Quoten van berichten
Quoten van berichten
Ik hoop dat het virus van het constant quoten van een vorig bericht kan stoppen, want het wordt te pas en te onpas(meestal) gebruikt.
Je ziet dat mensen gewoon een compleet bericht quoten en er verder zelf niets bijzetten ????????
Een klein bedankje van iemand wordt gequote, maar waarom, vaak staat het gewoon boven.
Alleen de naam van de schrijver van het bericht noemen is meestal voldoende, eventueel met een "@" ervoor.
Iedereen bedankt voor het schoonhouden van de berichtenstroom en het leesbaar houden.
En natuurlijk een bericht van meerdere bladzijden terug is goed te verdedigen, maar neem dan alleen de tekst over die op jouw toevoeging slaat.
Je ziet dat mensen gewoon een compleet bericht quoten en er verder zelf niets bijzetten ????????
Een klein bedankje van iemand wordt gequote, maar waarom, vaak staat het gewoon boven.
Alleen de naam van de schrijver van het bericht noemen is meestal voldoende, eventueel met een "@" ervoor.
Iedereen bedankt voor het schoonhouden van de berichtenstroom en het leesbaar houden.
En natuurlijk een bericht van meerdere bladzijden terug is goed te verdedigen, maar neem dan alleen de tekst over die op jouw toevoeging slaat.
-
Re: Quoten van berichten
Op een ander forum waar ik op zit, is het quoten van een direct bovenstaand bericht niet toegestaan om de leesbaarheid van de topics te vergroten.
Zoiets lijkt mij hier ook wel prettig.
Zoiets lijkt mij hier ook wel prettig.
Met vriendelijke groet,
Rieko
Rieko
Veelal gebruik je een Quot natuurlijk om iets extra onder de aandacht te brengen, meestal een stukje tekst uit een eerder bericht, ja soms kan dat ook een bericht zijn dat net boven je staat, maar dan idd wel alleen dat stukkie quoten waar jouw reactie op gericht is, dan lijkt mij dat geen probleem.
berichten die al veel eerder geplaatst zijn, waar je nog ff op terug wilt komen, kan naar mijn idee net zo, (wees dan wel zo verstandig om ook daar alle niet relevante dingen, zoals bv een hele rits foto`s, er ff uit te vissen.
Een verbod op quoten uit een bericht net voor je? dat is nu het mooie van dit forum, daar word tenminste niet voor elke scheet de bezem gepakt, en dat moeten we vooral zo laten.
Als dat zou gaan gebeuren, dan zijn er snel vele actieve gebruikers minder, denk ik, ik zal er dan zeker 1 van zijn.
mvg
Freddy
berichten die al veel eerder geplaatst zijn, waar je nog ff op terug wilt komen, kan naar mijn idee net zo, (wees dan wel zo verstandig om ook daar alle niet relevante dingen, zoals bv een hele rits foto`s, er ff uit te vissen.
Een verbod op quoten uit een bericht net voor je? dat is nu het mooie van dit forum, daar word tenminste niet voor elke scheet de bezem gepakt, en dat moeten we vooral zo laten.
Als dat zou gaan gebeuren, dan zijn er snel vele actieve gebruikers minder, denk ik, ik zal er dan zeker 1 van zijn.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Freddy,
Ik wil helemaal geen verbod op quoten maar alleen dat mensen nadenken bij het plaatsen ervan, zelf ook wel eens wat gequot (wat een raar woord).
En soms kan het heel erg nuttig zijn om de vorige schrijver aan het denken te zetten.
En ik ben dit begonnen nadat iemand een heel bericht had gekopieerd zonder er zelf wat bij te zetten.
Ik wil helemaal geen verbod op quoten maar alleen dat mensen nadenken bij het plaatsen ervan, zelf ook wel eens wat gequot (wat een raar woord).
En soms kan het heel erg nuttig zijn om de vorige schrijver aan het denken te zetten.
