Pagina 1 van 2
(nog) naamloze baan
Geplaatst: 24 jul 2013 14:01
door Trammetje
Re: (nog) naamloze baan
Geplaatst: 24 jul 2013 15:15
door brizbo
Mooie start hoor! (Die naam komt nog wel!)
Een knap plan en een zeer ruim schaduwstation!
Succes met de verderzetting!
Re: (nog) naamloze baan
Geplaatst: 24 jul 2013 15:23
door Trammetje
Schaduwstation is zeker erg ruim. Dit is de eerste van de drie dit er totaal komen. Dit schaduwstation komt uit op het dubbelspoor rechtsonder. Het dubbelspoor recht van het grote station komt uit op een tweede schaduwstation. Dit wordt er eentje van 7 sporen. Het derde schaduwstation komt onder het dorpje te liggen. Dit wordt in de vorm van een keerlus en telt 4 doorgaande sporen en 3 doodlopende.
Re: (nog) naamloze baan
Geplaatst: 24 jul 2013 18:08
door Wim
Mooi plan Trammetje.
De basis staat en ziet er prachtig uit.
Schaduwstation wat ruim?........ je kan beter wat extra ruimte hebben.
Re: (nog) naamloze baan
Geplaatst: 24 jul 2013 18:12
door Maurits71
zo dan is een lekker stukkie rails daar
Re: (nog) naamloze baan
Geplaatst: 24 jul 2013 23:16
door Ad_M
Heerlijk die ruimte Sander
Je kan nooit te veel hebben
Mvg,
Ad
Re: (nog) naamloze baan
Geplaatst: 25 jul 2013 07:33
door shoven
Ad_M schreef:Heerlijk die ruimte Sander
Je kan nooit te veel hebben
Mvg,
Ad
Net zoals vrouwen nooit teveel schoenen kunnen hebben, kun jij nooit teveel opstelsporen hebben...
Re: (nog) naamloze baan
Geplaatst: 25 jul 2013 13:12
door garco
Wow dat is nog eens een schaduwstation.
Ik zie alleen dat er direct na de bocht(en) een wissel komt, ik zou daar een stukje recht tussen hebben gedaan om ontsporingen te voorkomen...
Re: (nog) naamloze baan
Geplaatst: 25 jul 2013 13:20
door Trammetje
Ik heb inderdaad overwogen om een recht er tussen te doen maar dat kost mij dan weer drie opstelsporen. Ik heb even kort proefgereden en het lijkt goed te gaan
Re: (nog) naamloze baan
Geplaatst: 01 sep 2013 15:26
door Trammetje
Met de wissels die ik gisteren in Houten gekocht heb kon ik mijn schaduwstationnetje van mijn berg dorpje afmaken.
Foto's zijn niet zo goed van kwaliteit, komt door mijn telefoon.
Re: (nog) naamloze baan
Geplaatst: 02 sep 2013 22:23
door BenQ
Telefoons zijn om te bellen, foto's maak je met een fototoestel, het is maar een weet.
Re: (nog) naamloze baan
Geplaatst: 02 sep 2013 23:21
door Templar
Dat is toevallig; ik heb voor mijn volgende baan onder andere dezelfde tekening als inspiratie gebruikt. Van
www.gleisplan.ch ?
Goed werk! Ik ga hem volgen
Re: (nog) naamloze baan
Geplaatst: 03 sep 2013 17:22
door Trammetje
@BenQ, voor mee is het wel handig dat ik met mijn camera ook kan bellen, gebruik hem daar nl vaker voor
@Templar, baanplan komt inderdaad van die site. Ik ga echter wel wat veranderingen aanbrengen. Het dorpje komt er heel anders uit te zen. Hiervoor ga ik het spoorplan van station Bergen uit 1935 gebruiken. Spoorplan wordt wel gespiegeld en ingekort. De draaischijf komt bij het grotecstation. Op de plek waar nu het goederenloodsje staat.
Re: (nog) naamloze baan
Geplaatst: 04 sep 2013 08:20
door FidOo
BenQ schreef:Telefoons zijn om te bellen, foto's maak je met een fototoestel, het is maar een weet.
Uit welke eeuw kom jij ben?
Mijn "telefoon" heeft een 13M camera en maakt betere foto's dan menig compact camera van een jaartje of 5 terug.
Oke Oke tis geen Spiegel-reflex maar toch.
OT: Sander het ligt er allemaal zeer strak bij, netjes aangelegd!
En ik heb ook wissels die gelijk met tegenbogen aan elkaar liggen, en dat gaat 95% goed, vaak is niet netjes neer leggen en specifieke loks het probleem.
Re: (nog) naamloze baan
Geplaatst: 04 sep 2013 12:27
door Trammetje
ik had voorheen een Nokia met een 12mp camera, die was inderdaad erg goed. Nu heb ik een Nokia Lumia 520, heeft slechts een 5mp camera.
Re: (nog) naamloze baan
Geplaatst: 04 sep 2013 12:34
door Trammetje
Hier nog even wat foto's van mijn vorderingen van gisteravond
Re: (nog) naamloze baan
Geplaatst: 04 sep 2013 21:44
door BenQ
Joost,
Ik ben van bouwjaar 1945 dus de vorige eeuw.
Heb wel een kleine smart Phone maar die maakt geen goede foto's.
De W15 waar ik normaal foto's mee maak doet het prima, is pas 8 jaar oud.
Heb er al ruim 5000 foto's mee gemaakt.
Re: (nog) naamloze baan
Geplaatst: 08 sep 2013 15:09
door Trammetje
Hier even een foto van mijn baan in Railroad & Co train controller.
Re: (nog) naamloze baan
Geplaatst: 29 sep 2013 13:13
door Trammetje
Vanmorgen een Peco wissel aangesloten met een Peco aandrijven, wat een pokke herrie maakt dat
Is de enige andere optie het gebruik maken van servo's of zijn er nog andere, stille aandrijvingen?
Van de week een rijtje stadshuizen gescoord op Marktplaats.
Re: (nog) naamloze baan
Geplaatst: 29 sep 2013 13:58
door maarten
Mooi rijtje Kibri-huizen!
Re: (nog) naamloze baan
Geplaatst: 03 okt 2013 19:36
door Trammetje
Haa Maarten, Was jij de afzender?
Re: (nog) naamloze baan
Geplaatst: 03 okt 2013 22:20
door maarten
Nee dat niet, maar ik heb sommigen in dit rijtje ook op zolder (opgeslagen in een doos).
Re: (nog) naamloze baan
Geplaatst: 04 okt 2013 07:32
door Maurits71
Trammetje schreef:Vanmorgen een Peco wissel aangesloten met een Peco aandrijven, wat een pokke herrie maakt dat
Is de enige andere optie het gebruik maken van servo's of zijn er nog andere, stille aandrijvingen?
]
zat, ik maak gebruik van de servo switchen van Rosoft, je koopt een reeds afgebouwd printje wat niet alleen de servo aansluit maar ook de polariteit wisselt en er zit gelijk een servo bij, maken weinig tot geen geluid.
gr.
M.
Re: (nog) naamloze baan
Geplaatst: 06 okt 2013 11:15
door Jeroen
Zit er tegenwoordig ook gelijk een servo bij? Kijk aan, zeg. Wat een service. Dan moest mijn nieuwe schaduwstation maar daarmee aangedreven worden.
Re: (nog) naamloze baan
Geplaatst: 07 okt 2013 07:46
door FidOo
Ik zou lekker voor servo's gaan! Aansluiten en monteren is iets bewerkelijker als een normale aandrijving, maar de resultaten zijn zo veel mooier!
Ik gebruik een OC32 waarmee je 32 servo's kan aansturen, of 16 als je gepolariseerde wissels gebruikt en schakelt met een Relais.
O En de prijs is ook aanzienlijk lager dan gewone aandrijvingen.