Mijn eerste diorama

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Sithlord76

Mijn eerste diorama

Bericht door Sithlord76 »

Hallo,

Ik ben sinds kort met een testbaan bezig maar het begon toch wel erg te kriebelen om iets te bouwen en te gaan oefenen met gras en ballast, enz. En ik had nog een plankje in de hoek staan, dus een idee voor een diorama was snel geboren. :D
Alleen om te beginnen vanaf nul was toch wel gek omdat ik in een ver verleden alleen bouwpakketten heb gemaakt. Na een paar keer slikken toch maar begonnen en een oude liefde bloeide weer op. :o
Na al dat moois dat ik hier op het forum heb mogen bewonderen, dacht ik laat ik maar mijn kunsten aan jullie tonen en horen wat jullie er van vinden.
Het is een fantasie stukje met grasweide voor de koeien, een stationnetje, een zandweg en mogelijk een oude boerenschuur of het wordt een akker met iets, ik ben er nog niet uit.

Bij deze dan een aantal foto's:

Tweede opzet (eerste liep het spoor en de greppel helemaal rechtdoor)

Afbeelding

van bovenaf

Afbeelding

De greppel gemaakt en dan even kijken hoe het staat.

Afbeelding

De ballast gemaakt en wat kleur gegeven aan de greppel

Afbeelding

Afbeelding

Gras strooien met de omgebouwde vliegenmepper

Afbeelding

Afbeelding
Hier heb ik net gras langs de greppel gestrooid dus daar moet nog het overtollige gras weg.

Nou wil ik zeer fijne korrels gebruiken voor een zand/kiezel weg te maken, alleen zit ik nu met de overweg. Ga ik dit gewoon over de ballast heen gooien (lees: strooien) of ballast op deze overgang weg bikken en dan met klei een verhoging maken en dan zand er overheen doen. Of iets van hout of styreen balken maken en deze over de ballast leggen. Of heeft iemand nog een ander idee hier voor?
Hier dus:

Afbeelding

Morgen ga ik naar houten toe misschien vind ik daar iets voor de overweg, en nog een paar dingen die op het lijstje staan om mee terug te nemen. :lol:

Oeps ik zie net dat het al morgen is... :o

Gr. Niels.

Esu Ecos, Itrain, OC32, S88SD16-n
Plaats reactie