Meerlandenpunt
Meerlandenpunt
Nu de winter eraan komt, heb ik meer tijd om de baan te gaan maken. Hier wil ik het werk met jullie delen. Ik ben een volstrekte amateur en streef een middelmatig niveau na, zolang de treintjes maar kunnen rijden. Ik heb me wel goed voorbereid, veel gelezen, baanplannen gemaakt en spullen gekocht. Vooral dat laatste is erg leuk om te doen .
Dit draadje zal voor de ervaren modelbouwers waarschijnlijk niet echt interessant worden. Ik wil vooral aan de beginners laten zien dat je gewoon moet beginnen met bouwen, en welke problemen je dan allemaal tegen kan komen.
Het baanplan nog eens (het station komt recht te liggen ipv scheef)
De ruimte en het deels open frame:
Dit draadje zal voor de ervaren modelbouwers waarschijnlijk niet echt interessant worden. Ik wil vooral aan de beginners laten zien dat je gewoon moet beginnen met bouwen, en welke problemen je dan allemaal tegen kan komen.
Het baanplan nog eens (het station komt recht te liggen ipv scheef)
De ruimte en het deels open frame:
Re: Meerlandenpunt
Het station komt op niveau 1, de paradesporen op niveau 0. Het station bouw ik op een aparte plaat:
Laatst gewijzigd door Paul B op 26 okt 2012 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier een van de platen met uitsparingen, voor de omgekeerde wisselaandrijvingen:
En hier het spoor op de geprepareerde platen.
En hier het spoor op de geprepareerde platen.
En ben ik de traces van de baan aan het maken:
Het plan is om opzetmodules te maken, van het stationsgedeelte, de bochtgedeeltes en de achterkant. Daarop komt dan deels nog een stad, ongeveer de helft van de achterzijde zal geheel overdekt zijn.
Het plan is om opzetmodules te maken, van het stationsgedeelte, de bochtgedeeltes en de achterkant. Daarop komt dan deels nog een stad, ongeveer de helft van de achterzijde zal geheel overdekt zijn.
De perrons van PeterBl zijn binnen, zelfgebouwde Nederlandse perrons: