Denfeld III
Re: Denfeld III
Jeroen,
Thanks! jazeker, Bovenleiding maakt de baan wel af. Echter denk ik dat dit nog ff gaat duren... Ik denk dat ik dit deel met berg eerst met bovenleiding ga maken omdat dat erg cool staat. Helaas kan ik dan nog niet met de panto´s omhoog rijden...
Greetz, J
Thanks! jazeker, Bovenleiding maakt de baan wel af. Echter denk ik dat dit nog ff gaat duren... Ik denk dat ik dit deel met berg eerst met bovenleiding ga maken omdat dat erg cool staat. Helaas kan ik dan nog niet met de panto´s omhoog rijden...
Greetz, J
Re: Denfeld III
Iets dergelijks valt wel aan te raden, ja. Kun je ook beetje scenery bouwen enzo. Al was het maar voor de oefening.
Ga je Viessmann gebruiken?
Ga je Viessmann gebruiken?
Re: Denfeld III
Hallo, daar zijn we weer met een update.
Jeroen, ik weet nog niet welke: Sommerfelt, Viessman, ander merk of eigenbouw. Nog geen idee. Eerst maar aan de slag met de scenery enzo.
Voor het volgende stuk weer een lading prut aangemaakt. Hierbij heb ik eerst een soepje gemaakt van het water, behangplaksel,houtlijm en zaagsel. Hierdoor is het behangplaksel beter gemengd en heb ik geen klonten. Ook heb ik dit keer geen keukenrol gebruikt maar goedkoop wc papier.Nadat het prutje is gemaakt is het weer boetseren geblazen!. Dit prutje werkt wat lekkerder omdat het gladder is. In de keukenrol is katoen verwerkt waardoor het vezelig blijft. Met WC papier is handiger, maar is voor de afwerking wel gladder. Het andere voordeel is dat ik nu het WC papier niet in kleine stukjes hoef te scheuren zoals met de keukenrol; het lost gewoon geheel op.

Het bovendeel komt later. Na droging kwam de hamvraag: kan ik het afneembare deel scheiden van het vaste zonder al te veel brokken??? Dus met een mesje gaan “zagen”. Sommige delen zijn beter gelukt dan andere.


Het is een gek ding als je berg weghaald, zeker met dat platte bovendeel hahaha!

Helaas bleek dat niet alle beton echt goed droog was, daarom zijn sommige randen een beetje gaan scheuren. Maar goed, dat lossen we wel weer op.

Ook nog even wat anders aangepakt. Helaas zit een knik in de keerlus waardoor met name de ertswagens ontsporen. Dus de module van zijn plek gehaald en een stukje rails vervangen. Het ziet er niet helemaal netjes uit, maar dat valt niet op omdat de ladenkast op deze module staat.

Dat waren de plaatjes van oktober. Yep, ik loop dus nog steeds achter…
November volgt weer snel. (denk ik)
Groet, J
Jeroen, ik weet nog niet welke: Sommerfelt, Viessman, ander merk of eigenbouw. Nog geen idee. Eerst maar aan de slag met de scenery enzo.
Voor het volgende stuk weer een lading prut aangemaakt. Hierbij heb ik eerst een soepje gemaakt van het water, behangplaksel,houtlijm en zaagsel. Hierdoor is het behangplaksel beter gemengd en heb ik geen klonten. Ook heb ik dit keer geen keukenrol gebruikt maar goedkoop wc papier.Nadat het prutje is gemaakt is het weer boetseren geblazen!. Dit prutje werkt wat lekkerder omdat het gladder is. In de keukenrol is katoen verwerkt waardoor het vezelig blijft. Met WC papier is handiger, maar is voor de afwerking wel gladder. Het andere voordeel is dat ik nu het WC papier niet in kleine stukjes hoef te scheuren zoals met de keukenrol; het lost gewoon geheel op.

Het bovendeel komt later. Na droging kwam de hamvraag: kan ik het afneembare deel scheiden van het vaste zonder al te veel brokken??? Dus met een mesje gaan “zagen”. Sommige delen zijn beter gelukt dan andere.


