Uhlenbrock Mini locdecoder 73400 blockeert

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Saraan

Uhlenbrock Mini locdecoder 73400 blockeert

Bericht door Saraan »

Hallo medeknutselaars,

Ik heb in een (en enige) van mijn locomotieven een Uhlenbrock decoder 73400 ingebouwd. Het locje rijdt soepel en haast geluidloos, maar soms, om de paar rij-uren stopt ie plots met rijden. De decoder luistert helemaal niet meer naar de centrale. Alle andere locomotieven blijven gewoon hun ding doen. Enkel dat ene locje staat geblockeert op het spoor. De enig manier om het terug rijdend te krijgen is de digitale spanning van de baan halen, en terug aanleggen. Dan rijdt ie weer lustig verder alsof er niets is gebeurt. Vreemd genoeg, het lokje optillen en terug op het spoor zetten helpt niet. Het moet waarschijnlijk een soort init of reset signaal krijgen alvorens terug te willen rijden.

Is dit een gekend fenomeen van de Uhlenbrock locdecoders, of is mijn exemplaar een beetje omzeep?

ter informatie, ik heb een Lenz LZV100 centrale.

groetjes,

Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...

Onderwerp starter
Saraan

Re: Uhlenbrock Mini locdecoder 73400 blockeert

Bericht door Saraan »

Niemand ervaring met Uhlenbrock decoders?

Michiel

Rob Fongers

Bericht door Rob Fongers »

Ja,

Maar niet positief :( :( Ik herken het probleem wat je schetst en het heeft mij dus ook genoopt in het verleden deze decoder te vervangen door een 025. Ik weet niet meer of het een Uhlenbrock laat staan welke ander het was. Bij mij gebeurde het veelvuldig met één bepaalde loc.

Grtzz Rob

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Wim Ros

Bericht door Wim Ros »

Dat is een probleem wat je bij alle Uhlenbrock decoder aantreft. Het heeft te maken met de oververhittings beveiling, er is een CV waarmee je die kunt instellen of uitzetten, kijk even in de handeiding.
Over het algemeen is het gebruik van deze decoders af te raden.

Het bekende rijtje van decoders die het wel goed doen.

Kuehn 025
Zimo mx 620
Tran DCX74 of DCX75

Mvg
Wim

Onderwerp starter
Saraan

Bericht door Saraan »

Wim en Rob,

bedankt voor jullie antwoord. Ik vreesde al dat het een gekend probleem betrof. Deze Uhlenbrock was mijn eerste (naïeve) decoderaankoop. daarna heb ik nog 2 Lokpilots gekocht (een ervan doet het perfect, de andere krijg ik niet goed geregeld) en een 6 tal Kuhn's N025. Met deze laatste heb ik nog nooit problemen gehad. Ongelooflijk hoe dapper die N025 zijn voor hun (spot)prijs. Ik denk dat ik bij tijds die Uhlenbrock eruit zwier, en er ook een Kühn in steek.

groetjes,

Michiel

Rob Fongers

Bericht door Rob Fongers »

Michiel,

Wat heet naïef hahahahaah. Heb je wel eens een kind zien leren lopen zonder te vallen. Schaar dit er ook maar onder, de naam zou vertrouwen moeten uitstralen maar blijkt dus niet altijd zo te zijn. Geld ook voor Lenz.

Grtzz Rob

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Plaats reactie