Ff reageren dan maar.......het minste wat ik kan doen....
Maurits71 schreef:Je wilde wat feedback

, het gemiddelde topic wordt toch door de schrijver zelf volgeschreven
Dat laatste klopt zeker! En feedback....man man, gisteravond ram ik FF gauw een klein updateje in elkaar met 3 flutfoto's van een hele zooi hout....en kijk eens wat een reacties! Top hoor.
Anyway, ik snap nog niet wat het moet worden,
M.
Ja dat kan ik me wel voorstellen. Nou, het wordt een klein flutstationnetje. Waar die waterpas ligt, komen min of meer de sporen te liggen. Paar huisjes erbij, boompie, en klaar.

De andere lus van het hondenbot krijgt ook een schaduwstation, maar dat wordt de tijdelijke oplossing. Puur en enkel voor Lochem '14.
Hugo1974 schreef:Hallo Jeroen,
Ik volg je banen al een tijdje. Er leuk! Complimenten!
Maar even een vraagje. Heb je nu een schaduwstation met maar 2 opstelsporen?
Je kunt natuurlijk nog wat treinen kwijt in de klimspiraal.
Maar zo kunnen de treinen amper wisselen van volgorde. Of zie ik het verkeerd?
Grtz. Hugo.
Hi Hugo, dank voor je complimenten en je leuke commentaar. Ja, in het schaduwstationnetje dat als lus te zien is zijn het enkel maar 2 sporen, waar 4 treinen op passen. Meer had wel gekund op zich, maar dan wordt de lus vrij krap....en ik wil gewoon eens zonder gedoe en geflauwekul ellenlange treinen laten rijden. Krappe(re) bogen zijn dan funest, ook of misschien zelfs met name in het schaduwstation. Je ziet ook nog 3 parallelle sporen lopen, daar kunnen nog wat trek/duw-treinen of treinstellen op. In de spiraal kunnen ook nog iets van 3-4 treinen (van max 2 meter lang) staan. Dit project wordt deel van een masterplan, zoals ik het maar even noem, waar dit slechts een klein deeltje is van de schaduwsporen. Uiteindelijk wordt dit project U-vormig als Rijndal. Onder deze gehele U komt dan ook een U-vormig schaduwstation. Deze wordt dan wel echt groot. Zo kan ik alle treinen ook nog kwijt. En dan in de kamer ernaast.....naja....blablabla toekomstgelul.
WimC schreef:Hoi Jeroen,
Leuk, een nieuw project
Zie ik trouwens goed dat je in het schaduwstation wissels van Roco gebruikt? Meestal werk je toch met Peco?
Klopt, goed gezien. De schaduwsporen zijn van Roco. Dit was het goedkoopste wat ik kon vinden, i.c.m. reliability. De flexrails kosten weinig, de wissels idem. Maar het grote voordeel van de wissels is dat ze mooi vlak liggen. Dit in tegenstelling tot de Fleischmanns, die staan altijd iets bol, met voor mij wat nadelen. Overigens heet het nu allemaal Fleischmann, maar dat wist je vast al......
Jos schreef:Hee, een nieuw meesterwerk in wording? Ik ben benieuwd, heb je ook een plan?
Groetjes,
Jos
Hi Jos. Of het een meesterwerk wordt mogen jullie bepalen natuurlijk....al ga ik in ieder geval mijn best doen er iets moois van te maken. Een echt plan heb ik natuurlijk niet, al heb ik wel een klein anyrail ontwerpje....... Wil je dat ik dat post?
141 schreef:Het blijft verbluffend om te zien hoe hoog jouw bouwtempo is. Je knipperd vier keer met je ogen en jij bent alweer zeven stappen verder.
Hoe breed is de baan ter hoogte van de helix? Kun je daar straks wel gemakkelijk bij als je met de details van het landschap aan de slag gaat?
Groet, Clemens
Nounou, zo snel gaat het ook weer niet, toch? Ongemerkt gaat er wel een hoop werk in zitten......maar misschien komt dat omdat ik er vaker naar kijk dan jullie.
Je vraag vind ik een goeie! De baan is hier 120 cm breed. De planning is vooralsnog om het bovenste deel afneembaar te maken. Dit heeft enkel te maken met transport. Aangezien alles modulair is kan ik gewoon rondom werken. Het zal echter wel een zekere uitdaging zijn om de scenery daar goed gedetailleerd af te werken. Maar stel je je maar voor dat waar de baan breed is de helling maximaal is. Kortom, je werkt de hoogte in dus ik verwacht dat je er wel goed bij kunt met werken......
Martin, Willem en Arjan,
Hartelijk drank weer!
Grtz,
J.