En ik ben dit begonnen nadat iemand een heel bericht had gekopieerd zonder er zelf wat bij te zetten.
Even nagekeken, maar die optie is er voor dit forum niet. (afgezien of het gewenst zou zijn, maar het is niet mogelijk)Op een ander forum waar ik op zit, is het quoten van een direct bovenstaand bericht niet toegestaan om de leesbaarheid van de topics te vergroten.
Dat het quoten soms irritaties opwekt snap ik wel. Een heel bericht quoten is m.i. vaak niet gewenst of nodig, alleen het gedeelte quoten waar je het precies over wilt hebben is vaak wel handig.
-
Als dat de regel wordt, ben ik ook tevreden. Aan de gebruikers vragen of alleen het noodzakelijke deel gequoot wordt. Bijvoorbeeld zonder foto's.
Is "gequoot" trouwens een Nederlands woord?
Oh ja, zonder te quoten. Direct "dreigen" met vertrekken van het forum vind ik zo kinderachtig.
Is "gequoot" trouwens een Nederlands woord?
Oh ja, zonder te quoten. Direct "dreigen" met vertrekken van het forum vind ik zo kinderachtig.
Met vriendelijke groet,
Rieko
Rieko
-
Zo dus quoten in het vervolg.....spoor65 schreef:
Met vriendelijke groet,
Rieko
Rieko
okBenQ schreef:Ik hoop dat het virus van het constant quoten van een vorig bericht kan stoppen, want het wordt te pas en te onpas(meestal) gebruikt.
( )
-
- Moderator
- Contacteer:
Jeroen,
Het is geen improvisatietheater hé!
OT:
Goede actie Ben, gewoon even onder de aandacht brengen en hopen dat mensen weer eventjes 'kritisch' kijken naar hun quote-gedrag. (Ikzelf let er in elk geval weer ff extra op, dank)
Groet,
Hoontje
Het is geen improvisatietheater hé!
OT:
Goede actie Ben, gewoon even onder de aandacht brengen en hopen dat mensen weer eventjes 'kritisch' kijken naar hun quote-gedrag. (Ikzelf let er in elk geval weer ff extra op, dank)
Groet,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Rieko,
Dat jij dat als "dreigen" en "kinderachtig" wilt zien, dat is dan weer geheel aan jou.
Eigenlijk is het wat mij betreft meer een waarschuwing.
Wij hebben hier een gezellig forum, maar het verleden, zowel op andere fora als hier, heeft ons al geleerd wat het gevolg kan zijn
van te snel en te veel vegen.
Des te meer, naar mijn mening, onnodige regeltjes je gaat invoeren, op welk forum dan ook, des te eerder krijg je gedonder.
Laten we eerlijk zijn, als er jou te veel onnodige regeltjes worden opgelegd, ga je ook dan, naar zeer grote waarschijnlijkheid, roepen dat dat "kinderachtig" is.
Tot nu toe hebben wij het hier altijd gezamenlijk nog leuk kunnen houden, ondanks dat er natuurlijk ook hier wel eens wat is voorgevallen.
Juist door het niet altijd direct ingrijpen van het moderatorteam, maakt dat 99% van de problemen door de gebruikers zelf opgelost en uitgesproken kan worden.
kom daar nog maar eens ergens om in deze maatschappij.
Dat die bewuste regel van mij er nu natuurlijk direct uitgehaald (gequot) word was natuurlijk te verwachten
mvg
Freddy
Dat jij dat als "dreigen" en "kinderachtig" wilt zien, dat is dan weer geheel aan jou.
Eigenlijk is het wat mij betreft meer een waarschuwing.
Wij hebben hier een gezellig forum, maar het verleden, zowel op andere fora als hier, heeft ons al geleerd wat het gevolg kan zijn
van te snel en te veel vegen.
Des te meer, naar mijn mening, onnodige regeltjes je gaat invoeren, op welk forum dan ook, des te eerder krijg je gedonder.
