Hallo Rick.
Bekende zaak.
Rook betekend niet altijd te verhelpen met meer smeren.
Vaak ook wel een koolborstel of meganiek probleem.
Dan kun je maar beter eerst zo min mogelijk met olie doen.
Daar er veel stofvetkoolstofresten mede oorzaak zijn van brand bij modeltreinmotoren.
Niet slecht verder wat je daar hebt overgens, daar kan je zeker wel brood mee te halen
Eerst is het belangrijk punt, zeer belangrijk, dat deze analoog altijd goed netjes gaan functioneert.
Daar een decoder gegarandeerd stuk gaat als het motorisch mank gaat.
Dan wordt het een duur en kort avondje, da,s niet de bedoeling, vandaar...
Verder zijn ze dan allen vrij eenvoudig digitaal te maken.
De bovenste 3 lijken wel wat op wat ik ken van H0 vroeger.
De onderste is een wat bekender motortje.
Zover als kan, de treinen appart uit elkaar halen en behandelen,niet allen tegelijk.
Goed reinigen, ik doe dit zelf naar tevredenheid altijd met wasbenzine.
Dan laat ik ze een dag goed laten drogen/vervliegen
Nieuwe koolborsteltjes erin.
Stap voor stap werk ik ze dan op en testen is belangrijk.
Lampjes controleren, lagertjes een drupje olie, tandwielen, antislipringen, etc....
Alles wat beweegt etc zeg maar.
Martin de Deugd