Kijk en huiver

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.

Onderwerp starter
P Bender

Kijk en huiver

Bericht door P Bender »

Paul Bender

Scheppen kan iedereen, stoken is een vak

FidOo

Re: Kijk en huiver

Bericht door FidOo »

Paul.. dit is een Duitse collega op het stummi forum. Hij staat in de ruhmeshalle, onder Arnold 93 finescale..
Heb al eens eerder een link gepost.

Waanzinnig.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Michiel

Bericht door Michiel »

De beelden van deze baan zijn al een aantal keer op allerhande fora geplaatst, maar het blijft totaal onvoorstelbaar magistraal klassewerk zonder weerga. :shock: :shock: :shock:

(ik wordt hier ook erg stil en verlegen van)

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

martinb

Bericht door martinb »

Geweldig fraai idd.

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Bericht door martindomburg »

Holy crap $%&*&%$#$#%#$ :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Damn wat een klasse, Paul heb je nog ruimte in je hoekje?

Geniaal zeg

Jelle

Bericht door Jelle »

Je gelooft je ogen toch niet. :shock:

Zoiets ongelofelijks heb ik nog nooit gezien. Maar ik vind het er echt super uit zien.

Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]

Jos

Bericht door Jos »

Werkelijk prachtig op 1 klein detail na..... de rails ligt los op de bielzen.
Ik weet het, ik ben een pietlut :mrgreen:

Groetjes,
Jos

Paul B

Bericht door Paul B »

Onvoorstelbaar. Goeie cursus fotograferen heeft ie ook gehad, trouwens.

j-eroen

Bericht door j-eroen »

Een woord; wow!

groeten,
Jeroen

Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel

Bericht door Paul_DMV »

Zo zie je hoe belangrijk verlichting en belichting is. De hoeken van het licht zijn perfect gekozen. Bij de modelbaan komt het licht vaak van boven af, waardoor je geen schaduw hebt. Daarnaast wordt er vaak gewerkt met gloeilamp of tl en daar doet de amateur fotograaf dan weer niets mee qua kleur correctie.

Dat engelswissel met buitenliggende tongen is wel echt super en het ballast ligt er ook mooi tussen. Dat is ook een kunst, om daar geen rommeltje van te maken, met bultjes en kraters, en een mooi kopje langs het profiel. Ook geslaagde overgang van het ballast naar de groene omgeving.

De ruimte tussen de spoorstaven is voor n-spoor en ware grote wel krap vind ik, als je het vergelijkt met de dikte van de spoorstaven past er nog maar net een flensje tussen.

Maar dit onderstreept wel weer dat netjes en gedetailleerd werken, resultaat levert.

Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging

shoven

Bericht door shoven »

Maar wat voor rails heeft-ie gebruikt? Of is dit zelfbouw?

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Michiel

Bericht door Michiel »

Dat is inderdaad zelfbouw! :shock:

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

jeepney

Bericht door jeepney »

Prachtig mooi, maar ik zie dit niveau van modelbouw en scenery toch ook wel bij een enkeling op dit forum. Echter, en het is hier al in dit topic min of meer gezegd door menigeen, het is ook en vooral de kunst van de fotografie, de perfecte belichting en de perfect achtergrond die deze foto's onovertroffen maakt.

Henk

martinb

Bericht door martinb »

Daar heeft henk wel een punt. Ik zit de foto's te bekijken, wat maakt het nu mooi? Het onkruid is een topper (maar wel haalbaar na te maken) en die bomen zijn echt mega goed gelukt, maar.... daarna stopt het eigenlijk wel. De manier van de foto's maken is echt super en dat is wat het super mooi maakt of mis ik iets? Oftewel, mega mooi maar wel haalbaar voor een aantal hier en zeker benaderbaar voor de meesten hier. Of zie ik dat verkeerd? Zo spannend en mooi vervuild vindt ik dat seinhuis niet eerlijk gezegd. (of ben ik nu een azijnzeiker aka klinknagelteller?)

