Eurospoor 2011 pics or it didn't happen :D

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.
Plaats reactie

Onderwerp starter
martinb

Eurospoor 2011 pics or it didn't happen :D

Bericht door martinb »

Zoals de titel al aangeeft.... "het volk eist plaatjes". :D :D (Of had gewoon heen moeten gaan als ze dat konden :lol: :lol: :lol: )

ENORM nieuwsgierig wat er deze keer aan toppers te zien zijn. Helaas kan ik om prive redenen niet dus maak me gek en help mij mijn modelspoor behoefte te bevredigen. Wat klinkt dat weer smerig... :oops: :D :D

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

matthew

Re: Eurospoor 2011 pics or it didn't happen :D

Bericht door matthew »

ik ben ook wel benieuwd naar wat ik morgen aan kan treffen buiten de bekende gezichten...

RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55

piksov

Bericht door piksov »

Martin,

ik heb hetzelfde gevoel wel eens gehad met beurzen waar ik dan niet naar toe kon:

tada: mijn foto's

http://www.piksov.com/index.php?id=gallery.php&g=24

groet,
Guus

mdedeugd

Bericht door mdedeugd »

Hallo Martin.

Leuke :D actie.
Foto,s van Eurospoor.
Jammer dat je niet kunt ;)
Wordt voor gezorgt. ;)

Martin de Deugd

Jos

Bericht door Jos »

Mooi Guus!
Vanaf foto 64 zie ik alleen maar kruisjes.

Groetjes,
Jos

piksov

Bericht door piksov »

@all,

mbt de kruisjes: foto's staan op mijn koploper pc'tje op zolder, via adsl

Als er teveel bezoekers zijn trekt dat pc'tje het niet ...

Oplossing: later nog een keer proberen...

Guus

Jos

Bericht door Jos »

Ok, zal ik doen. Dank je ;)

Groetjes,
Jos

Onderwerp starter
martinb

Bericht door martinb »

Die winterbaan is cool! Ook leuk dat iemand eens foto's laat zien van de achterkanten en schaduwstations. Super!! Zie je niet veel, maar wel leerzaam als je zelf een baan wilt bouwen voor beurzen e.d. Thnx voor het delen van de foto's! Erg blij mee.

Groet,
Martin

Onderwerp starter
martinb

Bericht door martinb »

Kwam deze via google tegen: http://www.youtube.com/watch?v=gP6aF1SCtgs Zitten een paar leuke kunststukjes tegen.

Groet,
Martin

Robert_N-Nm
Moderator

Bericht door Robert_N-Nm »

Tja Eurospoor,

Ik kan er geen zinnig woord méér over zeggen als voorgaande jaren. Vele modelbanen zijn op herhaling gegaan, sommige in de categorie rally of racebaan. Daar ik die banen denk ik al zeker 10 jaar zie besteed ik er eigenlijk maar geen tijd meer aan. Ze boeien mij totaal niet, maar er zijn heel veel kinderen heel erg blij want daar rijdt tenminste altijd wat rond. Dus in dat opzicht zijn ze een belangrijke aanvulling op het geheel. Persoonlijk ga ik kijken naar de meer bijzondere kunststukjes, ipv de hondenbotjes.

Dus wat was er dan wel te zien? Nou ja de heren van BNLS hadden het nodige opgesteld staan. Demo's, presentaties/workshops, bruggen en diorama's je kent het wel. En daar zaten een paar leuke kunststukjes tussen. Pics of it didn't happen, nou ja it did happen.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast hadden de heren van Eurospoor weer enkele buitenlandse modelbanen geïmporteerd. Een korte impressie. De drie grote Engelse modelbanen ben ik vergeten te fotograferen, ze waren er wel (Liverpool Lime street, een spoor 0 depot in Schotland (Stoom) en een groot station in de jaren 60 van de vorige eeuw. Bilder...

Wisconsin
Afbeelding
Afbeelding

Italiaans werkdiorama
Afbeelding

Bauxiet in de USA, Italian style
Afbeelding

Amerikaans smalspoor, op z'n Italiaans...
Afbeelding
Afbeelding

Talbrueke in N, de enige baan waar hard rijden mocht (NBS als voorbeeld)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Spijkspoorbaantje
Afbeelding
Afbeelding

Donaubrug en nog meer Duits Tp III in H0
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De importeurs, fabrikanten. Die glansde door hun afwezigheid. Alleen Piko was aanwezig van de grote jongens. Toch fijn dat de rest nog steeds zitten te mokken over die tweedehands verkoop in de andere hal (waar ze dus NIET EENS tegenaan hoeven te kijken). Kom van je krent pleur een busje met spullen vol en zet een kleine stand op, met een enkele vitrine en wat modellen. Eventueel gooi je een klein diorama of ander fotografeer-stuk in een aanhangertje. Zoveel hoeft het niet te kosten. We verwachten geen Dortmundse toestanden met stands die een halve hal beslaan, gewoon een teken van leven. Piko had het in dat opzicht gewoon goed geregeld.

