939982 - Digitales Start-Set (DCC)
939982 - Digitales Start-Set (DCC)
kan iemand mij wat over deze set vertellen ?
- Bijlagen
-
- 167492.jpg (39.44 KiB) 3270 keer bekeken
tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam2.0
bouwer Ratterdam2.0
Re: 939982 - Digitales Start-Set (DCC)
Is een startset van fleischmann met sporenplan A+B.
Zit een digitale regelaar bij, dus je locs moeten een decoder ingebouwd hebben.Dan pas kan je rijden.
Geert
Zit een digitale regelaar bij, dus je locs moeten een decoder ingebouwd hebben.Dan pas kan je rijden.
Geert
Even afgaand op het plaatje zie ik meerdere redenen om er nog eens over na te denken:
Just my 2 cents.
- Het is zo te zien een uitvoering met de "nieuwe" (36VA) stekkertrafo, waardoor je minder treinen tegelijk kunt laten rijden (er is ook een uitvoering met een zwaardere 50VA trafo waar je 6 locs of zo tegelijk mee kunt laten laten rijden).
- Rails is veel R1 en R2, dus nagenoeg onbruikbaar.
- Het is Flm rails met bedding. Als je wilt ballasten is dat lastig (vind ik) en wordt minder mooi (vind ik).
Just my 2 cents.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
dank jullie voor de info tot nu toe ,ja weet er dan decoders in me treinen moeten.
maar dit setje wel leuk denk om mee te beginnen en is nieuw en betaal baar de rails niet echt belangrijk
omdat ik Kato ga gebruiken als rails gaat mij alleen om de Multimaus, weet ook niet of je deze los kan kopen
van Roco of Fleismann , en hoeveel treinen erop kunnen, en vooral wat deze kosten, gaat alleen dat ik meerder treinen kan rijden gelijkertijd
wissels wil ik gewoon met de hand blijven doen,
maar dit setje wel leuk denk om mee te beginnen en is nieuw en betaal baar de rails niet echt belangrijk
omdat ik Kato ga gebruiken als rails gaat mij alleen om de Multimaus, weet ook niet of je deze los kan kopen
van Roco of Fleismann , en hoeveel treinen erop kunnen, en vooral wat deze kosten, gaat alleen dat ik meerder treinen kan rijden gelijkertijd
bouwer Ratterdam2.0
bouwer Ratterdam2.0
Mack schreef:dank jullie voor de info tot nu toe ,ja weet er dan decoders in me treinen moeten.
Antwoord staat al in mijn eerdere post volgens mij, ff lezen.
Roco of Fleischmann maakt niks uit, is hetzelfde ding.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
het gaat mij erom dat er meerdere treinen kunnen rijden en hoeveel kunnen er met zo maus er rijden met een goede trafo en liefst koop ik een nieuwe maus weet ik dat die goed is
en daar alweer wat geleerd de ROCO en Fleismann multimaus de zelfde zijn
en daar alweer wat geleerd de ROCO en Fleismann multimaus de zelfde zijn
bouwer Ratterdam2.0
bouwer Ratterdam2.0
Een loc of 6 dus als je de zware trafo hebt, 3 a 4 met de lichtere.shoven schreef:Even afgaand op het plaatje zie ik meerdere redenen om er nog eens over na te denken:Ik weet niet wat dit moet kosten, maar voor 7 tientjes scoor je ook een Multimaus op Marktplaats met de goede trafo. Beetje fatsoenlijke rails erbij en gaan.
- Het is zo te zien een uitvoering met de "nieuwe" (36VA) stekkertrafo, waardoor je minder treinen tegelijk kunt laten rijden (er is ook een uitvoering met een zwaardere 50VA trafo waar je 6 locs of zo tegelijk mee kunt laten laten rijden).
- Rails is veel R1 en R2, dus nagenoeg onbruikbaar.
- Het is Flm rails met bedding. Als je wilt ballasten is dat lastig (vind ik) en wordt minder mooi (vind ik).
