Goede voornemens?

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Folkert van Wijk

Goede voornemens?

Bericht door Folkert van Wijk »

Om te beginnen allemaal een goed sporend en gelukkig nieuwjaar gewenst!

Daar op aan sluitend de vraag of wij misschien ook nog n spoor gerelateerde voornemens hebben?

Want ook hoe wij onze hobby organisatorisch aanvliegen is heel persoonlijk. De één doet waar hij op een moment zin in heeft, de ander heeft een strikt plan compleet met check en afvink lijstje. Vooral op youtube zie ik dat de modelspoor bouwers die ik volg toch echt een plan van aanpak hebben die ze vrij nauwkeurig lijken te volgen.

Een (mooie) tussen middenweg is misschien het voornemen. Dus wat zijn jullie modelspoor plannen/doelen voor het komende jaar?

Onderwerp starter
Folkert van Wijk

Re: Goede voornemens?

Ik zal het spits afbijten.
Mijn treinen weer rijdend krijgen.

Al weer bijna een jaar staan mijn locs stil omdat er een probleem in de hoofdaansluiting naar de centrale zit. Ik heb de middelen om dit op te lossen maar ik moet het alleen nog even doen en dan de baan weer schoonmaken en het hele spul stap voor stap weer opstarten en inrijden...

Vervolgens een nog mooiere dienstregeling in iTrain maken.

En misschien zelfs de tandrad fatsoenlijk werkend krijgen....
Laatst gewijzigd door Folkert van Wijk op 05 jan 2025 10:19, 2 keer totaal gewijzigd.

fenix

Bericht door fenix »

mijn goede voornemen, zoals elk jaar is geen goede voornemens. Lukt elk jaar weer om me er aan te houden ;-)

Fenna

kootje007
Contacteer:

Bericht door kootje007 »

Mijn goede voornemen is om het allemaal niet zo serieus te nemen, lekker bezig als het kan en als het niet kan het lekker te laten. Ik heb wel lijstjes en af en toe pak ik daar iets van op. Ik betrapte mij erop dat ik op mijn vrije dag even snel boodschappen ging doen, snel een paar wassen aan en dan bezig, en gehaast want de kinderen moeten uit school gehaald worden en dan is het niet af en heb je wel tijd met de kinderen maar je hoofd zit nog in die spoorbaan. Dat werkt niet.

Groet,
Marco

Mijn baan: Waldkirch
Mijn kanaal: YouTube

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Zowel prive als voor de hobby heb ik geen goede voornemens. Een beetje zoals Marco er in staat. Als ik tijd en zin heb dan doe ik iets waar ik zin in heb. Vooral tijd is daarbij de complicerende factor. Dat is ook de reden dat ik lid ben geworden van een modelspoorvereniging, de dinsdagavond is voor mij, dan is het modelspoortijd. Dan ben ik eigenijk altijd bezig voor de club, zelden voor mezelf. Dat is ook niet erg, ik ben sowieso lekker bezig met gelijkgestemden en heb even geen 'gezeur' aan mijn hoofd.

Voor de club hebben we wel een plan in hoofdlijnen, maar ook daar geen deadlines of iets dergelijks. Wel een globaal todo-lijstje om onszelf een beetje op het (rechte) spoor te houden. ;-)

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

thevandijks

Bericht door thevandijks »

Mijn baan eens echt mooi maken, maar daar komt dit jaar ook weer niets van vrees ik :-)

Groet Hans

jeemka

Bericht door jeemka »

In de kale hoek moet nu maar eens de berg mrt tandradspoor gerealiseerd worden. Het bergstation heeft Michiel allang klaar, dat gaat nu eerst geplaatst worden. Dan het tandradspoor. De tandradloc ligt ook klaar om een decoder in te prutsen.
En verder ligt er nog zooooveel...

Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu

OBBinN
Forum-Beheerder
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

1 voornemen voor de hobby heb ik wel:

- Minder uit geven dan in 2024. Maar dat zal in mijn specifieke geval wel moeten lukken..

Verder niets, doe ik gewoon waar ik zin in heb en als het niet haalbaar is dan niet.

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Zojuist bedacht dat ik toch eigenlijk wel een (goed) voornemen heb, en dat is mijn winter/kerstbaantje enigszins af te hebben voor kerst 2025. :mrgreen: Een jaar geleden al aan begonnen maar nog steeds niet af. Mijn probleem is een beetje dat ik er steeds iets bij-bedenk om het mooier/leuker te maken waardoor de oorspronkelijke rechttoe rechtaan planning steeds strandt.

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

traiNiac

Bericht door traiNiac »

Dag allemaal,

Iedereen de beste wensen voor 2025.

Mijn goede voornemen voor 2025 is om eerst eens alle projectjes helemaal af te maken, voordat ik aan een nieuwe begin. Ik heb het dan niet over hele segmenten of diorama's, maar over alle kleine priegelwerkjes die onafgemaakt op mijn werkbank liggen. Preisertjes schilderen, wagons superen, wagonladingen maken, witmetalen en resin auto's schilderen, decals voor rail- en wegverkeer printen en aanbrengen, loks repareren, etc. Pas als dat klaar is, ga ik weer verder met mijn (boekenkast)segmenten. Denk ik ... :lol:

Jannesvdijk

Bericht door Jannesvdijk »

Mijn goede voornemens?

Dit jaar eindelijk weer is lekker knutselen.
Na bijna een jaar rond gelopen met een depressie/burnout en letterlijk nergens zin in te hebben, nu weer goede zin.

