Snelheid digitale trein

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Sandor

Snelheid digitale trein

Bericht door Sandor »

Ik ben een beginner en heb 2 dcc-loks op mijn baan rijden en deze wordt aangestuurd door een fleismann lok-bos nr.6865
Nu valt de snelheid van de treinen erg terug. Dit terwijl de rangeersnelheid is uitgeschakeld.
Mijn vraag is deze, wat kan ik hieraan doen.

Wim Ros

Re: Snelheid digitale trein

Bericht door Wim Ros »

Booster aanschaffen, de profi-boss heeft net genoeg energie om 1 lokje te laten rijden.

Mvg
Wim.

Onderwerp starter
Sandor

Bericht door Sandor »

Bedankt voor je snelle reactie!
Sandor

baantje

Bericht door baantje »

hier bij een link voor het berekenen van schaalsnelheid:
http://users.telenet.be/annette-guy/model/treinSnelheid.htm

Wimpie

Bericht door Wimpie »

Mooie link baantje.

Ik heb ook al mijn 40 loc's geijkt maar toch heb ik de indruk dat ze allemaal niet de juiste snelheid rijden die ik heb aangegeven in het blok.

Dit valt des te meer op bij mijn tijdelijke paradebaan.

Ik heb een 70VA trafo voor mijn IB hangen.

Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD

Rob Fongers

Bericht door Rob Fongers »

Wim,

Heel belangrijk is dat je de juiste lengte van de bloksectie invoert. Indien deze onjuist is kunnen er grote afwijkingen ontstaan. In koploper is de sectie binnenkomst Melder 1 en + de complete tussensectie tot melder 2, de te meten afstand. Andersom binnenkomst Melder 2 + de complete tussensectie tot melder 1.

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

dentheo

Bericht door dentheo »

Wimpie schreef: