baan trois-frontieres
Re: baan trois-frontieres
Stijn,
dat ziet er machtig groots uit. Indrukwekkend. Ik heb wel 1 vraagje: waar komen de perrons? Of wordt het een station met 8 sporen, maar met 3 perrons?
groetjes,
dat ziet er machtig groots uit. Indrukwekkend. Ik heb wel 1 vraagje: waar komen de perrons? Of wordt het een station met 8 sporen, maar met 3 perrons?
groetjes,
ziet er weer strak uit stijn
groetjes henry
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
de perrons:
van links naar rechts:
perron buitenkant met de steunpeilers van de overkoepelende hal - twee sporen - perron - twee sporen - brede middenste perron met winkeltjes etc - twee sporen - perron - twee sporen - perron buitenkant met de steunpeilers van de overkoepelende hal
dat is het plan!
stijn
van links naar rechts:
perron buitenkant met de steunpeilers van de overkoepelende hal - twee sporen - perron - twee sporen - brede middenste perron met winkeltjes etc - twee sporen - perron - twee sporen - perron buitenkant met de steunpeilers van de overkoepelende hal
dat is het plan!
stijn
Zozo wat een machtig mooie stations emplacement!
En die foto van Antwerpen ook erg leuk, de laatste keer dat ik er was, waren ze de steigers aant zetten voor de boven etage.. lang geleden denk ik.
En die foto van Antwerpen ook erg leuk, de laatste keer dat ik er was, waren ze de steigers aant zetten voor de boven etage.. lang geleden denk ik.
Groeten Chris
hoi hoi,
vandaag naar de beurs in dordrecht geweest, en enkele leuke dingen kunnen vinden. Tevens ook kennis gemaakt met Rob van het forum hier.
eerst even de zaken die bij hans zijn technieker lagen en waar reeds in een ander topic sprake van was. (problemen decoder)
de technieker heeft er zijn werk met gehad, dus eenvoudig zal het niet geweest zijn...
de nohab cfl eindelijk werkend! hier met eens setje achter van ls models
de koploper
de 1602 van fleishmann, deze moet aan de binnenzijde van de kap nog wel donker gemaakt worden, het lampje doet de hele neus oplichten door de plastic door.
de nieuwelingen
nederlandse rongenwagons
om geen reclame te maken, maar toch sinds ik minder cola drink, pepsi max ontdekt
setje van minitrix en herpa
de loc tijdens ombouw
en dan nog een deeltje van de baan:
de helling is klaar:
verder heb ik nog enkele goederenwagons kunnen vinden die ik al even zocht...
best leuk zo een beurs.
De kato unitrack rails voor de metro zijn ook deels binnen, dus kan ik daar verder mee aan de slag. de metrolijn hield men werk wat op, aangezien deze onder al de andere sporen moet komen. maar nu kan ik verder.
Ik hoooooop dat het rustige week wordt op de zaak, dan kan ik 's avonds volop bouwen aan de baan. Ik ben bijna klaar met de rails te leggen van de eerste lus (hoofdstation uit, traject, hoofdstation in). Dan kan ik testenrijden en vervolgens de wissels beginnen aansluiten en bezetmelders aansluiten. We zullen wel zien, werk gaat voor natuurlijk.
groeten,
stijn
vandaag naar de beurs in dordrecht geweest, en enkele leuke dingen kunnen vinden. Tevens ook kennis gemaakt met Rob van het forum hier.
eerst even de zaken die bij hans zijn technieker lagen en waar reeds in een ander topic sprake van was. (problemen decoder)
de technieker heeft er zijn werk met gehad, dus eenvoudig zal het niet geweest zijn...
de nohab cfl eindelijk werkend! hier met eens setje achter van ls models
de koploper
de 1602 van fleishmann, deze moet aan de binnenzijde van de kap nog wel donker gemaakt worden, het lampje doet de hele neus oplichten door de plastic door.
de nieuwelingen
nederlandse rongenwagons
om geen reclame te maken, maar toch sinds ik minder cola drink, pepsi max ontdekt
setje van minitrix en herpa
de loc tijdens ombouw
en dan nog een deeltje van de baan:
de helling is klaar:
verder heb ik nog enkele goederenwagons kunnen vinden die ik al even zocht...
best leuk zo een beurs.
