hallo mannen,
ik wordt geconfronteerd met een weigerende FLM wissel
hij wil nog maar naar één kant schakelen.
wisselspoel gedemonteerd en doorgemeten .
één zijde van de spoel geeft geen contact door de spoeldraad.
wilde nu spoel van printplaat gaan halen en proberen om spoeltje opnieuw zelf te wikkelen.
vraag is hoe zit die spoel op printplaat gemonteerd.
zit dat ergens mee geklemd of is dat verlijmd.
voor dat ik hem echt verziek eerst maar even vragen
wisselspoel.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
wisselspoel.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Re: wisselspoel.
oke mannen,
inmiddels de boel opengemaakt en voorzichtig gedemonteerd.
spoel zat geklemd op printplaat.
netjes contactjes los gesoldeerd en halve spoel bedrading eraf.

kern bleek verbrand.
nu proberen opnieuw te wikkelen.
wordt vervolgd
inmiddels de boel opengemaakt en voorzichtig gedemonteerd.
spoel zat geklemd op printplaat.
netjes contactjes los gesoldeerd en halve spoel bedrading eraf.

kern bleek verbrand.
nu proberen opnieuw te wikkelen.
wordt vervolgd
gr jan
Gooi maar weg. Dat gaat niet lukken.
Wissel aandrijving kan je goedkoop op de beurs (Houten) aanschaffen rond €7,00
Vraag me af waarom zo veel moeite doen??
Mvg,
Wout
Wissel aandrijving kan je goedkoop op de beurs (Houten) aanschaffen rond €7,00
Vraag me af waarom zo veel moeite doen??
Mvg,
Wout
N Spoor fleischmann piccolo rails. Decoders Digikeijs. Grote baan van 7mx90cm. Besturing z21 en DR5000 Digikeijs. iTrain 4 standaard.
-
Dat is gewoon een uitdaging om mijn onkunde in kundigheid om te zetten.
Gaat niet om de pegulanten maar om mijn principe dat als iets kapot is en je denkt dat je dat kunt maken, je het eerst moet proberen te maken en niet meteen weggooien.
Dat kan altijd nog.
Gaat niet om de pegulanten maar om mijn principe dat als iets kapot is en je denkt dat je dat kunt maken, je het eerst moet proberen te maken en niet meteen weggooien.
Dat kan altijd nog.

gr jan
Dat heb ik ook altijd Jan, eerst kijken of je het zelf kunt fixen en dan pas weggooien.
Bovendien is het slopen (eh.. demonteren) vaak ook nog een beetje leerzaam. 

Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Beste Wout,
Over wat voor wisselaandrijvingen heb jij het!!! Ook ik heb gigantisch vaak problemen met de FLM wissels. Ik heb er ruim 20 liggen die constant weigeren!!!
Ik heb nu 6 wissels door een servo aangestuurd maar dat is ook een crime omdat mechanisch goed voor elkaar te krijgen.
Dat onder de baan klussen dat is voor een man op mijn leeftijd geen pretje hoor
Over wat voor wisselaandrijvingen heb jij het!!! Ook ik heb gigantisch vaak problemen met de FLM wissels. Ik heb er ruim 20 liggen die constant weigeren!!!
Ik heb nu 6 wissels door een servo aangestuurd maar dat is ook een crime omdat mechanisch goed voor elkaar te krijgen.
Dat onder de baan klussen dat is voor een man op mijn leeftijd geen pretje hoor

Met vriendelijke groet,
Ton Duits...
Fleischmann Z21 zwarte uitvoering, iTrain Pro software 5.1.13, Z21 met Pro Link.
Fleischmann Profie rails en Peco code55 in spoor N. MP1 wisselaandrijving…
Ton Duits...
Fleischmann Z21 zwarte uitvoering, iTrain Pro software 5.1.13, Z21 met Pro Link.
Fleischmann Profie rails en Peco code55 in spoor N. MP1 wisselaandrijving…
-
Groot gelijk Jan. Ik zie de spoel met links nog een wikkeling er op en rechts kaal koper. Zat daar nog een isolatie wikkeling omheen of was de spoel direct op het kale koper gewikkeld?janiegein schreef:Dat is gewoon een uitdaging om mijn onkunde in kundigheid om te zetten.
Dat kan altijd nog.
-
Op het kale koper.
Maar linker spoel is inmiddels ook stuk dus geheel nieuw wikkelen.
Maar linker spoel is inmiddels ook stuk dus geheel nieuw wikkelen.
gr jan