Het is een gek ding als je berg weghaald, zeker met dat platte bovendeel hahaha!

Helaas bleek dat niet alle beton echt goed droog was, daarom zijn sommige randen een beetje gaan scheuren. Maar goed, dat lossen we wel weer op.

Ook nog even wat anders aangepakt. Helaas zit een knik in de keerlus waardoor met name de ertswagens ontsporen. Dus de module van zijn plek gehaald en een stukje rails vervangen. Het ziet er niet helemaal netjes uit, maar dat valt niet op omdat de ladenkast op deze module staat.

Dat waren de plaatjes van oktober. Yep, ik loop dus nog steeds achter…
November volgt weer snel. (denk ik)
Groet, J
Re: Denfeld III
ik vindt keukenrol toch wel lekkerder en zachter dan dat harde wc papier hoor
groetjes en ga zo door
henry

groetjes en ga zo door
henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Re: Denfeld III
Hahahaha!
Henry, dat klopt normaal wel.. maar omdat ik niet van dat ultra grijze schuur-wc papier kon vinden, heb ik Ecologisch afbreekbare wc papier gebruikt. En ik kan je uit ervaring vertellen, bij gebruikt voel het zijdezacht aan!
Groet, Jeroen
Henry, dat klopt normaal wel.. maar omdat ik niet van dat ultra grijze schuur-wc papier kon vinden, heb ik Ecologisch afbreekbare wc papier gebruikt. En ik kan je uit ervaring vertellen, bij gebruikt voel het zijdezacht aan!

Groet, Jeroen
Re: Denfeld III
Ik heb je hele bouwverslag doorgelezen ik vind het prachtig dat je de hele kamer gebruikt om te rijden mooi verslag hoor 

Re: Denfeld III
Yo Jeronimo,
de ertswagens waar jij het over hebt, zijn die van Roco? Heb jij toevallig ook LSmodels in huis? Ik wil graag weten hoe kritisch die keerlus is. Of met name: wat is de radius, wat gaat er net lekker, wat gaat er niet lekker etc etc......
J
de ertswagens waar jij het over hebt, zijn die van Roco? Heb jij toevallig ook LSmodels in huis? Ik wil graag weten hoe kritisch die keerlus is. Of met name: wat is de radius, wat gaat er net lekker, wat gaat er niet lekker etc etc......
J
-
- Forum-Beheerder
- Berichten: 2640
- Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Denfeld III
Whoops, zie dit er nu pas bij staan...Jerome schreef:Speciaal voor Wouter -> Daarna met de Dremel en de dunste slijpschijf van Proxon de boel doorslijpen.

Ziet er inderdaad redelijk dunnetjes uit

Binnenkort eens even opzoeken en bestellen. Altijd handig om al in huis te hebben als ik het straks met de nieuwe baan nodig moet gaan hebben (of zo iets