De handel, tja, das nogal variabel. De aanbiedingen van de laatste jaren waren niet echt zo alom vertegenwoordigd. Oke, er lag wel het een en ander, zoals een StLB 2016 voor 80 EUR en nog wel wat van dat spul. Maar het was niet zo als de afgelopen jaren met de megastapels aan minitrix-loks, wagens en al dat soort dingen. En zoals elk jaar zijn er weer zat handelaren die graag de hoofdprijs vragen voor hun tweede- (of meer twintigste-) hands rommel. Ook waren een paar handelaren afwezig. Een Engelsman (J. Brightwell/NscaleCH) met een collectie Zwitsers spul en de heren/dames met hun uitgesorteerde waar (op land, met vlaggetje erbij), keek en kocht er graag want die hadden tenminste kleinseriespul naar Zwitsers voorbeeld (mocht iemand trouwens weten wie de laatste handelaar is, spill it please)
Daartegenover stond dan weer een Duitser die een hele trits Frans materieel in N had en voor het eerst in ruim 10 jaar weer eens Eurospoor aandeed en een hoop LS-models en Mabar stond te verramschen.

Zelf bleef er natuurlijk weer wat aan de bekende strijkstok kleven. Maar dit jaar bleef het beperkt tot een MBU/Mende Shimmns en wisseltje van Peco (maar die staan in WIeneshafen). Over dat wisseltje volgt binnenkort een materi-rail-test op de gebruikelijke plaats in dit forum.

Bon, it did happen.

Robert

Fan van Alpenbanen in N(m)

mdedeugd

Bericht door mdedeugd »

Afbeelding

De rest van de Eurospoorfoto,s is hier

http://s841.photobucket.com/albums/zz332/Mdedeugd/te bewonderen. ;)

Martin de Deugd

Onderwerp starter
martinb

Bericht door martinb »

Thnx!!! Geweldig goed verslag!!! :D :D

Groet,
Martin

richard7877

Bericht door richard7877 »

ik ben vandaag geweest en ik heb het erg naar mijn zin gehad
we waren er om 9.30 uur en gingen pas om 16.45 uur weer weg
weinig gekocht dit keer wel een leuke beurs en heel wat leuke banen gezien
al met al wel aardig wat foto's gemaakt

http://s939.photobucket.com/albums/ad23 ... or%202011/

groeten richard
Laatst gewijzigd door richard7877 op 09 nov 2011 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft

Sweex

Bericht door Sweex »

Ik heb zaterdag vrijwel tot sluit rondgelopen. Leuke banen, waarbij de "Talbrueke in N" me wel aansprak. In het dal rustig dieselspoor en over de brug razende ICEs. Recht daar tegenover stond een klein H0 baantje waar 24 verschillende dingen bewogen. Dat was mijn inziens hoe een modelbaan hoort; hoe langer je kijkt hoe meer je ziet (bewegen). De bewegende kippen en mollen waren fantastisch.

Wat ik een leuke (voor mij) nieuwe ontwikkeling vond waren de neonreclames. Mooi dunne plaatjes met allerlei knipperende vlakken.

's Middags de beurs over geweest en al na drie kraampjes had ik door dat ik wel van m'n geld af zou komen. Eerste keuze was een BR 614, tweede keuze een ICE1. Ik ben eerst helemaal rondgelopen om te kijken wat er zoal te koop was. Al snel bleek dat dit een goed idee was want de prijs (en kwaliteit) lag soms ver uit elkaar. Na wat zoeken vond ik een 614, maar daar was een raampje van gesmolten. Veel later vond ik er nog eentje (volgens mij waren dat de enige twee exemplaren op de beurs) in prima staat, en die heb ik gekocht. Thuis bleek een van de twee piepkleine antennes voorop is afgebroken maar dat valt nauwelijks op en kan ik wel mee leven. Daarnaast nog wat ballast, twee bierwagons en een kuehn N25 gekocht die ik vanavond in ga bouwen.

Heb me prima vermaakt en sinds 20 jaar eindelijk weer 's een nieuwe trein gekocht!:-)

Robboz

Bericht door Robboz »

Hee Gert

Prachtig filmpje; een genot om naar te kijken. Complimenten!

Ik vind het alleen wat raar om op een baan met bovenleiding de elocs met neergelaten pantografen te zien rondrijden. Of is daar misschien een praktische reden voor?

Groet,
Rob

Gek op stoom!

The Railroader

Bericht door The Railroader »

Kan me voorstellen dat een loc met pantografen omhoog ergens blijft haken achter de bovenleiding geen fraai resultaat oplevert.

Fred The Railroader

Gert

Bericht door Gert »

Robboz schreef:Hee Gert

Prachtig filmpje; een genot om naar te kijken. Complimenten!

Ik vind het alleen wat raar om op een baan met bovenleiding de elocs met neergelaten pantografen te zien rondrijden. Of is daar misschien een praktische reden voor?

Groet,
Rob
Hee Rob,

Bedankt voor je compliment..
Ik denk dat men een rubberen Bvl boven de baan heeft gemaakt, en dat deze dus puur voor de optiek is, en als zodanig niet functioneel..
Vriendelijke groet retour,
Gert

Plaats reactie