Groet,
Martin

Rick

Bericht door Rick »

Misschien heb ik het gemist, maar ik heb hier nog niemand zelf zulke wissels zien bouwen.

martinb

Bericht door martinb »

Klopt, maar dat is niet direct wat aan mijn oog trekt bij die foto's. Leuk vraagstuk, wat is het nu wat het zo mooi maakt voor jou en kun je het zelf ook (benaderen)?

Groet,
Martin

iwp

Bericht door iwp »

Dus als ik het goed begrijp verschillende foto's met verschillende schaduw-val van hetzelfde stuk spoor ??

Groetjes,
Ivo

Michiel

Bericht door Michiel »

Wat naar mijn idee het subliem maakt, is niet de mate van detailering op zich, maar het uitermate fijne gevoel voor realisme dat de bouwer heeft in alle aspecten. Op zich is niets echt uit de kunst, en als je alles individueel bekijkt, dan lijkt het niet zo extreem goed, maar die meestelijk balans om alles evenwichtig goed te krijgen: rails, ballast, groensel, kleurenpalette, belichting, weathering, fotografie, achtergrond, ... Allemaal samen zo subliem in balans met een machtig gevoel voor realisme, dat dit toch wel echt uit de kunst is! Ik ben sprakeloos ( :lol: ) en kan dit NIET benaderen, laat staan nadoen. Geef me nog 20 jaar... :D

martinb

Bericht door martinb »

mhhhhh daar zit inderdaad iets in. Los is het allemaal wel haalbaar maar de ballans is inderdaad een knaller. mhhhh

Groet,
Martin

Rick

Bericht door Rick »

martinb schreef:Klopt, maar dat is niet direct wat aan mijn oog trekt bij die foto's. Leuk vraagstuk, wat is het nu wat het zo mooi maakt voor jou en kun je het zelf ook (benaderen)?
Bij mij juist wel, vergelijk het maar eens met de standaardwissels van de grote merken. De paadjes en het groen lukt mij met enige oefening wel, maar het maken zulke rails gaat me voorlopig niet lukken. ;)

Bovendien ziet het er door de ruimere wissels echter uit, dat helpt zeker bij de totaalindruk.

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Voor mij inmiddels bekende foto's. Heb dit al zovaak gezien. En elke keer is het weer verbazingwekkend mooi....

Maar ik vraag mij iets af: zou het ook kunnen rijden?

Afbeelding

dizkartes

Bericht door dizkartes »

Vraag is ook meteen wil je er over rijden, of is het alleen om de foto's mee te maken.

Groet,
Wouter

Groet,
Wouter

http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882

Michiel

Bericht door Michiel »

Ik had begrepen, en ging ervan uit dat er ook gereden kon worden. De BR93 werd niet voor niets grondig aangepakt ivm wielen en flenzen. Maar zolang we het niet hebben zien rijden, hoeven we het ook niet te geloven. :D Maar het zou me verwonderen zou het enkel maar voor de show zijn. ;)

jeepney

Bericht door jeepney »

Michiel schreef: Ik ben sprakeloos ( :lol: ) en kan dit NIET benaderen, laat staan nadoen. Geef me nog 20 jaar... :D
Michiel, stel dat jij nu ook eens 3 beperkte stukjes scenery uit je baan kiest, die nog even helemaal perfectioneert, een professionele camera koopt met dito belichtingsset, eventueel een cursusje fotografie volgt en misschien nog wat aan de foto rommelt op je computer met behulp van een fotoprogrammaatje, tijd en financien geen belemmering vormen.......dan evenaar je het niveau wellicht niet voor de volle 100%, maar je zal jezelf (en ons) verbazen hoe ver je komt.

En voor de goede orde: ik probeer niets af te dingen op de getoonde foto's, die zijn en blijven subliem.

Henk

jeepney

Bericht door jeepney »

martinb schreef:Klopt, maar dat is niet direct wat aan mijn oog trekt bij die foto's. Leuk vraagstuk, wat is het nu wat het zo mooi maakt voor jou zelf ?
Voor mij is dat het feit dat ik bij de meeste van deze foto's twee keer moet kijken of het nu een modelbaan is of echt.

Henk

Plaats reactie