Bodems hondekop THS

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
sjoef

Bodems hondekop THS

Bericht door sjoef »

Hallo, enige tijd geleden heeft MCH een aantal (af)bouw sets aangeboden van de THS hondekop. Aangezien de bodems erg slecht van kwaliteit waren heb ik Frits Westers gevraagd of hij een nieuwe bodem wilde tekenen voor deze kappen. Dat heeft hij gedaan. De bodems zijn geschikt voor een tommytec onderstel zoals dat bij alle bodems van Frits toegepast is . Een perfecte oplossing dus. De onderstellen zijn te bestellen bij shapeways. Zie link

https://www.shapeways.com/model/1692536 ... li=ostatus

Jos

Raymond

Re: Bodems hondekop THS

Bericht door Raymond »

Hallo Jos,

Dat is interessant!!
Ik heb een poos geleden een groene THS hondekop gekocht, helaas is de motor kapot gegaan.
Dus mijn vraag is, zouden die tommytec aandrijvingen ook op de huidige onderstellen van THS passen?
En welk soort (nummer) moet ik dan hebben?
Zou echt een uitkomst zijn, en hoefttie ook niet naar de sloop :mrgreen:

P.S.
Voor deze THS hondekop kon ik 2 hondekoppen van Piko kopen :roll:

Groet,
Raymond

Onderwerp starter
sjoef

Bericht door sjoef »

Raymond, ik weet niet of de tommytec motoren op de originele bodems passen. Het lijkt mij van niet. Bij de bodems van Frits kun je de motor er zo inklikken. Je hebt dan de TM 03 of 04 nodig.

Jos

Raymond

Bericht door Raymond »

Bedankt Jos voor de tip!!! :)

Groet,
Raymond

Chris83

Bericht door Chris83 »

Tomytec past niet in de originele hondekop onderstellen van ths, dat heb ik al geprobeerd.

Ik had die van mij al willen gaan verkopen en een van piko bestellen, maar nu ben ik voor 35 euro klaar! Heb nog 8 van die tomytechs liggen.

Iets voor als ik weer begin met de modelbaan. Fantastisch! en bedankt Frits en Jos voor het bericht.

die koppeling is ook erg handig, mijn ths versie is afgebroken.

Groeten Chris

Onderwerp starter
sjoef

Bericht door sjoef »

Graag gedaan Chris. Alleen gaan alle credits in dit geval naar Frits. Hij heeft ze getekend. Ik hoop van harte dat er nog meer mensen profijt (gaan) hebben van de bodems.

Jos

Chris83

Bericht door Chris83 »

Ja Jos in mijn geval gaat het wel even duren voor frits zijn bestelling krijgt, Maar wel door jou.

Ik moet helaas, hoewel het ook weer goed is voor het virus modeltreinen (krijg er weer zin in).
Ik moet helaas voor mij een aantal dingen gaan verkopen, een dure reparatie aan de auto. dus er komt bijnakort wat te zien in vraag en aanbod.

Maar sinds een week of wat ben ik weer regelmatig op het forum hier en dit soort berichten trekken wel weer de aandacht.

Groeten Chris
Plaats reactie