Piko NS1100 met Zimo decoder

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
BertSteenbergen

Piko NS1100 met Zimo decoder

Bericht door BertSteenbergen »

Een Next18 decoder inbouwen dat lukt mij nog wel, maar het programmeren van de juiste CV's...dat dus niet. Mijn recent aangeschafte Piko NS1100 lok heb ik voorzien van een Zimo Next18 decoder, het rijdt, maar de verlichting is een chaos, alles brandt als ik F0 schakel. De lok heeft motorruimteverlichting, cabineverlichting, frontsein en sluitsein, maar hoe krijg ik die apart geschakeld? Waarschijnlijk erg dom van mij, maar ik weet niet waar ik moet beginnen en de handleiding van Zimo is voor mij ook niet echt duidelijk.....

Alvast bedankt voor de moeite.

Bert

kootje007
Contacteer:

Re: Piko NS1100 met Zimo decoder

Bericht door kootje007 »

Als ik op de piko site kijk bij de dcc variant van de 1100, dan bij downloads dan staat in die handleiding welke functies welk licht aan zet. Dus ze zijn apart te schakelen.

In de handleiding van je zimo decoder (welk type heb je?) zullen cv's staan waarmee je welke aux uitgang kunt schakelen met welke functie. Daar zul je mee moeten stoeien.

Dus voor nu, welk type Zimo heb je, dan zoeken we even met je mee.

Groet,
Marco

Mijn baan: Waldkirch
Mijn kanaal: YouTube

PaulRoman

Bericht door PaulRoman »

Hallo Bert,

Ik heb een Piko NS2200 waar een Zimo MX623P12 in zit. De CV's zijn volgens mij nagenoeg hetzelfde als de Next18.
Met de instellingen uit het bijgevoegd plaatje heb ik wisselende verlichting afhankelijk van de rijrichting en kan ik met F1 de sluitverlichting aan/uit zetten. Misschien heb je hier iets aan.

Afbeelding

Groet,

Paul

Schäßburg an der Kokel

Onderwerp starter
BertSteenbergen

Hoi Paul,

Dankjewel, ik ga het uitproberen als ik in de gelegenheid ben. Top!!!!

Groet,

Bert

Onderwerp starter
BertSteenbergen

Hoi Marco,

Dank je, het is een Zimo MX618N18. Misschien is het redelijk eenvoudig maar heb dit nog niet eerder gedaan en weet (nog) niet zo goed waar ik het moet zoeken.
Ik heb meteen je YT kanaal bekeken (en geabonneerd), daar staan leuke dingen!!!.
Met vriendelijke groet,

Bert

PaulRoman

Bericht door PaulRoman »

Hoi Bert,

Nog even ter aanvulling op mijn post hierboven: Op de witte draad resp. de gele draad zitten alleen de witte leds aan voor- resp. achterkant aangesloten. Op de violette en groene draad de rode sluitverlichting.

Paul

Schäßburg an der Kokel

kootje007
Contacteer:

Bericht door kootje007 »

BertSteenbergen schreef: 08 nov 2024 12:16 Dank je, het is een Zimo MX618N18. Misschien is het redelijk eenvoudig maar heb dit nog niet eerder gedaan en weet (nog) niet zo goed waar ik het moet zoeken.
Ik heb meteen je YT kanaal bekeken (en geabonneerd), daar staan leuke dingen!!!.
Het is soms inderdaad even puzzelen hoe alles nu ingesteld moet worden. Maar met dit forum komt het altijd wel goed.

Leuk dat je op mijn kanaal gekeken hebt! En zelfs geabonneerd, leuk! Zal dit weekend weer eens wat nieuws plaatsen.

Groet,
Marco

Mijn baan: Waldkirch
Mijn kanaal: YouTube
Plaats reactie