Pagina 1 van 1

Ervaringen trek-duw treinen

Geplaatst: 14 jan 2014 17:43
door Remco
Hoi allemaal,

Ik ben een beetje aan het freubelen met Scarm om eens wat baanplannetjes te maken.
Mijn vraag is eigenlijk wat de ervaring is met langere geduwde treinen, zoals KATO TGV's (max 10-delig) enzo...
Als je zo'n lange trein laat pendelen, geeft dat dan problemen in bochten en bij wissels?

Ik heb van vroeger wel ervaring met korte duwtreintjes van max 4 bakken en dat gaf eigenlijk nooit echt problemen...

Groetjes,

Remco

Re: Ervaringen trek-duw treinen

Geplaatst: 14 jan 2014 19:25
door CC72000
Kato tgv maar ook eurostar rijden voor en achteruit even goed, echter alleen bij R1 bochten kun je problemen krijgen als de bakken net in elkaar ingrijpen.

Re: Ervaringen trek-duw treinen

Geplaatst: 14 jan 2014 20:21
door Remco
Ik heb nergens R1, dus dat scheelt...

Ik heb de TGV Sud-Est, Eurostar en Thalys klaar staan :-)

En nog een ICE van Fleischmann...

Groetjes,

Remco

Re: Ervaringen trek-duw treinen

Geplaatst: 14 jan 2014 21:22
door martinb
Ik rij primair trek duw en gaat prima.

Re: Ervaringen trek-duw treinen

Geplaatst: 14 jan 2014 21:41
door Zolderspoor
Hoi Remco.

Ik rij op R1 t/m 4 (Arnold-n) even makkelijk met getrokken als geduwde pendeltreinen. De kortste bestaat uit 2 rijtuigen, de langste is excl.loc 9-delig. Qua tractie maakt het helemaal niets uit, maar ik merk daarbij wel op dat het vrijwel alleen om rijtuigen van Fleischmann gaat. Mijn recordhouder is een 15-delige ICE van Minitrix met 2 motorwagens die alleen maar R1 en R2 tegen komt.
De bedrijfszekerheid, ook geduwd over gecompliceerde wisselstraten, staat buiten kijf.

Re: Ervaringen trek-duw treinen

Geplaatst: 15 jan 2014 21:59
door Remco
Bedankt voor de antwoorden! Hoef ik voor de hogesnelheidsparadebaan dus niet persé een keerlus te gebruiken :-)