Re: Denfeld III
Hallo
@Nico, Ja je moet toch wat als je graag met langere treinen wilt rijden met druk treinverkeer.
@Jeroen, de radius van deze keerlus is ongeveer 2, dus de erstwagens gaan er gewoon doorheen. Het probleem was de keerlusovergang, de rails is aan beide kanten doorgeslepen waardoor de rails een beetje ging knikken. Heeft dus niets te maken met de radius. De wagens zijn van Minitrix. Ik hiervaan tzt een hele lange trein van maken met 2 Br151´ers ervoor. Deze heb ik reeds rondrijden.
@Wouter, ik dat zeker doen, die schijf is erg handig.
Zo, binnenkort weer een updeet! (maar bij mij weet je dat nooit hahaha!)
Greetz, Jeroen
@Nico, Ja je moet toch wat als je graag met langere treinen wilt rijden met druk treinverkeer.
@Jeroen, de radius van deze keerlus is ongeveer 2, dus de erstwagens gaan er gewoon doorheen. Het probleem was de keerlusovergang, de rails is aan beide kanten doorgeslepen waardoor de rails een beetje ging knikken. Heeft dus niets te maken met de radius. De wagens zijn van Minitrix. Ik hiervaan tzt een hele lange trein van maken met 2 Br151´ers ervoor. Deze heb ik reeds rondrijden.
@Wouter, ik dat zeker doen, die schijf is erg handig.
Zo, binnenkort weer een updeet! (maar bij mij weet je dat nooit hahaha!)
Greetz, Jeroen
Re: Denfeld III
Welke wagens van trix wil je gebruiken voor die trein.
Ik wil nl tzt oo deze de ertsbakken van trix hebben, (wel bekend als Der Lange Heinrich)
als je ze per 40 koopt zijn ze een stuk voordeliger als per 5 of 10.
Ik wil er zelf een stuk of 20 hebben ofzo.. dus misschien wel interessant, om set met meerdere te kopen
Ik wil nl tzt oo deze de ertsbakken van trix hebben, (wel bekend als Der Lange Heinrich)
als je ze per 40 koopt zijn ze een stuk voordeliger als per 5 of 10.
Ik wil er zelf een stuk of 20 hebben ofzo.. dus misschien wel interessant, om set met meerdere te kopen
Re: Denfeld III
Halen we nu niet kolen- en ertswagons door elkaar? Bij mijn weten zijn de ertswagons 6-assig, en de kolen 4. Of zit ik er nu naast?
Re: Denfeld III
Alleen de koppelwagen van de ertz treinen hebben 6 assen de rest gewoon 4 te misten die uit rotterdam via de grens bij venlo overgaan maar nu zijn die koppelwagens ook verleden tijd IVM AK op de BR 189 van Raillion
Re: Denfeld III
Fido,
klinkt aantrekkelijk.. Ik heb ook overwogen om zon hele set te kopen via ebay.de . Maar het probleem is dat ik mij meer focus op tp V en VI. Deze zijn volgens mij TPIII. Ik heb nu 13 ertz wagens waarvan 4 van de ErzIII. Ik zou ze kunnen weatheren, maar toch valt dat op.. Overspuiten zie ik dan weer niet zitten.
Ik hoop dat Trix ooit een zelfde set uitbrengt voor TP V... Overigens zijn die blauw/gele PKP wagens van Fleischmann erg mooi, maar helaas niet meer te krijgen voor een leuke prijs.
Het is dus afwachten...
(zucht, zou wel gaaf zijn... 2 BR151-ers van DB Cargo met 33 Erz wagens erachter!!!)
Greetz, Jeroen.
klinkt aantrekkelijk.. Ik heb ook overwogen om zon hele set te kopen via ebay.de . Maar het probleem is dat ik mij meer focus op tp V en VI. Deze zijn volgens mij TPIII. Ik heb nu 13 ertz wagens waarvan 4 van de ErzIII. Ik zou ze kunnen weatheren, maar toch valt dat op.. Overspuiten zie ik dan weer niet zitten.
Ik hoop dat Trix ooit een zelfde set uitbrengt voor TP V... Overigens zijn die blauw/gele PKP wagens van Fleischmann erg mooi, maar helaas niet meer te krijgen voor een leuke prijs.
Het is dus afwachten...
(zucht, zou wel gaaf zijn... 2 BR151-ers van DB Cargo met 33 Erz wagens erachter!!!)
Greetz, Jeroen.
Re: Denfeld III
Hallo Jeroen,Jeroen schreef:Thalys schreef:...... 6 assen de rest gewoon 4 te misten.......![]()
Denk dat Thalys tenminste bedoelde i.p.v. 4 te misten
Groet, Marc
