Hans,
De perrons van Peter zijn prachtig, maar.... Nederlands en jij wilt Zuid-Duitse perrons maken. Om welk tijdperk gaat het? In tijdperk I, II en (deels) III hadden de perrons doorgaans verschillende hoogten. Kijk hier;
http://www.1zu160.net/scripte/forum/for ... start=1689
In tijdperk I en II waren de perrons op zijlijnen gemaakt van aangestampte grit. De perronkanten bestonden vaak uit een houten of stenen rand, bekroond met een hardhouten balk. Op grotere stations waren de perrons vaak bestraat en later belegd met betonplaten.
Zelf maak ik mijn perrons door de zijkanten van latjes te maken, die ik (ook in bogen) op 12,5 mm van het hart van de rails vastlijm. Zo maak ik de perrons in de vorm van een 'bakje', waar ik aquariumgrind in 'stort' dat ik met verdunde houtlijm vastlijm. Daaroverheen gaat een dun laagje fijngemalen kattebakkorrels die ook met verdunde houtlijm indruppel. Na droging is de laag hier en daar gescheurd en vrij ruw. Door het perron nu met fijn schuurpapier te schuren en het schuurstof in de scheuren te vegen en vervolgens weer met verdund lijm in te druppelen, ontstaat een hechte, egale ondergrond van aangestampte grit. Omdat dat een soort gebakken klei is, heeft het automatische de juiste kleur.
Succes,
Ben