minitrix decoder 66838

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
haverkatrans

minitrix decoder 66838

Bericht door haverkatrans »

Ik wil in mijn minitrix loc's een minitrix decoder 66838 doen, zie echter in een minitrix boek dat er draadjes aan de decoder zitten, moet ik deze dan solderen of moet ik de draadjes op maat knippen? met een kuehn 025 kan je de decoder er zo indrukken zonder te solderen?gaarne jullie ervaringen.bedankt.

-Henk-

Re: minitrix decoder 66838

Bericht door -Henk- »

Ik heb even een plaatje voor je opgezocht http://www.1zu160.net/digital/einbaubsp/mtx-120.php
Ik denk dat je de isolatie van de bedrading moet afhalen

Mvg
Henk

Onderwerp starter
haverkatrans

Bericht door haverkatrans »

hoi henk

Dus als ik het goed begrijp schuif ik de isolatie van de pinnen en maak ze dan op maat, of zit de isolatie vast aan de pin en als ik die eraf haal, gaat het grootste gedeelte al mee en blijven er de 6 kleine pinnetjes over.

-Henk-

Bericht door -Henk- »

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik nog nooit een 66838 in mijn handen heb gehad
Maar als ik het plaatje zo bekijk lijkt het mij dat je de bedrading op maat knipt en de isolatie er af kan schuiven
En dan in de Nen steker schuiven

Mvg
Henk

spoor65

Bericht door spoor65 »

Haverkatrans,

De 66838 heeft geen draadjes maar een pinverbinding, wel echter moet je de pinnen ff met een goed scherp tangetje doorknippen.

Als je goed kijkt, zie je ook dat de isolatie al onderbroken is.

In de handleiding voor gebruik van de decoder staat o.a:

Locomotieven met een S-stekker (Nem651)

Verwijder de in de loc ingebouwde stekkerprint. Kort de draden van de decoder in tot een lengte van ca 5mm en verwijder de isolatie van de draden. (dus eerst knippen en dan de iso er af halen, dit voorkomt al te gekke bramen aan de pinnen)
Steek de decoder, indien de fabrikant niet anders vermeld, met de componentenzijde naar boven in de stekker.

Daarnaast vermeld men ook nog de mogelijkheid om hem te kunnen bakken in locs zonder stekker verbinding, dus daarom dat men de draden langer hebben gemaakt dan nodig voor een stekkerverbinding.

Ik rij in al mijn Minitrix locs tot nu toe met deze decoder, naar volle tevredenheid.

Mvg
Freddy(spoor65)

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

martinb

Bericht door martinb »

Wellicht een tip: bij de minitrix locjes verwijder ik (inmiddels helaas) altijd de NEM stekker en soldeer alles hard in de loc op die punten. De stekkers gingen vroeger of later problemen geven en dan zocht ik mij echt het rimram waar het aan lag. :(

Nu alles er vast in zit heb ik er geen enkel probleem meer mee gehad en blijft het (ook met beurs misbruik, treinen in rammelende kratten tijdens vervoer e.d.) goed werken.

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Plaats reactie