Hulp voor Servië

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.

Onderwerp starter
Lemland

Hulp voor Servië

Bericht door Lemland »

Oproepje aan mede-nspoorders in de regio Rijnmond/Drechtsteden:

door enorme overstromingen in de Balkan zijn veel mensen alles kwijt geraakt. Door de enorme schaal van de overstromingen is veel hulp snel nodig.

Een goede vriendin is Servische en zamelt spullen in voor de slachtoffers in Servië. Er gaan straks 2 wagens naar servie op kosten van Kuehne und Nagel (hulde!), misschien wel meer! Ook Unilever heeft pallets vol goederen beschikbaar gesteld, niet alleen voedsel maar bijv. ook schoonmaakspullen.

Ik weet dat er ook in bijv. Bosnië veel slachtoffers en zeer veel schade is, maar in dit geval richt ik mij dus op de Servische slachtoffers. Dat is dus geen politieke keuze. Nu weet ik ook wel dat dat Servië nog steeds een negatieve klank heeft bij veel mensen, maar bedenk dat dit 't verleden overstijgt. Het gaat om gewone mensen zoals ik en jullie!

Als je spullen hebt om de slachtoffers in (in dit geval) Servië van de recente overstromingen te helpen EN je woont of werkt in de regio Rijnmond/Drechtsteden, laat het even weten dan probeer ik dat op de juiste plaats te laten komen. Het wordt voor mij lastig om goederen in de rest van Nederland op te pikken, vandaar helaas deze beperking.

Alles is welkom, ook een tasje met wat tshirts en een trui. Maar het meest effectief is een pakket. Hoe doe je dat?

Haal bij de supermarkt een bananendoos, bodem en deksel. Deze zijn het stevigst. Schrijf er met een dikke viltstift op voor wie het pakket bestemd is: mother/father, boy of girl (en in dat geval de leeftijdscategorie: 0 till 3 years, 3 till 6 years, 6 till 9 years, 9 till 12 years enz.) Een moeder/vaderpakket kan bijvoorbeeld bevatten: maandverband, zeep, tandenborstel, tandpasta, shampoo, kam/borstel, handdoek, een setje kleren, schoenen/laarzen. Pleisters en verband of verbandtrommel, toiletpapier. Dagboekje, schrift en pennen, suiker, pasta, meel, zout, koffie, thee. kaarsen, lucifers en/of aansteker. Voedsel in blik, schoonmaakmiddelen/vuilniszakken, touw, hamer en spijkers en een deken.

De inhoud van een kinderpakket kan zijn een knuffel, Een rugzakje om alles in mee te nemen, een setje kleren, ondergoed, schoenen/laarzen. Tandpasta, tandenborstel, zeep, shampoo, kam/borstel, handdoek. Klein licht speelgoed, zoals bal (+ pompje), popje, jojo, spelletje. Rozijntjes of koek. Een deken, tekenmateriaal: pennen, kleurtjes, puntenslijper, vouwblaadjes, gum. Voor een meisje haarspeldjes en voor een jongen een pet.

Nogmaals, alles wat je zou kunnen gebruiken als je alles kwijt zou zijn geraakt omdat je geen huis meer hebt is welkom. Bovenstaande is alleen een voorzetje!

Alvast dank!

Plaats reactie