Afgelopen tijd hier en daar leuke dingen bij elkaar gesprokkeld, dus binnenkort lekker prutsen.

leon1965

Bericht door leon1965 »

Mijn voornemens: Ik weet niet of ze goed zijn

1 Mezelf blijven en iedereen in zijn waarde laten en respecteren, al ben ik het totaal niet met hem eens.
2 Plezier in het leven hebben en de mensen die ik lief heb koesteren en hun laten voelen hoeveel ik van ze hou en hoe fijn ik het vind ze in mijn leven te hebben.
3 De baan rijdend krijgen en zowaar een begin maken met de scenery
4 Jullie lastig vallen met vragen, mijn bouwverslag, (flauwe) moppen en bewondering van jullie modelbouwKunsten. En als ik het kan een advies geven, helpen met vraagstukken

Groetjes
Leon
Win11, iTrain, Dinamo
Mijn baanplan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 49#p277049
ik bouw nu: viewtopic.php?t=18087
[youtube]https://www.youtube.com/@leondejong9485[/youtube]

Raymond (UK)

Bericht door Raymond (UK) »

Iedereen een gezond 2025 gewenst. Ik hoop zelf dat 2026 snel komt want 2025 is niet zo goed.

Mijn lijstje

Het probleem met diverse terugmelders op te lossen. Nieuwe modules zitten in de post dus hopelijk komt dat goed.

Bovenbouw beginnen en de baan 'rond' te krijgen zodat ik eindelijk een trein rond kan zien rijden since 4 jaar.

I like sitting in my hottub with a beer or two…...

neudalhausenstadbahn

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ook van mij iedereen een zo gezond mogelijk 2025 gewenst. Goede voornemens heb ik niet specifiek voor het nieuwe jaar wel voor altijd en komen door de jaren heen.

Een goeie heb ik vandaag weer eens uitgevoerd: Als ik door werkzaamheden rechtstreeks met de trein van Arnhem naar Zeeland kan die kant heen rijden. Ik heb even 5min uitgewaait aan de Westerschelde toen vond ik het te koud en heb ik maar een bus naar Middelburg gepakt om warm te zitten en even wat anders te zien :mrgreen:

Verder gewoon doen waar m'n hoofd naar staat/waar ik zin in heb/of wat rust in m'n hoofd geeft :geek: . Daardoor stijgt wel de kans op niet afgebouwde projecten, dus dat kan niet altijd zoals traiNiac al aangeeft |:(

En ja wat ik ook wil is weer 15km kunnen lopen, ik was t/m september aardig op weg maar inmiddels haal ik nog maar net 3km. Dus eerst weerstand terug zien te krijgen en dan conditie weer op proberen te bouwen.

Verder ga ik gewoon lekker door zoals ik al bezig was.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

bpieters
Contacteer:

Bericht door bpieters »

Geen specifieke voornemens voor mij.
Wel dagelijks een flinke wandeling en overdag een aantal uur aan de treinenhobby.
's Avonds dit forum doorlezen wat met al die bijdragen een behoorlijke tijd vergt maar wel veel plezier verschaft.
Vooral de positieve inbreng van alle forumleden is geweldig en daar wil ik mijn steentje aan bijdragen.

Onderwerp starter
Folkert van Wijk

O ja!
Ik heb ook al een half jaar een nieuwe airbrush en compressor staan.
Misschien moet ik die in 2025 maar eens uit zijn doos gaan halen, uitproberen en gebruiken... 🤔

OBBinN
Forum-Beheerder
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Haha, hier staat ie al een jaar of 2 inmiddels, heb wel veel plannen om er mee te doen maar het komt er als maar niet van.. Dit jaar al die projecten maar eens 1 voor 1 gaan oppakken denk ik, zitten wel een paar geinige dingen tussen 😁

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

Sandopie

Bericht door Sandopie »

Doorgaan met niet roken en al het geld dat ik uitspaar in de hobby investeren.
Laatst gewijzigd door Sandopie op 12 jan 2025 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Met vriendelijke groet,

Rinus Vos

Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.

BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

Marksintpancras

Bericht door Marksintpancras »

:D meer DB rood op de baan :o

7(8)7 en natuurlijk de Tom en Tess uitvoering voor een steltje DB rode dubbeldekkers rond laten rijden op mijn duitse baan :lol:

Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

leon1965

Bericht door leon1965 »

Sandopie schreef: 12 jan 2025 15:39 Doorgaan met niet roken en al het geld dat ik uitspaar in de hobby inversteren.
Da's een heel goed voornemen. ik ben zelf meer dan een jaar geleden gestopt ( COPD opgelopen daardoor) en geen seconde spijt.
Heb al aardig wat treintjes kunnen kopen :D :D :D :D

Groetjes
Leon
Win11, iTrain, Dinamo
Mijn baanplan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 49#p277049
ik bouw nu: viewtopic.php?t=18087
[youtube]https://www.youtube.com/@leondejong9485[/youtube]

Jannesvdijk

Bericht door Jannesvdijk »

Sandopie schreef: 12 jan 2025 15:39 Doorgaan met niet roken en al het geld dat ik uitspaar in de hobby inversteren.

Hier ook een mede stopper
Ook inmiddels 1,5 geleden gestopt
Zeker geen spijt en leuke bijkomstigheid, je houd meer over om aan je hobby uit te geven

Plaats reactie