Zoals gezegd, na ruim 40 jaar weer terug in de treinen.
Ik ga eerst maar eens een baantje opzetten op een klein stukje MDF en kijken of sowieso alles nog wel rijd en ook of de hobby weer helemaal aanslaat.
Maar, om toch alvast naar de toekomst te kijken ben ik wel benieuwd of mijn rijdend spul ook nog is om te zetten naar de digitale wereld.
Zo heb ik staan:
- Minitrix 51 2945 00 een E03 - 001 (met zijn hele gevolg)
- Arnold 0251 De echt dampende (weet niet of hij dat nog doet) stoomloc 41 - 166 (Deutsche Reichsbahn)
- Arnold 0201 Een diesel DB 211 - 232-4
Ik heb wel gezocht maar kom niet veel tegen wat betreft ombouwen van deze drie types.
Wie weet raad? Of zijn ze rijp voor de vitrine
ombouwen heeeeeeele oude locs
Re: ombouwen heeeeeeele oude locs
Tip 1: zorg eerst dat ze analoog ook goed rijden, anders wordt het digitaal ook niks.
Tip 2: kijk eens op http://www.mtkb.de, heel veel ombouwvoorbeelden, die Arnold van jou staat er ook bij.
Tip 2: kijk eens op http://www.mtkb.de, heel veel ombouwvoorbeelden, die Arnold van jou staat er ook bij.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Daar ga ik het kleine baantje ook voor maken. Kan ik gelijk eens kijken of ik iets kan doen met allerlei tips en trucs die ik op dit forum al ben tegengekomen de afgelopen dagen zoals ringleiding, servo - had er nog nooit van gehoord - modules (ik heb 2 stuks MDF). Ik kan mijn lol op de komende tijd.shoven schreef:Tip 1: zorg eerst dat ze analoog ook goed rijden, anders wordt het digitaal ook niks.
-
- Moderator
- Contacteer:
Tip 3: mocht het niet lukken, hier op het forum zitten verschillende 'ombouwers', al dan niet commercieel. Dus het moet vast goed komen, maar wat Shoven ook terecht opmerkt, eerst moet het analoog allemaal werken. Dus keertje schoonmaken, doorsmeren en testen testen testen...
Succes enne welkom terug in de hobby
Groetjes,
Hoontje
Succes enne welkom terug in de hobby
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid