Achtergrondverlichting

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Plaats reactie

Onderwerp starter
HTteG

Achtergrondverlichting

Bericht door HTteG »

Dames/heren,
ik heb een achtergrond op hardboard gelijmd. Vervolgens de contouren van de bergen uitgezaagd met een decoupeerzaag.
De hardboard plaatjes voorzien van latjes waardoor het geheel van de muur blijft.
Door toeval wat blauwe led kerstverlichting gekocht en dat beantwoorden niet aan zijn doel, misschien nog te combineren met gele verlichting.
Omdat zo iets toch naar zolder verdwijnt, he wellicht iets voor de achtergrond.
En zie het resultaat. Overigens zal dit stuk dus verdwijnen voor mijn nieuwe creatie.
Foto helaas niet echt scherp (geen sTatief bij de hand), en als je flitslicht gebruikt verdwijnt het effect een beetje, dit is duidelijker.

Groet Henk
Bijlagen
P1130055.JPG
P1130055.JPG (114.17 KiB) 2319 keer bekeken

martinb

Re: Achtergrondverlichting

Bericht door martinb »

Wow! Leuk idee en leuk uitgevoerd!!!! Er zijn (relatief goedkope) led strips in de handel met verschillende kleuren. Op sommige modelspoorbeurzen verkopen ze die per 10 centimeter op de rol. Als de kleur niet goed is pas ik ze zelf gewoon aan door er een stuk gekleurd plakband op te plakken of her en der wat te rommelen met een watervaste stift. Goedkoop en werkt wel leuk.

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Chris83

Bericht door Chris83 »

oh dat is mooi voor een opgaande zon of zoiets of een bosbrand op de achtergrond, dat blauwe licht vind ik ook mooi.
En het idee! natuurlijk.

Groeten Chris

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

D'r is een UFO geland achter de berg! ;)

Nee hoor, even zonder flauwekul, idee is goed! Het komt het beste tot zijn recht als de muur (achtergrond) helemaal mooi vlak is. Wat je creëert is zogenaamd strijklicht, dat is het belangrijkste gereedschap van de auto-uitdeuker omdat je er elke oneffenheid mee ziet.

Als de ledjes echt blauw-blauw zijn dan helpen gele ledjes daar ook niet zo veel aan. Als het witte leds zijn met blauwachtig licht dan heeft Conrad van Mayerhofer Modelbau een soort lak die je er op kan smeren om het licht neutraler (minder blauw) te maken. Artikelnr. 242530 8A.

P.S.: ik vind je bergen trouwens erg mooi!!

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Plaats reactie