Faller car system voor n spoor

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
schaaln

Faller car system voor n spoor

Bericht door schaaln »

Weet iemand of er ook kant en klare wegen van Faller car system zijn in schaal n?
Voor HO zijn deze er wel.

1op160

Re: Faller car system voor n spoor

Bericht door 1op160 »

Ja, ik weet zeker dat ze er zijn voor schaal N.
Er zijn een aantal startsets...
Bijvoorbeeld: Faller 162002

mvg,

Michel (http://www.1op160.nl)
Bijlagen
F162002.jpg
F162002.jpg (53.74 KiB) 4958 keer bekeken

Saraan

Bericht door Saraan »

Het "car system" bestaat in N, zoals aangegeven door Michel, maar in N bestaan nog geen kant en klare wegen. Je zal de rijdraad zelf moeten gaan verwerken, door ze in een sleuf te leggen, of met plakband vast te kleven, en dan dicht plamuren.

groetjes,
Michiel

mmhajvth
Kleinserie/Commercieel

Bericht door mmhajvth »

Dicht plamuren is niet de makkelijkste en mooietse manier. Nadat je de draad in de door je zelf gemaakte sleuf hebt aangebracht is het verreweg het makkelijkst om een stuk styreen in de gewenste kleur te spuiten er overheen te plakken.
Dat scheelt een hoop plamuurwerk en is gegarandeerd strakker, dat ten goede zal komen aan het rijgedrag van de auto's

m.v.g.

Mark

lvdwerf

Bericht door lvdwerf »

Natuurlijk wel de naden van twee delen styreen netjes afplamuren of heel secuur snijden. ;)

Saraan

Bericht door Saraan »

Ik ben net begonnen met een klein car system baantje, maar heb geen ervaring met de bouw ervan. Dus, wat is een styreen plaat, en waar kan ik die kopen? Kan ik die bij de lokale bouwmarkt vinden, of moet ik ervoor naar een hobbyzaak rijden? Met excuses voor mijn naiviteit... :oops:

mmhajvth
Kleinserie/Commercieel

Bericht door mmhajvth »

Saraan,

Daar is een forum voor om wijzer te worden door te vragen.
Styreen ofwel Poly styreen is een plastic die we in de modelbouw kunnen gebruiken voor het maken van vanalles.
Zo heeft b.v. de Firma Evergreen (daarvan kan je dingen kopen in de modelspoorzaak) tal van profielen, platen met motieven en andere handige styreen onderdelen om vanalles in model mee te maken.
Ook kan je bij de betere, maar dan ook echt betere hobby/boekwinkel styreen platen kopen van b.v. 40 bij 80 cm of zelfs van 1 bij 1 meter. En dat in diktes varierend van 0.5 mm dik tot 2.5 mm dik

Kortom styreen is een veelzijdig plastic spul waar je echt lekker mee kan hobbyen!

m.v.g.

Mark

lvdwerf

Bericht door lvdwerf »

Je kan van evergreen zelfs kleurloze platen krijgen in 0,25 mm. En als je helemaal wild en gek wil doen kun je ook gekleurde polystyreen kopen maar dat kost wat je kunt het beter zelf spuiten/kwasten. Kun je ook gelijk de belijning afplakken heb je mooie strepen.

en mark: polystyreen is een kunstof geen plastic ;)

Bouwt groots.
Plaats reactie