Met Vriendelijke Groeten,
Marco
Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Marco
Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Re: Denfeld III
Jeroen, weet je wat ook mooi is een 1600 loc met 30 grind wagentjesJerome schreef:
(zucht, zou wel gaaf zijn... 2 BR151-ers van DB Cargo met 33 Erz wagens erachter!!!)
Greetz, Jeroen.
Groet, Marc
- Bijlagen
-
- 11-4-11.jpg (97.46 KiB) 4878 keer bekeken
Met Vriendelijke Groeten,
Marco
Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Marco
Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Re: Denfeld III
Jerome schreef:Fido,
klinkt aantrekkelijk.. Ik heb ook overwogen om zon hele set te kopen via ebay.de . Maar het probleem is dat ik mij meer focus op tp V en VI. Deze zijn volgens mij TPIII. Ik heb nu 13 ertz wagens waarvan 4 van de ErzIII. Ik zou ze kunnen weatheren, maar toch valt dat op.. Overspuiten zie ik dan weer niet zitten.
Ik hoop dat Trix ooit een zelfde set uitbrengt voor TP V... Overigens zijn die blauw/gele PKP wagens van Fleischmann erg mooi, maar helaas niet meer te krijgen voor een leuke prijs.
Het is dus afwachten...
(zucht, zou wel gaaf zijn... 2 BR151-ers van DB Cargo met 33 Erz wagens erachter!!!)
Greetz, Jeroen.
Ja dat maakt de keuze niet eenvoudiger. Kijk maar wat je wilt. Er staan er ook 2 op marktplaats die hem voor niet te duur aanbieden.
Tis mij om het even. Ps ze zijn al geweathert dus dat lijkt me geen handige optie.
Denk er maar even over na. Ik hoor het wel als je het interessant vindt.
@ marc, dat is een hele mooie sleep. Helaas met 1 groot nadeel. Er zitten van die gekke logo's op.
Re: Denfeld III
Hallo
@Marc, Mooi hoor zo'n sleep, maar idd niet mijn land (modeltreintechnischdan)
@Joost, Ik denk dat niet voor de TPIII ertz wagens ga. Ik wacht af, mss kom ik nog later wel TP5 Erts wagens tegen.
Ok, Ik heb van een medeforumlid via pb de vraag gehad hoe je nu Peco 55 flexrails goed kan leggen. Ik heb toen een heel verhaal geschreven hoe ik dat doe. Inmiddels weer dezelde vraag gehad van een beginnende N-spoor collega.
Dus Jp (en anderen), hier is het verhaal!
Er zijn verschillende manieren, maar dit is hoe ik het doe. Ik pak een stuk rechte flex en zet één flexspanner vast. Daarna snij ik de bielsjes alvast af voor de lasjes. Daarna ga ik buigen. Soms leg ik de rails al aan het deel waar het aan moet liggen. De Flex is de ene kant op makkelijker te buigen dan de andere omdat de bielsjes aan de achterkant inkepingen hebben. Nadat de vorm goed is zet ik de tweede flex aan het andere uiteinde. Wanneer het een soort S bocht is zet ik ook een spanner in rechte stukje, anders laat ik deze achterwege. Daarna zaag ik het uitstekende railsje af met de Dremel en snij ook de bielsjes. Daarna plak ik de rails vast met de verdunde boekbinderslijm. Vastzetten kan met punaises en zware dingen zoals boeken e.d. De pinnen niet te hard aandrukken anders gaat de rails "hobbelen".
Na droging zaag ik met de dremel de eventuele Isolatie door. Wel moet de bocht niet niet scherp zijn anders kan de rail scheef komen te zitten door de "breuk". Ik slijp de rails altijd tussen de bielsjes door, want dan wordt de rail nog het beste "ondersteuning" Daarna kleine gaatjes boren voor de draden (tussen de bielsjes). Beetje de rails krassen waar het draadje vast moet komen. Ik smeer altijd een klein beetje soldeer op de rails daarna dus met de soldeerbout (dunne stift) een beetje tin erop laten vloeien. Daarna het draadje vertinnen, door het gaatje halen en een beetje soldeer op het draadje doen. Daarna het draadje op de rails solderen. Als laatste poets de overtollige soldeer weg met een doekje, want soldeer is niet zo prettig voor de rails. (Ik heb hier eerder een paar groene plekken hierdoor gekregen op de rails...)
