Welke decoder?

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Jacob

Welke decoder?

Bericht door Jacob »

Hallo spoorders,

Advies gevraagd over een minitrix lok met nem steker verbinding.

Welke merk gebruiken jullie ?
Een met steker of toch met draaden ?

Je leest veel dat de steker verbinding van minitrix niet best zijn maar dat deze lok nieuw is vind ik het zonde omgelijk die steker er uit te halen ook inverband met de garantie.
Of toch de decoder van minitrix zelf gebruiken zijn daar dan geen problemen mee?

Mvg.
Jacob

Minitrix / Fleischmann / Roco
Multymous / LTD en Minitrixrails / S88XpressNetLI / Rosoft / koploper

Rob Fongers

Re: Welke decoder?

Bericht door Rob Fongers »

Hallo Jacob,

Kühn N025, goedkoop, simpel en goed. verkrigbaar met en zonder draadjes. Draadje met stekker is een crime om in te bouwen in N; locs gewoonweg omdat er niet genoeg ruimte is. Dus of je steekt de decoder er direkt in of je vertint de draadjes en schuif die in de aansluiting. Sommige werken goed en blijven goed anderen moet je gewoon solderen.

Hans heeft ze ook te koop voor € 25,-

Grtz Rob

Ps 95% van mn treinen rijdt bij mij met de 025

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Onderwerp starter
Jacob

Bericht door Jacob »

Hoi Rob,

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik bedoelde ook een decoder met draad zonder steker, gebruik zelf ook de kuehn 25 werkt perfect altijd met draaden, maar dit is mijn eerste lok met een steker er in van daar de vraag. is wel een goed idee om de draaden te vertinen dan blijft de lok intact en de garantie natuurlijk ook, kan dan altijd nog de draaden er in soldeeren.

Mvg.
Jacob

Minitrix / Fleischmann / Roco
Multymous / LTD en Minitrixrails / S88XpressNetLI / Rosoft / koploper

Robert_N-Nm
Moderator

Bericht door Robert_N-Nm »

Hoi,

De minitrix stekker kan je het beste zien als een veredelde print met mooie soldeeraansluitingen. Voor een hoge bedrijfszekerheid zal je sowieso moeten solderen omdat de kwaliteit van de minitrix stekker drama is. De kuhn is een goede keuze voor een DCC-decoder. De Sx/DCC (DHL-160) past zo (redelijke kwaliteit tov de Kuhn) maar is wel zo'n €10,- duurder.

Robert

Fan van Alpenbanen in N(m)
Plaats reactie