Uhlenbrock Power 4 Booster aansluiten aan Ecos I
Geplaatst: 04 jan 2011 16:00
Modelspoor mannen,
Vandaag heb ik mijn op Eurospoor aangeschafte Power 4 Booster aangesloten op de baan. Ik heb hierover een paar vraagjes aan de experts. Eerst maar ff beschrijven wat ik heb gedaan:
-Baan gescheiden (ook de ground vanwege de H Brug)
-P4 Booster aangesloten in de DCC stand
-Diode brug aangesloten voor de niet gedetecteerde aansluitingen ivm spanningsval.
De DCC booster werkt prima... echter diverse vragen: over de Koppeling aan de Ecos, en de Ultieme Keerlus:
Ecos
-De Ecos (I eerste generatie) ziet niet dat de booster is aangesloten als externe Booster: het verbruik is niet zichtbaar. Wat ik uit de handleiding kan halen zou dat wel moeten..
-Het valt op dat de frontseinen van van de treinen feller branden op het deel van de de Power 4. Ik kan echter niet waarnemen dat de treinen sneller rijden met dezelfe geijkte snelheid. (moet ik nog verder checken) Het lijkt er wel op dat de treinen minder haperen. (das mooi dus)
-Beide boosters zijn 16V...
-Bij kortsluiting van de Ecos gaat ook de P4 netjes uit
-Bij kortsluiting van de P4 gaat de P4 netjes uit, maar de Ecos niet....
Iemand enig idee??
Ultieme keerlus/S88 (wihimmmm!!! )
-Ik heb 3 Ultieme keerlusmodules in gebruik 2 in het Ecos deel en 1 in het P4 deel.
-De 2 in het Ecos deel werken prima.
-De keerlus in het P4 deel werkt ook goed, behalve de terugmelding
-Omdat de Ecos galvanisch is gescheiden heb ik de ground aan de ground van de S88 geknoopt. Als ik dit ook doe in het P4 deel (dus de ground vande P4 neem) gaan alle s88's fout/geven bezetmeldingen. Ik heb uiteraard de ground van S88 modules bij de overgang geschieden.
-Als ik de Ground pak van de Ecos in het P4 deel gaat alles goed, behalve dan werken de bezetmeldingen van de Ultieme keerlus module niet meer (eerste versie)..
Rara wat gaat er mis?
Ik lees het wel.
Greetz, Jeroen
Vandaag heb ik mijn op Eurospoor aangeschafte Power 4 Booster aangesloten op de baan. Ik heb hierover een paar vraagjes aan de experts. Eerst maar ff beschrijven wat ik heb gedaan:
-Baan gescheiden (ook de ground vanwege de H Brug)
-P4 Booster aangesloten in de DCC stand
-Diode brug aangesloten voor de niet gedetecteerde aansluitingen ivm spanningsval.
De DCC booster werkt prima... echter diverse vragen: over de Koppeling aan de Ecos, en de Ultieme Keerlus:
Ecos
-De Ecos (I eerste generatie) ziet niet dat de booster is aangesloten als externe Booster: het verbruik is niet zichtbaar. Wat ik uit de handleiding kan halen zou dat wel moeten..
-Het valt op dat de frontseinen van van de treinen feller branden op het deel van de de Power 4. Ik kan echter niet waarnemen dat de treinen sneller rijden met dezelfe geijkte snelheid. (moet ik nog verder checken) Het lijkt er wel op dat de treinen minder haperen. (das mooi dus)
-Beide boosters zijn 16V...
-Bij kortsluiting van de Ecos gaat ook de P4 netjes uit
-Bij kortsluiting van de P4 gaat de P4 netjes uit, maar de Ecos niet....
Iemand enig idee??
Ultieme keerlus/S88 (wihimmmm!!! )
-Ik heb 3 Ultieme keerlusmodules in gebruik 2 in het Ecos deel en 1 in het P4 deel.
-De 2 in het Ecos deel werken prima.
-De keerlus in het P4 deel werkt ook goed, behalve de terugmelding
-Omdat de Ecos galvanisch is gescheiden heb ik de ground aan de ground van de S88 geknoopt. Als ik dit ook doe in het P4 deel (dus de ground vande P4 neem) gaan alle s88's fout/geven bezetmeldingen. Ik heb uiteraard de ground van S88 modules bij de overgang geschieden.
-Als ik de Ground pak van de Ecos in het P4 deel gaat alles goed, behalve dan werken de bezetmeldingen van de Ultieme keerlus module niet meer (eerste versie)..
Rara wat gaat er mis?
Ik lees het wel.
Greetz, Jeroen