De kato unitrack rails voor de metro zijn ook deels binnen, dus kan ik daar verder mee aan de slag. de metrolijn hield men werk wat op, aangezien deze onder al de andere sporen moet komen. maar nu kan ik verder.
Ik hoooooop dat het rustige week wordt op de zaak, dan kan ik 's avonds volop bouwen aan de baan. Ik ben bijna klaar met de rails te leggen van de eerste lus (hoofdstation uit, traject, hoofdstation in). Dan kan ik testenrijden en vervolgens de wissels beginnen aansluiten en bezetmelders aansluiten. We zullen wel zien, werk gaat voor natuurlijk.
groeten,
stijn
erg leuk die foto's en nieuwtjes vooral de tgv duplex met lampjes erin vind ik heel erg mooi.
Groeten Chris
Dat gaat het beste door de binnenzijde van een laagje metallic verf te voorzien. Metallic verf houdt licht beter tegen dan zwart.stanny schreef: de 1602 van fleischmann, deze moet aan de binnenzijde van de kap nog wel donker gemaakt worden, het lampje doet de hele neus oplichten door de plastic door.
Sven schreef:Dat gaat het beste door de binnenzijde van een laagje metallic verf te voorzien. Metallic verf houdt licht beter tegen dan zwart.stanny schreef: de 1602 van fleischmann, deze moet aan de binnenzijde van de kap nog wel donker gemaakt worden, het lampje doet de hele neus oplichten door de plastic door.
DANK VOOR DE TIP
-
- Kleinserie/Commercieel
A ha.
Dit is dus het draadje wat ik gemist heb.
Wel lekker inkopen gedaan zo eventjes in Dordrecht.
En een pracht baan voor zover deze al af is.
Had ik ook maar meer ruimte voor een groote baan.
Groetjes Rob Bisschop
Dit is dus het draadje wat ik gemist heb.
Wel lekker inkopen gedaan zo eventjes in Dordrecht.
En een pracht baan voor zover deze al af is.
Had ik ook maar meer ruimte voor een groote baan.
Groetjes Rob Bisschop
Bouwt modeltreinen van de NS
vandaag was weer knutseldag
De eerste route is nu klaar (rails leggen) en dus heb ik voor de eerste keer een trein kunnen laten rijden op de baan. ik heb hier een filmpje van maar weet niet goed hoe dat op dit forum te zetten. Via photobucket is geen optie, uploaden duurt vééél te lang.
Alvast enkele pic's:
de helling naar het station dit maal met de hellingsets van woodland, zeer gemakkelijk spul moet ik toch wel zeggen.
de metrolijn diep onder de begane grond
eens wat aan het passen met de unitrack rails van de metrolijn...
ook al eens aan het testen geweest om de bielzen van de betonrails op te vullen. Met een dikke houtlijm lijm lukt dit perfect Dus opvullen en schilderen die handel.
kan iemand me helpen met het filmpje?
groeten,
stijn
De eerste route is nu klaar (rails leggen) en dus heb ik voor de eerste keer een trein kunnen laten rijden op de baan. ik heb hier een filmpje van maar weet niet goed hoe dat op dit forum te zetten. Via photobucket is geen optie, uploaden duurt vééél te lang.
Alvast enkele pic's:
de helling naar het station dit maal met de hellingsets van woodland, zeer gemakkelijk spul moet ik toch wel zeggen.
de metrolijn diep onder de begane grond
eens wat aan het passen met de unitrack rails van de metrolijn...
ook al eens aan het testen geweest om de bielzen van de betonrails op te vullen. Met een dikke houtlijm lijm lukt dit perfect Dus opvullen en schilderen die handel.
kan iemand me helpen met het filmpje?
groeten,
stijn
Wat zijn die hellingsets en hoe werkt dat precies? Ik heb namelijk ook nog wel wat hellingen te leggen te zijner tijd.
Kun je het filmpje niet uploaden naar Youtube en dan de link hier plaatsen?
Mvg,
Martin
Kun je het filmpje niet uploaden naar Youtube en dan de link hier plaatsen?
