Mijn vraag aan jullie is :ik heb schakel contacten gekocht voor fleischmann Piccolo.Weet ook dat deze door magneetjes geschakeld worden.
Worden deze onder de lok geplakt ? Hoe groot zijn deze en waar kan ik ze kopen?
haha, toch weer drie vragen tegelijk......
Hoor graag van jullie. Groet Rene
Fleischmann 9425 N Schakelcontact
-
- Berichten: 1409
- Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43
Re: Fleischmann 9425 N Schakelcontact
Hallo Rene
kijk hier even http://www.fleischmann.de/produkteshop/ ... 474fc4f165
Fleischmann heeft ze in hun assoortiment zitten.
Deze kun je onder een loc plakken.
Veel plezier met de aankoop
Groeten Richard
kijk hier even http://www.fleischmann.de/produkteshop/ ... 474fc4f165
Fleischmann heeft ze in hun assoortiment zitten.
Deze kun je onder een loc plakken.
Veel plezier met de aankoop
Groeten Richard
http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Re: Fleischmann 9425 N Schakelcontact
Als ik zo vrij mag zijn om hier even een vraag te stellen over reed contacten ik vind die fleischmann 9425 nogal aan de dure kant. Zijn er geen goedkopere alternatieven voor analoog gebruik?
groeten,
Jeroen
Jeroen
-
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
- Locatie: Zwolle
Re: Fleischmann 9425 N Schakelcontact
Hallo j-eroen.
Waarschijnlijk zijn glazen reed contacten, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Reedcontact wel goedkoper, maar om die in te bouwen in Fleischmann-piccolo rails.....
Het inbouwen is een kwestie van bielsen wegsnijden (bij Fleischmann dan ook het ballastbed) en daarvoor in de plaats in de lengterichting deze buisjes aan te brengen. Voor de doorvoer van de stroom zo dun mogelijke draadjes aan solderen en na de metalen stripjes haaks te hebben gebogen precies op de goede plek 2 gaatjes te boren. Al met al een heel gepriegel, vond ik.
Om te voorkomen dat de buisjes in de loop der tijd omhoog komen, kan je ze het beste vastplakken.
Sowieso heb ik er geen goede ervaringen mee (na verloop van tijd beginnen ze toch te "kleven") en heb ik gekozen voor de duurdere maar kwalitatief veel betere Fleischmann schakelcontacten.
Hallo Rene.
Moderne Fleischmann krachtvoertuigen hebben een vierkante uitsparing onderin, waar precies zo'n magneetje in past. Losse, naamloze magneetjes zag ik laatst op Mplts staan voor een habbekrats.
Aangezien loks meestal dieper liggen dan rijtuigen en ik nog wel eens oudere loks en/of andere merken bezig, kleef (de magneetjes zijn sterk genoeg om te blijven hangen, zelfs boven stalen Arnold-rails) of plak ik de magneetjes onder een rijtuig/wagon.
Waarschijnlijk zijn glazen reed contacten, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Reedcontact wel goedkoper, maar om die in te bouwen in Fleischmann-piccolo rails.....
Het inbouwen is een kwestie van bielsen wegsnijden (bij Fleischmann dan ook het ballastbed) en daarvoor in de plaats in de lengterichting deze buisjes aan te brengen. Voor de doorvoer van de stroom zo dun mogelijke draadjes aan solderen en na de metalen stripjes haaks te hebben gebogen precies op de goede plek 2 gaatjes te boren. Al met al een heel gepriegel, vond ik.
Om te voorkomen dat de buisjes in de loop der tijd omhoog komen, kan je ze het beste vastplakken.
Sowieso heb ik er geen goede ervaringen mee (na verloop van tijd beginnen ze toch te "kleven") en heb ik gekozen voor de duurdere maar kwalitatief veel betere Fleischmann schakelcontacten.
Hallo Rene.
Moderne Fleischmann krachtvoertuigen hebben een vierkante uitsparing onderin, waar precies zo'n magneetje in past. Losse, naamloze magneetjes zag ik laatst op Mplts staan voor een habbekrats.
Aangezien loks meestal dieper liggen dan rijtuigen en ik nog wel eens oudere loks en/of andere merken bezig, kleef (de magneetjes zijn sterk genoeg om te blijven hangen, zelfs boven stalen Arnold-rails) of plak ik de magneetjes onder een rijtuig/wagon.
Re: Fleischmann 9425 N Schakelcontact
Dank voor jullie reactie`s. Ik heb de magneetjes al gevonden. Kan weer aan de slag!
Groet Rene
Groet Rene