Hallo Nico,
in verband met de flex-rails in bochten zijn er 2 methodes: omzeilen of de confrontatie!
1 - omzeilen: je zorgt ervoor dat de raillasjes van de flex-sporen steeds in het rechte stuk uitkomen. Flex op maat zagen en dus het probleem omzeilen.
2 - de confrontatie: er zijn een aantal methodes, maar perfect krijgen is haast onmogelijk. Tegenwoordig rijg ik de flex-rails aan elkaar. Dit houdt in dat ik een flex-spoor leg tot op 10cm van het uiteinde (bocht of niet). Dan soldeer ik het volgende stuk flex-spoor aan het vrije uiteinde, en ga door met het op de plaats leggen van de rails. Het is wat voorzichtig wringen, maar uiteindelijk heb je haast geen enkele knik bij de overgang. De blokindeling en het door slijpen van een spoorstaaf doe ik bij voorkeur in een recht stuk. Als het niet ander kan, lijm ik eerst met secondelijm de rails vast in de biels, en slijp dan pas door. Om de paar meter slijp ik het spoor langs beide zijde door om spoorspatting te voorkomen. Dit natuurlijk op een recht stuk.
Bon, dat is een hele boterham, maar dat is de techniek dat mij het beste ligt. Anderen zullen weer zweren bij een andere methode. Ieder zijn ding, zolang je maar plezier hebt met je hobby, en tevreden bent met wat je doet, is alles prima.