Omaha

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Leown

Omaha

Bericht door Leown »

Misschien dat sommigen het uit de naam kunnen opmaken, of mijn intro topic gelezen hebben, weten al waar het over gaat.

Ik ben nieuw in de (spoor)modelbouw en ga beginnen met een N-spoor.
Thema: Normandië, Frankrijk. periode(eerlijk gezegd jaartal): 1944.
Heb op marktplaats al wat Fleischmann rails op de kop kunnen tikken, maar is niet gebruiksklaar.
En de wissels zijn bovendien analoog, dus misschien blijf ik ook wel op analoog hangen.
Moet er nog wat dingetjes bij hebben maar dat komt wel :mrgreen:
Heb een L vorm met de maten 2mx1.80m tot de beschikking dus heb voldoende ruimte.

Er zal een dorp komen, en een klein station. de rest zal grasland zijn en licht heuvelig.
Er komt ook een strand met de klif, bunkers e.d.

Heb een soort van baanplan, maar is de basis.
Kan totaal niet overweg met die computerprogramma's dus ik zal het gewoon uitleggen en zien of het past of niet :oops:
Afbeelding
Dit is de basis, het stuk waar het strand e.d. komt was eerst 1.50m, maar is nu veranderd naar 2 meter.
Het word een simpele baan, ik prop het niet vol. Het is eigenlijk meer gericht op de omgeving.

Mvg, Leon
Omaha

Onderwerp starter
Leown

Re: Omaha

Bericht door Leown »

Zo, het begin is er. Het blijft een vlakke baan.
Ik dacht eerst dat ik wel ruimte genoeg had, maar viel best tegen!
heb geen 70 cm aangehouden voor de diepte.
vond bij de bouwmarkt platen van 1.22x0,61m en heb er 3 van opgehaald.
Heb al wat aanpassingen moeten maken, de baan was eerst langer in de achterste zijde.
Hier een foto van hoe het er nu bijligt:
Afbeelding
Misschien dat het nog veranderd (denk het wel) maar als de schaalmodellen meevallen in de grootte dan blijft de baan zo.
Waar de beker en de waterpas staan moet het strand en de klif komen, en de bunkers.
Waarschijnlijk word de baan nog aangepast om een dorp de kunnen laten passen, maar dat zie ik gaandeweg wel.