Een rondje om de kerk, tijdperk III-IV
Geplaatst: 11 jan 2015 00:47
Onlangs verhuisd en de modelspoorspullen teruggevonden die alweer een aantal jaar op zolder lagen opgeborgen. Heb nu een muur van ongeveer vier meter waarvan de helft gereserveerd is voor een werkbank, tegen de andere helft zou een bescheiden baan kunnen komen, dus ik ging aan de slag.
criteria:
tijdperk III-IV (met misschien wat verdwaalde gasten uit II en V)
ruimte voor een passagierstrein met locomotief en vier rijtuigen, dus zeg 750mm lange stationssporen. Inhaalmogelijkheid.
ruimte voor landschap, niet overdreven veel spoor.
een paar industriespoortjes om wat verdwaalde goederenwagons op tentoon te stellen. rangeren hoeft niet
geen clichématige bergen en tunnels
uitleg bij baanplan:
alles wat lichter gekleurd is ligt uit het zicht
het schaduwstation is nog niet uitgewerkt, het huidig plan bestaat uit vier lange opstelsporen
mogelijke problemen:
geen mogelijkheid tot keren wanneer treinen het schaduwstation binnenrijden, dus op een gegeven moment gaan treinen achterwaarts het station binnenrijden. nog een keerlus ergens uit het zicht?
andere aandachtspunten:
spoor 3 van het station? nodig? goederenoverslagsporen zouden wat anders kunnen
heb dit ontworpen met minitrixgeometrie in het achterhoofd, omdat ik daar wat van heb liggen, kan mogelijk peco 55 gebruiken voor het gedeelte dat zichtbaar is.
vragen:
zitten hier grote denkfouten in die ik over het hoofd heb gezien?
criteria:
tijdperk III-IV (met misschien wat verdwaalde gasten uit II en V)
ruimte voor een passagierstrein met locomotief en vier rijtuigen, dus zeg 750mm lange stationssporen. Inhaalmogelijkheid.
ruimte voor landschap, niet overdreven veel spoor.
een paar industriespoortjes om wat verdwaalde goederenwagons op tentoon te stellen. rangeren hoeft niet
geen clichématige bergen en tunnels
uitleg bij baanplan:
alles wat lichter gekleurd is ligt uit het zicht
het schaduwstation is nog niet uitgewerkt, het huidig plan bestaat uit vier lange opstelsporen
mogelijke problemen:
geen mogelijkheid tot keren wanneer treinen het schaduwstation binnenrijden, dus op een gegeven moment gaan treinen achterwaarts het station binnenrijden. nog een keerlus ergens uit het zicht?
andere aandachtspunten:
spoor 3 van het station? nodig? goederenoverslagsporen zouden wat anders kunnen
heb dit ontworpen met minitrixgeometrie in het achterhoofd, omdat ik daar wat van heb liggen, kan mogelijk peco 55 gebruiken voor het gedeelte dat zichtbaar is.
vragen:
zitten hier grote denkfouten in die ik over het hoofd heb gezien?