Modelspoor Expo Mechelen 2012

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.
Plaats reactie

Onderwerp starter
maarten
Moderator

Modelspoor Expo Mechelen 2012

Bericht door maarten »

Vandaag naar Mechelen afgereisd. Veel mooie banen en diorama's gezien, het niveau was erg hoog. Aangezien ik meer een dio- dan een (rijd)baanman ben, heb ik mij dus best vermaakt. Stuk kleiner dan Eurospoor maar het is maar net waar je van houdt, voor grote (rijd)banen hoef je er niet naar toe. Opvallend veel grotere schalen (groter dan H0), weinig N en een paar Z-banen. Hal is een donker hol maar de banen en diorama's schitteren. Voor de handel hoef je er niet naar toe, erg weinig N.

Wel een goed gesprek gehad met Mark (Markenburg.nl) en ook met Leon van Perlo over de OC32(/ETI). Daarnaast wat foto's gemaakt. Minder dan ik wilde omdat de accu van mijn camera leeg raakte. Geen probleem, reserve accu er in en... Sjips, ook leeg; balen. :x Anyway, hieronder een impressie. Graag had ik de foto's voorzien van commentaar en naam, maar dat was wat te veel werk, sorry.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als je nog wilt gaan kijken, morgen kan het nog. Toegang € 12,- parkeren is € 4,-. Oh ja, en een jeton is een uitrijdmuntje. ;)

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

CC72000

Re: Modelspoor Expo Mechelen 2012

Bericht door CC72000 »

En plassen kost 40 cent. Ik was er ook vandaag en toch wat leuke N aanbiedingen gezien. LS slaaprijtuigen AB30 NS 79 euro, Rocky Rail containerwagen 25 en REE models SNCF ketelwagens voor 25 tot 39 per set van 2. Sfeer wat er prima en de kwaliteit over het algmeen hoog. Het diorama in schilderijlijst van een pleintje in Veldhoven waarin met drie verschillende schalen werd gewerkt om kunstmatig veel perspectief te maken, incl een scheve perspectief tram vond ik wel een bijzonder hoogtepuntje.
Groeten
Diederik

Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains

Onderwerp starter
maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Inderdaad Diederik, ik heb daar ook met open mond naar staan kijken.
Waarom die wagons schuin zijn? Dat is de truc van de optische illusie. Dat (fantastische) diorama is niet nieuw maar ik zag het (ook) voor het eerst. Het hele ding is maar 40 cm diep en heeft door alles naar 1 punt in de horizon te bouwen (alle gebouwen zijn dus scheef!) een enorme diepte werking. Het poppetje op de voorgrond is schaal 0, maar die bij de pastorie zijn schaal N! Zie ook onderstaand filmpje. Eerst rijdt de stoomtrein door de voorgrond naar rechts, verdwijnt achter het notariskantoor om vervolgens met een lus naar links richting de kerk te rijden. Het zijn 2 treintjes (verschillende schaal!) maar het effect is verbluffend! Klik op het plaatje om het filmpje te starten.

Afbeelding

En nog een filmpje wat aantoont wat je nog meer kunt doen met het Faller Carsystem... :mrgreen: Rijdt/vaart wat te hard, maar dat is wel te fiksen met het juiste systeem hè Martin? ;)

Afbeelding

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

martinb

Bericht door martinb »

Bedankt voor het delen van de hele mooie foto's van hele mooie modelbanen. :o :o

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Jos

Bericht door Jos »

Prachtige plaatjes inderdaad! Knappe staaltjes modelbouw. Vooral dat half gesloopte gebouw.......

Groetjes,
Jos

CC72000

Bericht door CC72000 »

Dat is station Tongeren ten tijde van WO II. Een spoor was nog berijdbaar.

Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains

wouter_b

Bericht door wouter_b »

Mooie foto's zeg! Voor mij is het iets te ver reizen maar zo te zien wel een leuke beurs!

Wouter

Michiel

Bericht door Michiel »

Jammer genoeg was ik niet in de gelegenheid om naar Mechelen te gaan, maar naar de foto's te oordelen waren de banen die er stonden van een hoog niveau. Ook de kwaliteit van de banen van de minibaantjeswedtrijd was onvoorstelbaar hoog. Indrukwekkend! Bedankt voor de foto's!

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

richard7877

Bericht door richard7877 »

Maarten bedankt voor de foto's .
Ik zie een hoop mooie banen en dirorama's

Groeten Richard

http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft

Onderwerp starter
maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Graag gedaan. Ik had nog wat meer foto's willen nemen maar zoals gezegd was mijn accuutje helaas voortijdig leeg. Het kan natuurlijk vertekenen omdat ik alleen foto's heb gemaakt van wat ik leuk vind, maar het niveau was wel degelijk erg hoog!

Groeten,
Maarten

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Ja, vorige week wilde mijn post niet geaccepteerd worden door het forum.

Wat een gave foto's. Echt superkwaliteit modelbanen en diorama's. Man man, wat mooi.

Maarrrrr, dat met dat perspectief is echt een dikke gouden plak. Wat ontzettend knap bedacht en gebouwd. Zeker die illusie met verschillende schaal treinen. Helemaal top!

J.

Afbeelding
Plaats reactie