condensators
-
Onderwerp starter - Berichten: 463
condensators
goedenmiddag
Ik heb een Minitrix trein digitaal, en hiervan moeten de buffercondensators
verwijderd worden.
Alleen ik weet niet waar ze zitten, nu heb ik 2 foto's gemaakt van het printje,
kan iemand mij aanwijzen waar de buffercondensators zitten op de print
alvast bedankt voor de hulp
gr Wim
Ik heb een Minitrix trein digitaal, en hiervan moeten de buffercondensators
verwijderd worden.
Alleen ik weet niet waar ze zitten, nu heb ik 2 foto's gemaakt van het printje,
kan iemand mij aanwijzen waar de buffercondensators zitten op de print
alvast bedankt voor de hulp
gr Wim
- Bijlagen
-
- wl 009.JPG (89.47 KiB) 2928 keer bekeken
-
- wl 001.JPG (82.41 KiB) 2928 keer bekeken
-
Re: condensators
Wim,
De 2 condensatoren zijn omcirkeld.
Het pijltje wijst naar een beveiliging 2x2 of 3x3. Die kan er ook uit maar dan moet je de 2 lipjes wel verbinden. Overbruggen met een draadje kan ook. Die geeft ook nog wel eens problemen vooral bij overlast van de motor. Maar de decoder heeft ook die overlast beveiliging vandaar.
De 2 condensatoren zijn omcirkeld.
Het pijltje wijst naar een beveiliging 2x2 of 3x3. Die kan er ook uit maar dan moet je de 2 lipjes wel verbinden. Overbruggen met een draadje kan ook. Die geeft ook nog wel eens problemen vooral bij overlast van de motor. Maar de decoder heeft ook die overlast beveiliging vandaar.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
Onderwerp starter - Berichten: 463
Sommigen houden vol dat de spoeltjes in serie met de motor er ook uit moeten (wel vervangen door draadje)
Dat zijn de zwarte cilindertjes onder de print.
Dat zijn de zwarte cilindertjes onder de print.
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
-
Theo,
Wie zijn dan die sommigen?
Grtzz Rob
-
Dat heb ik ook meerdere mensen horen zeggen. Ik zie alleen geen reden om ze te verwijderen, daar het slechts ontstoringsspoeltjes zijn. Als die spoeltjes worden vervangen voor een draadje (bij analoog rijden iig) hoor je een knetterend geluid door de wat oudere transistorradio's. De werking van de lok blijft echter gelijk.dentheo schreef:Sommigen houden vol dat de spoeltjes in serie met de motor er ook uit moeten (wel vervangen door draadje)
Groet,
Marcel
Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
Lees rustig mee op andere fora..invloed zou zitten op lezen en programmeren van de locs, niet noodzakelijk op rijden.R Fongers schreef:Theo,
Maar ik heb zelf locs rondrijden met spoelen en met condensatoren....vooral locs die een stekker hebben.
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
-
Ohh zijn er nog andere fora, zal eens gaan zoeken
Grtzz Rob
Wim Lagewaard,
De condensatoren op de print zijn zeker geen buffercondensatoren. De condensatoren op de print dienen voor onstoring, en kunnen gewoon blijven zitten voor de toegepaste decoder, ook het overbruggen van de 3x3 of 2x2 is niet noodzakelijk. De lok is immers digitaal voorbereid en geheel geschikt voor de decoder die je nu toegepast hebt.
Mvg
Wim.
De condensatoren op de print zijn zeker geen buffercondensatoren. De condensatoren op de print dienen voor onstoring, en kunnen gewoon blijven zitten voor de toegepaste decoder, ook het overbruggen van de 3x3 of 2x2 is niet noodzakelijk. De lok is immers digitaal voorbereid en geheel geschikt voor de decoder die je nu toegepast hebt.
Mvg
Wim.
Hi,
Ondanks dat ik geen wetenschapper ben in deze, ben ik het met Wim eens.
Klinkt ook logisch.
Immers de loks zijn fabrieksmatig "digitaal voorbereid" (NEM 651) wat m.i. betekent dat de fabrikant alle maatregelen genomen heeft ter voorbereiding op het digitaliseren en een decoder plaatsen voldoende zou moeten zijn.
Zo niet dan is er iets mis met de digitale voorbeiding van de fabrikant.
Correcte gedachtengang, of zit ik er naast en moet je soms echt knutselen?
Vr Gr
Jos
Ondanks dat ik geen wetenschapper ben in deze, ben ik het met Wim eens.
Klinkt ook logisch.
Immers de loks zijn fabrieksmatig "digitaal voorbereid" (NEM 651) wat m.i. betekent dat de fabrikant alle maatregelen genomen heeft ter voorbereiding op het digitaliseren en een decoder plaatsen voldoende zou moeten zijn.
Zo niet dan is er iets mis met de digitale voorbeiding van de fabrikant.
Correcte gedachtengang, of zit ik er naast en moet je soms echt knutselen?
Vr Gr
Jos
Baan Benelux, PC Windows10, IB Basic, Uhlenbrock Loconet, iTrain-3 Pro, Flm N spoor, Periode V
-
Ben het helemaal met je eens Jos.
Groeten,
Marcel
Groeten,
Marcel
Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III