Laten we eerlijk zijn, als er jou te veel onnodige regeltjes worden opgelegd, ga je ook dan, naar zeer grote waarschijnlijkheid, roepen dat dat "kinderachtig" is.
Tot nu toe hebben wij het hier altijd gezamenlijk nog leuk kunnen houden, ondanks dat er natuurlijk ook hier wel eens wat is voorgevallen.
Juist door het niet altijd direct ingrijpen van het moderatorteam, maakt dat 99% van de problemen door de gebruikers zelf opgelost en uitgesproken kan worden.
kom daar nog maar eens ergens om in deze maatschappij.
Dat die bewuste regel van mij er nu natuurlijk direct uitgehaald (gequot) word was natuurlijk te verwachten
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
-
En toch, Freddy, klinkt dit veel vriendelijker en genuanceerder dan je vorige bericht.
En voor de goede orde, ik ben het met je eens....
En voor de goede orde, ik ben het met je eens....
Met vriendelijke groet,
Rieko
Rieko
De quote-functie is absoluut nuttig maar wat je steeds meer ziet is dat mensen het als reactie-knop gaan gebruiken. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Hoewel wat streng geformuleerd, ik ben het wel met Ben eens.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Je kan het vergelijken met een gesprek, wat zou je denken als jouw gesprekspartner voordat deze antwoord geeft elke keer herhaald wat je hebt gezegd.
En inderdaad ik wilde het alleen onder de aandacht brengen om na te denken voordat je op Quot-knop drukt.
En inderdaad ik wilde het alleen onder de aandacht brengen om na te denken voordat je op Quot-knop drukt.
Klopt Rieko,
Maar jouw eerste bericht was natuurlijk ook niet echt top, om direct maar voor een verbod te stemmen.
Ik ben nu eenmaal een tegenstander van alles maar direct verbieden, omdat dat toevallig de makkelijkste weg is.
Vandaar dan ook mijn reactie op die manier
Ben, je hebt dus zeker een punt kunnen zetten en het is goed dat het even onder de aandacht is gekomen.
mvg
Freddy
Maar jouw eerste bericht was natuurlijk ook niet echt top, om direct maar voor een verbod te stemmen.
Ik ben nu eenmaal een tegenstander van alles maar direct verbieden, omdat dat toevallig de makkelijkste weg is.
Vandaar dan ook mijn reactie op die manier
Ben, je hebt dus zeker een punt kunnen zetten en het is goed dat het even onder de aandacht is gekomen.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
zullen we er dan nu maar een punt onder zetten
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Maurits
Een Forum onderwerp kent toch niet eerder een PUNT dan wanneer het door de moderator op slot word gegooid
Van mij mag een ieder die hier nog iets wil zeggen, dat gewoon doen hoor.
mvg
Freddy
Een Forum onderwerp kent toch niet eerder een PUNT dan wanneer het door de moderator op slot word gegooid
Van mij mag een ieder die hier nog iets wil zeggen, dat gewoon doen hoor.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
van mij ook.
vondt het wel grappig van een Punt er naast naar een Punt eronder
.
vondt het wel grappig van een Punt er naast naar een Punt eronder
.
Hills and Meadows on social media
Dat heet toch NOS sportverslaggever? >> Joep Schreuder <<BenQ schreef:Je kan het vergelijken met een gesprek, wat zou je denken als jouw gesprekspartner voordat deze antwoord geeft elke keer herhaald wat je hebt gezegd.
Soms quote iemand een heel bericht inclusief talloze foto's uit dat bericht om alleen maar te zeggen 'mooi'. Dat vind ik onnodig quoten, tenzij je echt bewust iets kwijt wil over één foto.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Ook in dat geval zou ik niet het hele bericht quoten, alleen de desbetreffende foto.
Bart
Bart
Herhalen is wel de kracht van het onderwijsBenQ schreef:Je kan het vergelijken met een gesprek, wat zou je denken als jouw gesprekspartner voordat deze antwoord geeft elke keer herhaald wat je hebt gezegd.
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl