Spoorwagon tracker?

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Lemland

Spoorwagon tracker?

Bericht door Lemland »

Voor schepen bestaan openbare trackers als AIS (zoals dit). Voor wegverkeer is de lusinformatie openbaar (via ftp://83.247.110.3 en daar kan je leuke dingen mee doen). En voor vliegtuigen is er bijvoorbeeld Flightradar.

In de VS kan je Amtrak treinen volgen.

Is er ook zoiets voor goederenspoor in Nederland? Het liefst per wagen/lading? Voor bloktreinen is er Use-it maar dat is niet openbaar voor zover ik weet.

Bart

FidOo

Re: Spoorwagon tracker?

Bericht door FidOo »

Die op de A7 249km/u bevestigd :o Tis maar goed dat ik geen motor meer heb...!

O en ik weet dat er voor NS treinverkeer wel zoiets is! Maar kan het zo gauw niet terug vinden.

Voor goederenverkeer bestaat er zo ver ik weet geen Openbaar iets. Dus dat wordt Rik zn werk Hacken... :mrgreen:

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

BenQ

Bericht door BenQ »

Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

iwp

Bericht door iwp »

Hallo Ben,

Deze vinden wij leuk:
http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/# !

Echter, bestaat er ook zoiets voor de treinen in Zwitserland ?

Groet,
mede namens zoon Sebastiaan,
Ivo

iwp

Bericht door iwp »

Hoi Ben,

we hebben al wat gevonden voor Zwitserland:

http://swisstrains.ch/

Groet,
Sebastiaan en Ivo

The Railroader

Bericht door The Railroader »

Dat is leuk :mrgreen: Alleen de link voor de Amtrak treinen werkt niet. Kan het ook zo gauw niet vinden op de website zelf.

Fred The Railroader

Onderwerp starter
Lemland

Bericht door Lemland »

Home -> Train Routes -> klik op banner

Rik
Contacteer:

Bericht door Rik »

Goederentreinen in NL mogen alleen rijden wanneer de wagenlijst bekend is bij VL. ( Verkeersleiding. )
Hierin staan zowel de wagennummers als de ladingen. Ik kan echter vertellen dat deze lijsten heel vaak pas
kort voor vertrek van de treinen ingediend worden en regelmatig zelfs te laat. Vooral in Zeeuws-Vlaanderen komt
dit veel voor. De treinen die de grens overgaan hebben hier vaak last van , meestal veroorzaakt door een verschillende
werkwijze in België t.o.v. NL.

Ik denk dat dit ook de reden is dat goederentreinen niet op die kaart voorkomen die Ad hierboven ook linkte. Hoewel ik
me in zou kunnen denken dat qua nummers dat nog wel moet kunnen, maar wat wagons en lading betreft niet.
Ik vraag me ook af in hoeverre dat wenselijk is om publiek te maken..

Sinds kort werken we ook met een nieuw informatie systeem gevaarlijke goederen waarbij we elke beweging van treinen
naar ongecontroleerde sporen moeten registreren. Wanneer mcn'en gaan rangeren moeten zij zelfs per wagon dit bijhouden.
Dit alles na aanleiding van de brand in een ketelwagen op de Kijfhoek een tijdje terug, maar dit even ter zijde.

gr Rik

Onderwerp starter
Lemland

Bericht door Lemland »

Rik schreef:Hoewel ik me in zou kunnen denken dat qua nummers dat nog wel moet kunnen, maar wat wagons en lading betreft niet.
Ik vraag me ook af in hoeverre dat wenselijk is om publiek te maken..
Helemaal open is wellicht niet nodig, maar het zou wel fijn als meer partijen dan de vervoerders en infrabeheerders zelf (zoals de verladers) die informatie kunnen krijgen, zodat je bijv. containers niet alleen van bijv. China naar Rotterdam maar ook verder het binnenland in kan volgen met track & trace met bijv. TIS. Nu houdt Prorail / UIC / RNE dat behoorlijk dicht, is mijn nog niet geheel onderbouwde gevoel.

Bart

Plaats reactie