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
de hellingen zijn van woodland scenics, gewoon uit de catalogus te bestellen.
ik zal de filmpjes een proberen te uploaden.
groeten
stijn
ik zal de filmpjes een proberen te uploaden.
groeten
stijn
Dan moet je ze wel weten te vinden in die Engelse on-line catalogus. Heb je niet een linkje en hoe zit het dan met die hoogtes?
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
hier even kijken:
http://woodlandscenics.woodlandscenics. ... rainSystem
alles is in inch maar 1 inch moet je maal 2.54 doen om cm te kennen...
dan heb je twee types:
riser = een vaste hoogte
incline set = helling
hopelijk kan je hiermee verder...
stijn
http://woodlandscenics.woodlandscenics. ... rainSystem
alles is in inch maar 1 inch moet je maal 2.54 doen om cm te kennen...
dan heb je twee types:
riser = een vaste hoogte
incline set = helling
hopelijk kan je hiermee verder...
stijn
Thanks Stijn!
de link van de filmpjes via youtube
http://www.youtube.com/watch?v=et8snIWbn8E
http://www.youtube.com/watch?v=lFHdBhYcYWo
of zoeken via stannynscale
groeten
stijn
http://www.youtube.com/watch?v=et8snIWbn8E
http://www.youtube.com/watch?v=lFHdBhYcYWo
of zoeken via stannynscale
groeten
stijn
mooie filmpjes stijn, begint al heftig te worden en mooie lange treinen wooooh
groetjes henry
groetjes henry
ja, een trein met 2 wagons achter is niet echt mijn idee...
hans heeft gemeld dat men metro stellen zijn aangekomen, echter zijn ze nog even binnen voor decoder ombouw.
ben benieuwd.
zit wat te kl*ten met het metrostation. het is het station uit de unitrack reeks van kato. is een beetje langer dan verwacht.
dit weekend ga ik een oplossing zoeken. ik hoop dit weekend nog wat rails te leggen. plan is eerst alles te leggen en daarna aan de elektrische boel te beginnen.
de metrolijn zal nog wel wat problemen geven, maar die zijn er om opgelost te worden!
groeten
stijn
hans heeft gemeld dat men metro stellen zijn aangekomen, echter zijn ze nog even binnen voor decoder ombouw.
ben benieuwd.
zit wat te kl*ten met het metrostation. het is het station uit de unitrack reeks van kato. is een beetje langer dan verwacht.
dit weekend ga ik een oplossing zoeken. ik hoop dit weekend nog wat rails te leggen. plan is eerst alles te leggen en daarna aan de elektrische boel te beginnen.
de metrolijn zal nog wel wat problemen geven, maar die zijn er om opgelost te worden!
groeten
stijn
stijn, heb de grote doos zien staan vandaag.
gaat weer wat beloven of niet
groetjes henry
groetjes henry
howlie mowlie, ik weet niet wat er allemaal klaar staat eigenlijk...henry schreef:stijn, heb de grote doos zien staan vandaag.
groetjes henry
wat wagons, treinstelletje db, de metro's, hoopje sommerfeldt en misschien nog wat kato rails.
zal voor binnenkort zijn, hans is naar beurzen dacht ik.
groeten
stijn
wat dacht je van bovenleiding
groetjes henry
groetjes henry
vandaag voor de eerste keer kennis gemaakt met het fenomeen "keerlus". bij mijn wisselstroom Ho baan was deze materie niet van tel...
kleine schets:
de groene kader is volgens mij waar ik de keerlusmodule van rosoft moet plaatsen. kan iemand me wat uitleg en tips geven?
groeten
stijn
kleine schets:
de groene kader is volgens mij waar ik de keerlusmodule van rosoft moet plaatsen. kan iemand me wat uitleg en tips geven?
groeten
stijn
-
Als je maar zorgt dat die sectie groter is als je langste trein waar je mee rijdt.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Stanny,
De vraag is een beetje wat zit er allemaal aan het rechte spoor onder je groene rechthoek en hoelang is dat tot de volgende oversteek?
Mvg
Wim.
De vraag is een beetje wat zit er allemaal aan het rechte spoor onder je groene rechthoek en hoelang is dat tot de volgende oversteek?
Mvg
Wim.
aangezien mijn schema niet helemaal de lengtes van de realiteit weergeeft, hierbij even een foto
graag jullie reacties
stijn
graag jullie reacties
stijn