Hallo allemaal, ik heb een vraagje over de CV5-waarde van Fleischmann DCC-decoders. Het probleem deed zich voor toen de Flm Crossrail niet al te hard vooruitkwam. Als ik de Crossrail op decoderstap 28 laat rondrijden, dan kan ik andere locs niet harder dan stap 14 zetten, want anders haalt 'ie de Crossrail in. Omdat de BR218 (de regional loc) uit de startset ook een Flm decoder heeft, wilde ik de CV5 waardes eens vergelijken. De BR218 geeft bij CV5 een foutmelding, terwijl ik wel alle andere CV's kan uitlezen. De Crossrail meldt hier waarde 132. Ik heb die waarde al verhoogd naar 200 en dat scheelt toch weer vier decoderstappen. Nu is het 28 om 18. Tot hoever kan ik een Flm decoder op CV5 verhogen? Vergelijken met andere locs werkt niet echt, want daar zitten Uhlenbrock- en Kuhn-decoders in.
De Crossrail heeft een F6857 (58 of 59) DCC decoder, de Regional loc een F6847.
Mvg,
Martin
CV5 van Flm DCC decoder
CV5 van Flm DCC decoder
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: CV5 van Flm DCC decoder
Hoi Martin,
Zat er geen boekje (of eigenlijk blaadje) bij de decoder? Daar staat de max. waarde in voor CV5. Waardebereiken die vaak voorkomen zijn 1-32 en 1-255.
Ik zal vanavond eens kijken welke FLM decoder ik heb en wat daar in het boekje bij staat.
Bij Hobbytime kun je een overzicht downloaden van de CV-waardes van de verschillende FLM decoders, klik HIER voor de downloadpagina.
Groetjes,
Jos
Zat er geen boekje (of eigenlijk blaadje) bij de decoder? Daar staat de max. waarde in voor CV5. Waardebereiken die vaak voorkomen zijn 1-32 en 1-255.
Ik zal vanavond eens kijken welke FLM decoder ik heb en wat daar in het boekje bij staat.
Bij Hobbytime kun je een overzicht downloaden van de CV-waardes van de verschillende FLM decoders, klik HIER voor de downloadpagina.
Groetjes,
Jos
Ik heb dus in de lijst van Hobbytime gekeken en wat zie ik daar: de CV5 voor de F6857 is 132. Wat ik dus ook had. Vraag me dan af waarom de Crossrail toch zo langzaam gaat in verhouding tot andere locs.
Evenzeer opvallend: voor de F6847 staat geen CV5 waarde ingevuld. Neemt niet weg dat de Regional loc verder prima rijdt.
Geen idee wat ik hier nu mee aan moet.
Mvg,
Martin
Evenzeer opvallend: voor de F6847 staat geen CV5 waarde ingevuld. Neemt niet weg dat de Regional loc verder prima rijdt.
Geen idee wat ik hier nu mee aan moet.
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Hoi Martin,
De BR218 heeft een Twin decoder, heb je die op FMZ ingesteld staan?
Als de Crossrail op volle snelheid rijdt, is dat dan een realistische snelheid? Oudere loks kunnen nogal eens een TGV karakter hebben
Je hebt bij de Crossrail toevallig niet F4 ingedrukt? (rangeersnelheid).
Groetjes,
Jos
De BR218 heeft een Twin decoder, heb je die op FMZ ingesteld staan?
Als de Crossrail op volle snelheid rijdt, is dat dan een realistische snelheid? Oudere loks kunnen nogal eens een TGV karakter hebben
Je hebt bij de Crossrail toevallig niet F4 ingedrukt? (rangeersnelheid).
Groetjes,
Jos
Martin,
Wat jij op die lijst ziet staan, zijn de fabrieks instellingen van de decoder, daar zie je niet het bereik van een bepaalde CV staan.
Verder als er geen waardes zijn opgegeven bij een bepaalde CV, dan zijn ze ook niet ingebruik bij dat type decoder. En zullen ze ook geen enkel effect hebben op de werking van die decoder.
De opgegeven CV waardes werken alleen als de decoder via het DCC protocol wordt aangestuurd via de centrale.
Mvg
Wim.
Wat jij op die lijst ziet staan, zijn de fabrieks instellingen van de decoder, daar zie je niet het bereik van een bepaalde CV staan.
Verder als er geen waardes zijn opgegeven bij een bepaalde CV, dan zijn ze ook niet ingebruik bij dat type decoder. En zullen ze ook geen enkel effect hebben op de werking van die decoder.
De opgegeven CV waardes werken alleen als de decoder via het DCC protocol wordt aangestuurd via de centrale.
Mvg
Wim.
Jos, de BR218 hád een Twind decoder, maar die is overleden en vervangen door die Flm decoder, waar CV2,5 en 6 niet zijn opgegeven.Jos schreef:De BR218 heeft een Twin decoder, heb je die op FMZ ingesteld staan?
Als de Crossrail op volle snelheid rijdt, is dat dan een realistische snelheid? Oudere loks kunnen nogal eens een TGV karakter hebben . Je hebt bij de Crossrail toevallig niet F4 ingedrukt? (rangeersnelheid).
Groetjes,
Jos
Voor mij is de volle snelheid van de Crossrail niet realistisch, bovendien heb ik hem vergeleken met een NS ICK/1838. Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik de loc ga ijken. F4 is in elk geval niet ingedrukt.
Wim, ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik de waarde CV5 voor de Crossrail op 255 zet. Alle decoders bij mij worden via het DCC protocol door de centrale aangestuurd.Wim Ros schreef:Wat jij op die lijst ziet staan, zijn de fabrieks instellingen van de decoder, daar zie je niet het bereik van een bepaalde CV staan.
Mvg
Wim.
Mvg,
Martin
Martin,
Via de snelheidstabel CV67 t/m CV94 kun jij per decoderstap de snelheid van de lok instellen. Het gebruik van deze tabel activeer je via CV29.
Als je CV94 op 255 zet zal de decoder op stap 28 met zijn hoogstmogelijke snelheid over de baan rijden.
Mvg
Wim.
Via de snelheidstabel CV67 t/m CV94 kun jij per decoderstap de snelheid van de lok instellen. Het gebruik van deze tabel activeer je via CV29.
Als je CV94 op 255 zet zal de decoder op stap 28 met zijn hoogstmogelijke snelheid over de baan rijden.
Mvg
Wim.