DCC decoder resetten

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Alfaten

DCC decoder resetten

Bericht door Alfaten »

Ik heb begrepen dat een decoder is te resetten als je de CV8 en dan waarde 8 aangeeft, klopt dat?

En als je hem reset, staan dan alle CV op 0/uit of staan ze op de fabrieksinstelling?

groet

en dank

Martijn

Robboz

Re: DCC decoder resetten

Bericht door Robboz »

Ha Martijn

Als ik het goed begreep uit jouw andere draadjes heb je een Kuhn N45. Volgens de gebruiksaanwijzing op bladzijde 10 staat inderdaad dat als je bij CV8 een 8 invoert de decoder gereset wordt. Dat betekent dat dan de fabrieksinstellingen weer van kracht zijn.
De waarden van de fabrieksinstellingen vind je in de gebruiksaanwijzing ook op bladzijde 10 onder het kopje 4.3 (Liste der Konfigurationsvariabelen des Decoders)
CV1 staat dan gewoon weer op waarde 3. Als je die waarde in je booster of aansturingsprogramma aanzet, zou je loc gewoon moeten kunnen rijden. Voor alle duidelijkheid; de loc moet dus met de fabrieksinstellingen gewoon te besturen zijn.

Succes
Groet
Rob

Gek op stoom!

martinb

Bericht door martinb »

Op http://www.nproject.org/nl/modelspoor-d ... oders.html staat een tabel die ik zelf (tot nu toe met tevredenheid) gebruik.

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Robboz

Bericht door Robboz »

Ha Martijn

Ik lees net in je andere draadje dat je in MRdirect 127 rijstappen hebt aangegeven, terwijl de Kühn N45 standaard (dus fabrieksinstelling) op 28 rijstappen staat.
Het lijkt me handig om in MRdirect ook 28 rijstappen te definieren.

Probeer dat eens.
Groet
Rob

Gek op stoom!

Onderwerp starter
Alfaten

Bericht door Alfaten »

super heren,

ik ga er mee aan de slag.

Rob, klopt sorry, er staat bij mij in MRDirect om te programeren N1 DCC (addr: 1-127 : 28 sp.steps).
Daar had ik hem al opstaan.
En ik ga de CV's resetten...

dank jullie

Plaats reactie