Frontverlichting aan en uit?????

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
dany

Frontverlichting aan en uit?????

Bericht door dany »

Goede morgen,
bij één van mijn digitale locs gaat de verlichting aan en uit. Ik rij via een twin-center en als je aan de rode knop draait die deze loc aanstuurt, gaat bij ieder "klikje" van de knop de lichten aan, en bij het volgende "klikje" weer uit. Je zou dus kunnen stellen dat de frontverlichting aangaat bij de "pare" klikjes en uit bij de "onpare" Het TC is ingesteld op 28 rijstappen.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Bedankt voor de info,
Groetjes,
Dany

Maurits71

Re: Frontverlichting aan en uit?????

Bericht door Maurits71 »

Ik als de meest notoire digibeet noobie heb ooit in de handleiding gelezen dat je decoder op 28 of 28 stappen staat en je centrale omgekeerd en die moeten beide gelijk zijn. vraag me niet hoe je een van de 2 aanpast want ik heb de handleidingen niet bij de hand hier.

Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

martinb

Bericht door martinb »

TC en decoder moeten beide gelijk zijn. (in jou geval op 28 staan). Staat één van de 2 op een ander getal (14, 27, 128 of weet ik het wat) dan krijg je dit effect.

Als je TC dus nu op 28 staat kun je of de decoder programmeren op 27 (gokje dat hij nu daar op staat) of de TC op 27 zetten.

Het verschil tussen 27 en 28 (er van uit gaande dat de decoder op 27 staat) is m.i. te verwaarlozen.

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Dave

Bericht door Dave »

In dit geval lijkt gewoon de decoder op 14 stappen te staan. Kwestie van CV 29 goed zetten op 28/128 stappen en gaan met die banaan. 27 stappen hoef je helemaal niet te gebruiken en kun je op de meeste (of zelfs alle?) DCC decoders niet eens kiezen. Deze hebben namelijk enkel de keuze 14 OF 28/128 stappen.

Gr. Dave

Plaats reactie