Onderdelen bestellen, te vaak een drama maar het kan goed!
Geplaatst: 15 okt 2012 17:21
Ken je dat? Leuke lok / wagon o.i.d. en er mist een onderdeel, breekt wat af, je wilt wat onderhoud plegen, of je steekt zelf wat in de brand... En dan..... op naar de winkel en het onderdeeltje bestellen wat je nodig bent. Schroefje, klemmetje, koolborstel, veertje. Niet spannend toch?
Nou, dat is het meestal dus wel. Iemand al eens geprobeerd om onderdelen van minitrix te krijgen? De bekende problemen met de gebroken tandwielen zijn een zeer fraai voorbeeld. Relatief nieuwe loc, tandwiel defect (hoezo geen garantie, is duidelijk een productiefout die maar niet opgelost wordt) en dan kun je wachten tot je een ons weegt... wat een drama en naar mijn idee een aanfluiting eerste klasse! Zelfde ervaringen heb ik inmiddels met arnold / hornby, fleischmann gaat via de omweg die http://www.hobbyparts.nl/ heet... Al eens koolbostrels (is toch standaard verbuiksmateriaal toch) voor bijvoorbeeld arnold te kopen? Sterkte!
Ook een knaller is onderdelen bestellen bij veel winkeliers... zucht... gaat m.i. echt veel te vaak fout. Komt wel mee met een order (ooit) of niet te bestellen, komt nooit aan of duurt echt maanden. Heb eens een half jaar mogen wachten op veertjes voor koolborstels... in en in triest. Zelf de fabriek gemailt en uiteindelijk via hun het wel binnengekregen. En de winkelier.... staat nog steeds in bestelling. Wat een blunder.
Aan deze kant schaf ik daarom geen (bijvoorbeeld) minitrix meer aan als er een alternatief is via een andere fabrikant. Echt dood en doodzonde om de boel ongebruikt in de kast te hebben liggen omdat het wacht op onderdelen die ooit.... ooit.... komen... ooit en veel te vaak... nooit.
Maar nu even het goede nieuws waarom ik erover begin... Brawa! Al jaren HET toonbeeld dat het wel goed kan. Voorbeeld:
Op 5 okt een lok gehaald bij een winkel in NL, één kopppeling lag er los in aangezien de koppelingshouder afgebroken was. De ondernemer wilde het wel even vastplakken met secondelijm.... ja doei! Dan kan het nooit meer los...
Lok dus meegenomen met de defecte koppeling houder. Ja kan natuurlijk de lok laten liggen en wachten tot de ondernemer hem goed heeft gefixt (zeker weer met secondelijm??? WTF!) of naar een andere winkel gaan (ook geen optie, is een lok die al jaren uit productie was en nergens anders meer kunnen vinden).... maar met brawa... neem ik hem defect mee zonder zorgen. Waarom:
Op 6 okt zelf een bericht gestuurd naar brawa dat de koppelingshouder defect was en of ze een nieuwe konden sturen. En let op.... vandaag 15 okt wordt de houder netjes afgeleverd in een goede verpakking met een 0 factuur.
Vorige maand antislip bandjes binnen 2 weken binnen, vorig jaar een motor idem. Oh ja en de prijs? Centenwerk. Dus niet tig euro's (bestel maar eens een losse fleischmann motor, je schrikt je de apelazerus van de prijs) maar echt een paar centen voor slipbandjes (geen euro's) en de motor compleet met tandwielen en andere benden onder de 30 euro. Gewoon rechtstreeks via brawa.de en niet verplicht via de winkelier of importeur... (die het m.i. alleen maar vertraagt en soms enorm verstiert)
Het kan dus wel. Reden voor ondergetekende om met alle plezier brawa's aan het rijden te hebben en als het even kan geen ... (vul zelf de naam maar in)
Ja, het zal voor Brawa geen service zijn die altijd kostendekkend is, maar is voor mij DE reden om met liefde en plezier er meer van aan te schaffen dan ik ooit van de conculega's zal aanschaffen. Dus uiteindelijk verkopen ze door die service aan mij meer materieel.
