog wel vakantie gehouden? :mrgreen:



CGdeBrabander
Berichten: 187
Lid geworden op: 15 jan 2019 21:37
Locatie: Waddinxveen

Re: Treinen tijdens vakantie Zwitserland wk26/27 2024

Bericht door CGdeBrabander »

Mijn hart ging weer even sneller kloppen toen ik deze prachtige foto's voor bij zag komen.


Gebruikersavatar

sik234
Berichten: 333
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: Treinen tijdens vakantie Zwitserland wk26/27 2024

Bericht door sik234 »

Zo te zien mooi vakantie gehad super foto’s


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7603
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Treinen tijdens vakantie Zwitserland wk26/27 2024

Bericht door Krab »

Mooi heb zelf een gedeelte van de Glazier Express baan gedaan in zo'n mooi uitzicht rijtuigen Disentis naar Brig .
Ook in Zermat naar boven met de Gornergratbahn ,totaal er 5 verschillende routes gereden is echt een aanrader .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 706
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Treinen tijdens vakantie Zwitserland wk26/27 2024

Bericht door Paul_DMV »

BartenThomas schreef: 16 jul 2024 16:13 Heb je nog wel vakantie gehouden? :mrgreen:
haha, sterker nog, dit was onze honeymoon deel 1, (volgend jaar Canada deel 2). We hebben in Zwitserland veel gewandeld.

De eerste drie dagen bij Beatenberg bij Interlaken, natuurlijk de Junkfrau op geweest, met de trein door de berg heen naar naar het hoogste station van Europa (3,454m), nog doorgelopen naar de volgende hut op 3664m bij de Mönch. Verder nog gewandeld bij de Schynige Platte, heel erg mooi daar boven, schitterende alpentuin net het uitzicht. Ook bij Mürren nog gewandeld met uitzicht op de enorme bergtoppen, Junkfrau, Mönch, Eiger en Breithorn, met de gondel omhoog bij Lauterbrunnen en dan is daar nog een treintje. Hoe hebben ze die trein daar omhoog gekregen vraag ik me dan meteen af.

Dus ja in Zwitserland kom je automatische een hoop treintjes tegen zonder er echt naar op zoek te gaan, mijn vrouw is na 10 jaar samen wel een beetje gewend dat als ergens een trein in de buurt is dat er dan een aantal foto's gemaakt moeten worden. :lol:

Daarna zijn we naar Bettmeralp gereden, voor 3 nachten, daar kom je dan weer geen trein tegen, maar onderweg in Meiringen wel even stoppen bij het station en kwamen onder aan de furkapass nog wat wagons en locje van de FSB tegen. Daarna 3 dagen even geen treinen, maar wel mooie wandelingen met uitzicht op de Aletsch Gletscher (langste van Europa). Toen we daar weg wilden was er een overstroming in het Rhône dal, waardoor bijna onze auto in de rivier is gespoeld. 4 auto's zijn met een deel van de parkeerplaats in de rivier terecht gekomen, gelukkig stond die van mij er nog. Wel een nacht langer in Bettmeralp moeten blijven omdat het Rhône dal daar nog compleet was afgesloten. Een dag later moesten we ook flink omrijden opweg naar Davos. Obergoms was onbereikbaar, Furkapass dicht en ook de treintunnel. Glacier Express heeft een tijd niet gereden daar door onderspoeld spoor.

Onderweg naar Davos, via de Sustenpass, door dichte mist, in Andermatt was ook geen hand voor ogen te zien, kwamen we nog bij Disentis de Glacier Express loc van de MGB tegen. Een lange tocht door de bergen van 6,5 uur rijden.

In Davos op weg naar een mooie wandeling naar de Strela-pass, zagen we de museumtrein staan bij Davos Glaris. Na de wandeling op de Strelapass, waar we ook verschillende bergmarmotten hebben gespot, zijn we bij Schmitten nog een half uurtje naar beneden gelopen waar je mooi uitzicht hebt op het Landwasserviaduct. Je staat dan op een tunneltje waar de rand van de afgrond netjes is afgetimmerd met houten hekken voor de treinspotters. Op de hekken zijn zelfs QR codes geplaatst waarmee je kan zien wanneer de volgende trein komt en welke dat is. (Glacier Express, Bernina Express, RegioExpress, of als je geluk hebt een Gütern). In een klein half uurtje kwamen 2 regio express langs, en 1 goederen met 2 locs, wat een geluk. De Bernina was helaas net al voorbij. Daarna nog even kijken bij Filisur, wat ik in de toekomst nog wil gebruiken als inspiratie voor een RHB baantje thuis.

De volgende dag en ook de laatste dag van 10 dagen Zwitserland was een rit met de Bernina Express van Tiefencastel naar Tirano, stap je bij Tiefencastel op ipv Filisur, dan pak je nog net het Landwasser viaduct mee. Een lange maar mooie rit in de panoramarijtuigen, niet goedkoop, maar ja als deze in je bucketlist zit, dan kijk je even niet naar de prijs, en moet je sowieso niet naar Zwitserland gaan als je op de centen let, want na 10 dagen autovakantie met zijn tweeën waren we wel ca 6K lichter.

Bij aankomst in Tiefencastel voor vertrek met de Bernina stond daar net even een goederen trein met 2 stuks GE 4/4 ii, waarvan de Hakone Tozan Railway opschriften, weer geluk!!. Daarna over het Landwasserviaduct, er naar toe wandelen zie je veel meer en veel mooier dan vanuit de Bernina, maar ok, dat hadden we al gedaan. In Bergün kom je langs het Museum waar een Krokodil staat onder een afdakje, ik bespaar jullie de foto, je ziet er nauwelijks wat van door de hoeveelheid palen van het afdakje. Op de Albula pass maakt de Bernina zo veel bochten door tunnels en viaducten dat je geheel gedesoriënteerd raakt, en soms niet door hebt dat je op het spoor rijdt wat je daar voor al had zien liggen. Voorbij St Moritz rijdt de Bernina richting Lago Di Bianco, waarna er even een stop is bij Alp Grüm om even naar buiten te gaan voor wat foto's van de omgeving. Daarna een flinke afdaling naar Tirano, waar je even de tijd hebt om een echte italiaanse pizza te eten (voor 9 euro ipv ca 25 in zwitserland). Daarna begint de reis weer terug, zo zit je een hele dag in de trein, maar wel een dag om nooit meer te vergeten.

Het was een hele leuke vakantie, ik heb nog wel meer filmpjes dan foto's die ik nog wel een keer deel hier.


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging

piksov
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Treinen tijdens vakantie Zwitserland wk26/27 2024

Bericht door piksov »

Heb je alle foto's vanaf de 'grond' gemaakt, of had je een drone mee?

Sommige foto's lijken genomen vanaf hoogte, maar misschien was je wel een stukje omhoog geklommen

Guus


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 706
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Treinen tijdens vakantie Zwitserland wk26/27 2024

Bericht door Paul_DMV »

Alles vanaf de grond uit de hand, dat is het mooie van een berglandschap, dan kan je wat hoger gaan staan.


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging

piksov
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Treinen tijdens vakantie Zwitserland wk26/27 2024

Bericht door piksov »

Ik hoop binnenkort wat foto's te kunnen toevoegen, ik neem de drone wel mee naar zwitserland

Guus


Plaats reactie