Just my 2 cents.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
kan der geen 3/4 amp trafo opzetten zelfde voltage ?
misschien domme vraag maar weet nis van digi
misschien domme vraag maar weet nis van digi
bouwer Ratterdam2.0
bouwer Ratterdam2.0
Zo ver ik weet, en hier doe, kan je straffeloos je trafo uitwisselen voor bijv een trafo Roco 10725
Ding is 16 V en 50VA
Als je goed zoek kan je deze 2de hands vinden voor bijvoorbeeld een tientje
Zwaarder moet je niet gaan dan fikt hoogstwaarschijnlijk je booster uit
Je kan ook een extra boostertje scoren, doorkoppelen, en dan de lichte versie houden voor je elektronica zooi aan te sturen of zo
Qua advies, sluit ik mij vol aan met wat Steven hierboven schrijft
Mvg,
Ad
Ding is 16 V en 50VA
Als je goed zoek kan je deze 2de hands vinden voor bijvoorbeeld een tientje
Zwaarder moet je niet gaan dan fikt hoogstwaarschijnlijk je booster uit
Je kan ook een extra boostertje scoren, doorkoppelen, en dan de lichte versie houden voor je elektronica zooi aan te sturen of zo
Qua advies, sluit ik mij vol aan met wat Steven hierboven schrijft
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
dus als ik het goed begrijp meer dan 50VA kunnen boosters niet hebben begrijp is want dan raakt booster oververhit met hoop treinen er op ?
maar wat kost dat spul los zonder begin set los nieuw weet iemand dat ?
maar wat kost dat spul los zonder begin set los nieuw weet iemand dat ?
bouwer Ratterdam2.0
bouwer Ratterdam2.0
Mack dat is nu al 3X gezegd. 2e hands koop je een gebruikte multimaus voor zo'n 75euro. Op marktplaats worden ze regelmatig aangeboden... Ik heb er zelf ook 2 in bezit en niks mee. Nieuw los weet je al want de enige manier is dus die startset waarmee je zelf op de proppen kwam.
Ps op marktplaat staan op het moment een aantal startsets inc treinen te koop. Als ik jouw was zou ik lekker een complete set met rails trein en alles erbij kopen. En zo eens gaan beginnen!
Ps op marktplaat staan op het moment een aantal startsets inc treinen te koop. Als ik jouw was zou ik lekker een complete set met rails trein en alles erbij kopen. En zo eens gaan beginnen!
een nieuwe multimaus kan je ook best los kopen bij sommige winkels
ik betaalde volgens mij zon 100 euro voor een maus + 50va trafo effe zoeken en door vragen in de winkels bij jouw in de buurt
ik betaalde volgens mij zon 100 euro voor een maus + 50va trafo effe zoeken en door vragen in de winkels bij jouw in de buurt
M.v.G
Wesley
Wesley
De bedoeling is digitale secties te maken met meerdere boosters en zo je last te verdelenMack schreef:dus als ik het goed begrijp meer dan 50VA kunnen boosters niet hebben begrijp is want dan raakt booster oververhit met hoop treinen er op ?
Met MM hardware / boosters kan je er in de basis 4 koppelen en met wat omwegen nog meer
Je zit op een N forum, dus je treintjes verbruiken geen vermogen dat je rails roodgloeiend staan
De boosters zijn beperkt tot een maximaal vermogen, daarna moet je een tweede plaatsen, net als een trafo ook maar zo veel vermogen kan leveren heeft de elektronica ook beperkingen
Ik geef je even een link naar onze buuren zodat je je kan inlezen, anders gaan we hier in rondjes praten en dat is ook niet de bedoeling
Komt goe
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
dank jullie allen en zo multie maus 100 nieuw kost koop ik hem nieuw met garantie
weet je ieder geval die goed is en bedankt allen voor de info
en Wesley zal ik zeker doen, bedankt
en ad ook bedankt
weet je ieder geval die goed is en bedankt allen voor de info
en Wesley zal ik zeker doen, bedankt
en ad ook bedankt
bouwer Ratterdam2.0
bouwer Ratterdam2.0