zijdeling gefröbel

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
tothebeach
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 okt 2011 14:27
Locatie: Gelderland

zijdeling gefröbel

Bericht door tothebeach »

Op N-spoor gebied doe ik maar heel weinig. Maar soms zijn er van die projectjes die ik toch even wil tonen :) Dit was zo'n projectje, even snel tussendoor, was het idee. De gietnaden van het model had ik moeten verwijderen, maar dat heb je als je te snel werkt.

We begonnen met een klein 'kevertje' van Wiking. De wielen staan verkeerd, de ramen kloppen niet, en zo is er wel meer.
Afbeelding

Om de wielen beter te krijgen keren we het onderstel om en passen we het interieur aan:
Afbeelding

En het geheel is gespoten, eerst met een primer, daarna met Vallejo verf. Er had nog een laagje overheen gemoeten. Maar voor een eerste keer spuiten met de airbrush ben ik wel tevreden.
Afbeelding

Als je zo op de macrofoto's kijkt, klopt het model voor geen meter. Naast de gietnaden die storend aanwezig zijn, klopt ook de vorm niet. Maar goed, dat valt niet op als je het modelletje in het echt ziet. Je ogen corrigeren veel, zelfs het rode doorschijnen van de verf valt dan niet op.

Nou ja, het was leuk om eens te doen, maar dit is toch wel echt gepriegel. Een volledig verslag is te lezen op mijn blog

En er ligt nog een mini ergens, dus wie weet :)

Groet,
Michel


Groet,
Michel


_____________________________________________
Website Rangeerbanen
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3634
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: zijdeling gefröbel

Bericht door maarten »

Sowieso een hele verbetering hoor, goed bezig. ;-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Momfer
Berichten: 548
Lid geworden op: 29 okt 2020 13:13
Locatie: Zwolle

Re: zijdeling gefröbel

Bericht door Momfer »

Leuk, Michel, en met een mooi eindresultaat!

Groet,
Rico


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5116
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: zijdeling gefröbel

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Leuk om dit soort dingen te zien en hier te kunnen volgen ook als het geen N maar een andere schaal.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
tothebeach
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 okt 2011 14:27
Locatie: Gelderland

Re: zijdeling gefröbel

Bericht door tothebeach »

Voor een deel kan je het overnemen op kleinere schaal. Maar bij een laatste workshop 'vervuilen' die ik gaf, merkte ik dat ik toch even moest nadenken over de technieken en kleurgebruik die nog bij N mogelijk zijn.
Maar je hebt daar wel een punt. Zelf kijk ik ook naar de grotere schalen en weet dat ik die om kan zetten naar h0 schaal.
Wordt vervolgd dus :)

Groet,
Michel


Groet,
Michel


_____________________________________________
Website Rangeerbanen
Plaats reactie