Frico groentewagen
Frico groentewagen
Het volgende project is afgerond op het bijwerken van kleine beschadigingen aan het dak en het aanbrengen van de blanke lak.
- Bijlagen
-
- 34-1.jpg (72.08 KiB) 6013 keer bekeken
-
- 33-1.jpg (58.77 KiB) 6013 keer bekeken
-
- 32-1.jpg (54.99 KiB) 6012 keer bekeken
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
-
Re: Frico groentewagen
dat ziet er inderdaad gelikt uit, mijn complimenten
Dick
Dick
Mijn vrouw en ik verzamelen modeltreinen in diverse schalen, en van vele fabrikaten voor mijn treinfoto's zie http://www.flickr.com/photos/35830155@N05
Dank voor de complimenten.
Decals heb ik inderdaad zelf gemaakt.
mvg Bouwe
Decals heb ik inderdaad zelf gemaakt.
mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
@ Jos,
Gebruik een kleurenlaser van HP
mvg
Bouwe
mvg
Bouwe
Hallo Bouwe,Bouwe schreef:@ Jos,
mvg
Bouwe
Dit ziet erg mooi uit, hoe maak je dit zo mooi en wat heb je er voor nodig om dit te bereiken?
Mvg.
Jacob
Minitrix / Fleischmann / Roco
Multymous / LTD en Minitrixrails / S88XpressNetLI / Rosoft / koploper
Jacob
heel mooi idd net of ie zo uit de winkel komt.
denk dat je transfer papier gebruikt hiervoor? waar heb je dit vandaan? ben zelf op zoek naar wit transfer papier(aangezien een normale kleuren printer geen wit print)
denk dat je transfer papier gebruikt hiervoor? waar heb je dit vandaan? ben zelf op zoek naar wit transfer papier(aangezien een normale kleuren printer geen wit print)
Groeten Chris
@ Jacob
@ Chris,
Decalpapier haal ik uit de USA bij decalpaper.com.
mvg Bouwe
Met de handen en heel veel geduld. Als voorbeeld heb ik de Frico groentewagen van Artitec genomen en aan de hand daarvan ben ik aan het tekenen geslagen in een tekenprogramma. Na ongeveer 15 uurtjes was het resultaat naar tevredenheid. De decals geprint. Groentewagentje gespoten met de airbrush. Decals erop. Nabewerken met microsol zodat alles goed in de naadjes valt en daarna blanke lak en klaar.hoe maak je dit zo mooi en wat heb je er voor nodig om dit te bereiken?
@ Chris,
mvg Bouwe
Jos,
Ik heb het decalpapier besteld, mijn order is uitgevoerd en een paar dagen later stond UPS voor de deur (ondanks dat zinnetje op hun website).
mvg Bouwe
Ik heb het decalpapier besteld, mijn order is uitgevoerd en een paar dagen later stond UPS voor de deur (ondanks dat zinnetje op hun website).
mvg Bouwe
Dit lijkt mij nog niet zo erg makelijk, laat verlopig maar gewoon bij kopen,Bouwe schreef:@ Jacob
Met de handen en heel veel geduld. Als voorbeeld heb ik de Frico groentewagen van Artitec genomen en aan de hand daarvan ben ik aan het tekenen geslagen in een tekenprogramma. Na ongeveer 15 uurtjes was het resultaat naar tevredenheid. De decals geprint. Groentewagentje gespoten met de airbrush. Decals erop. Nabewerken met microsol zodat alles goed in de naadjes valt en daarna blanke lak en klaar.hoe maak je dit zo mooi en wat heb je er voor nodig om dit te bereiken?
@ Chris,
mvg Bouwe
Mvg.
Jacob
Jacob
@ Jos,
Schrik niet van de verzendkosten. Ik weet niet hoeveel je nodig hebt, als je weinig nodig hebt kun je eventueel op zoek gaan naar een adres in Nederland, dan moet je wel rekenen op 2 a 3 euro voor een velletje a4.
mvg Bouwe
Schrik niet van de verzendkosten. Ik weet niet hoeveel je nodig hebt, als je weinig nodig hebt kun je eventueel op zoek gaan naar een adres in Nederland, dan moet je wel rekenen op 2 a 3 euro voor een velletje a4.
mvg Bouwe
Ik neem aan dat dat papier wel een poosje houdbaar is, dan denk ik zo'n 50 vel transparant en 10 vellen wit.
Het is voor meer te gebruiken dan alleen het rijdens spul en dan kan ik voorlopig vooruit.
Groetjes,
'Jos
Het is voor meer te gebruiken dan alleen het rijdens spul en dan kan ik voorlopig vooruit.
Groetjes,
'Jos
Als iemand van jullie wat blaadjes kan missen van die decals, mag je me gerust een PM sturen en betaal ik er voor.
Maar idd die verzend kosten zijn erg hoog als je maar een paar blaadjes wilt.
Edit:
Maar idd die verzend kosten zijn erg hoog als je maar een paar blaadjes wilt.
Edit:
Ja das een goeie! Ik heb een inkjet printer.Jos schreef:Als ik zover ben kan ik er best een paar missen, maar ik bestel wel het inkjet papier.
Groetjes,
Jos
Laatst gewijzigd door Chris83 op 14 jun 2009 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Chris
Hallo Jos,
Vergeet je niet om als de decals uit de printer zijn gerold, deze te fixeren? Je krijgt anders gekleurd water als je de decals er in laat weken. Zou zonde zijn.
@ Jacob, het klinkt moeilijker dan dat het is
mvg Bouwe
Vergeet je niet om als de decals uit de printer zijn gerold, deze te fixeren? Je krijgt anders gekleurd water als je de decals er in laat weken. Zou zonde zijn.
@ Jacob, het klinkt moeilijker dan dat het is
mvg Bouwe
Zijn er ook liefhebbers die eventueel wel belangstelling hebben voor een setje decals voor het maken van 1 Frico groentewagen? De prijs zal ongeveer 6,95 (incl. verzendkosten binnen Nederland) per setje voor 1 wagen zijn.
Graag per PB reacties.
mvg Bouwe
Graag per PB reacties.
mvg Bouwe
15 uur werk
ik zou gewoon doorzichtig papier nemen en met je teken programma de letters üitsnijden".
Kees-jan
ik zou gewoon doorzichtig papier nemen en met je teken programma de letters üitsnijden".
Kees-jan
Gisteren in Houten bij ene Hans een aantal groentewagens van Roco/Minitrix omgeruild voor een paar centjes en inmiddels zijn ze al gedemonteerd en voorzien van een kleurtje.
Nu maar eens beginnen met de decals.
mvg Bouwe
Nu maar eens beginnen met de decals.
mvg Bouwe
Ze zijn af en op de achtergrond is de toekomstige Frico fabriek te zien
mvg Bouwe
mvg Bouwe