Tot zover. Doe er je voordeel mee. Brawa gaat super, fleischmann met een omweg via hobbyparts ook goed, wie volgt met de volgende tip voor minitrix, arnold etc etc etc?
Nou, dat is het meestal dus wel. Iemand al eens geprobeerd om onderdelen van minitrix te krijgen? De bekende problemen met de gebroken tandwielen zijn een zeer fraai voorbeeld. Relatief nieuwe loc, tandwiel defect (hoezo geen garantie, is duidelijk een productiefout die maar niet opgelost wordt) en dan kun je wachten tot je een ons weegt... wat een drama en naar mijn idee een aanfluiting eerste klasse! Zelfde ervaringen heb ik inmiddels met arnold / hornby, fleischmann gaat via de omweg die http://www.hobbyparts.nl/ heet... Al eens koolbostrels (is toch standaard verbuiksmateriaal toch) voor bijvoorbeeld arnold te kopen? Sterkte!
Ook een knaller is onderdelen bestellen bij veel winkeliers... zucht... gaat m.i. echt veel te vaak fout. Komt wel mee met een order (ooit) of niet te bestellen, komt nooit aan of duurt echt maanden. Heb eens een half jaar mogen wachten op veertjes voor koolborstels... in en in triest. Zelf de fabriek gemailt en uiteindelijk via hun het wel binnengekregen. En de winkelier.... staat nog steeds in bestelling. Wat een blunder.
Aan deze kant schaf ik daarom geen (bijvoorbeeld) minitrix meer aan als er een alternatief is via een andere fabrikant. Echt dood en doodzonde om de boel ongebruikt in de kast te hebben liggen omdat het wacht op onderdelen die ooit.... ooit.... komen... ooit en veel te vaak... nooit.
Maar nu even het goede nieuws waarom ik erover begin... Brawa! Al jaren HET toonbeeld dat het wel goed kan. Voorbeeld:
Op 5 okt een lok gehaald bij een winkel in NL, één kopppeling lag er los in aangezien de koppelingshouder afgebroken was. De ondernemer wilde het wel even vastplakken met secondelijm.... ja doei! Dan kan het nooit meer los...
Lok dus meegenomen met de defecte koppeling houder. Ja kan natuurlijk de lok laten liggen en wachten tot de ondernemer hem goed heeft gefixt (zeker weer met secondelijm??? WTF!) of naar een andere winkel gaan (ook geen optie, is een lok die al jaren uit productie was en nergens anders meer kunnen vinden).... maar met brawa... neem ik hem defect mee zonder zorgen. Waarom:
Op 6 okt zelf een bericht gestuurd naar brawa dat de koppelingshouder defect was en of ze een nieuwe konden sturen. En let op.... vandaag 15 okt wordt de houder netjes afgeleverd in een goede verpakking met een 0 factuur.
Vorige maand antislip bandjes binnen 2 weken binnen, vorig jaar een motor idem. Oh ja en de prijs? Centenwerk. Dus niet tig euro's (bestel maar eens een losse fleischmann motor, je schrikt je de apelazerus van de prijs) maar echt een paar centen voor slipbandjes (geen euro's) en de motor compleet met tandwielen en andere benden onder de 30 euro. Gewoon rechtstreeks via brawa.de en niet verplicht via de winkelier of importeur... (die het m.i. alleen maar vertraagt en soms enorm verstiert)
Het kan dus wel. Reden voor ondergetekende om met alle plezier brawa's aan het rijden te hebben en als het even kan geen ... (vul zelf de naam maar in)
Ja, het zal voor Brawa geen service zijn die altijd kostendekkend is, maar is voor mij DE reden om met liefde en plezier er meer van aan te schaffen dan ik ooit van de conculega's zal aanschaffen. Dus uiteindelijk verkopen ze door die service aan mij meer materieel.
Tot zover. Doe er je voordeel mee. Brawa gaat super, fleischmann met een omweg via hobbyparts ook goed, wie volgt met de volgende tip voor minitrix, arnold etc etc etc?