En dan, voila! klaar. Overigens kan je rails ook leggen met tracksetta´s. Kijk als voorbeeld maar op www.funkyrail.nl
Greetz, jeroen
@Marc, Mooi hoor zo'n sleep, maar idd niet mijn land (modeltreintechnischdan)
@Joost, Ik denk dat niet voor de TPIII ertz wagens ga. Ik wacht af, mss kom ik nog later wel TP5 Erts wagens tegen.
Ok, Ik heb van een medeforumlid via pb de vraag gehad hoe je nu Peco 55 flexrails goed kan leggen. Ik heb toen een heel verhaal geschreven hoe ik dat doe. Inmiddels weer dezelde vraag gehad van een beginnende N-spoor collega.
Dus Jp (en anderen), hier is het verhaal!
Er zijn verschillende manieren, maar dit is hoe ik het doe. Ik pak een stuk rechte flex en zet één flexspanner vast. Daarna snij ik de bielsjes alvast af voor de lasjes. Daarna ga ik buigen. Soms leg ik de rails al aan het deel waar het aan moet liggen. De Flex is de ene kant op makkelijker te buigen dan de andere omdat de bielsjes aan de achterkant inkepingen hebben. Nadat de vorm goed is zet ik de tweede flex aan het andere uiteinde. Wanneer het een soort S bocht is zet ik ook een spanner in rechte stukje, anders laat ik deze achterwege. Daarna zaag ik het uitstekende railsje af met de Dremel en snij ook de bielsjes. Daarna plak ik de rails vast met de verdunde boekbinderslijm. Vastzetten kan met punaises en zware dingen zoals boeken e.d. De pinnen niet te hard aandrukken anders gaat de rails "hobbelen".
Na droging zaag ik met de dremel de eventuele Isolatie door. Wel moet de bocht niet niet scherp zijn anders kan de rail scheef komen te zitten door de "breuk". Ik slijp de rails altijd tussen de bielsjes door, want dan wordt de rail nog het beste "ondersteuning" Daarna kleine gaatjes boren voor de draden (tussen de bielsjes). Beetje de rails krassen waar het draadje vast moet komen. Ik smeer altijd een klein beetje soldeer op de rails daarna dus met de soldeerbout (dunne stift) een beetje tin erop laten vloeien. Daarna het draadje vertinnen, door het gaatje halen en een beetje soldeer op het draadje doen. Daarna het draadje op de rails solderen. Als laatste poets de overtollige soldeer weg met een doekje, want soldeer is niet zo prettig voor de rails. (Ik heb hier eerder een paar groene plekken hierdoor gekregen op de rails...)
En dan, voila! klaar. Overigens kan je rails ook leggen met tracksetta´s. Kijk als voorbeeld maar op www.funkyrail.nl
Greetz, jeroen
Re: Denfeld III
Ik las dat jullie over ertstreinen aan het babbelen waren hieronder een filmpje van mijn ertstrein.
Bestaande uit 21 6 assers van roco.
http://www.youtube.com/user/nspoormarco ... VboDyY8KVY
Groetjes marco
Bestaande uit 21 6 assers van roco.
http://www.youtube.com/user/nspoormarco ... VboDyY8KVY
Groetjes marco
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Re: Denfeld III
Ik heb op eurospoor 2010 een loc van Hobbytrain gekocht. Ik had al de Raillion van Hobbytrain. Met Raillion heb ik veel last gehad van een gebrekkige stroomafne van de lok. Het probleem is niet de sroomafname maar meer de overbrenging van het draaistel naar de lok. Dit heb ik uiteindelijk kunnen oplossen. Overigens klink dat ding als een grasmaaier (en staat een panto scheef zie ik). Ik heb de boel reeds helemaal uit elkaar gehaald, maar kan niet echt de oorzaak vinden.. Ik vind het wel een suffe constructie met dat gehalveerde chassis.. wat een gedoe om deze weer normaal in elkaar te zetten! Maar goed, toch dus een 2e Hobbytrain gekocht en.... helaas ook een haperende loc! Na de condensator eruit te hebben gehaald (ondanks dit eigenlijk niet nodig is bij de gebruikte decoder, de kuhn N025) loopt ie al een stuk beter, maar nog niet optimaal. Gelukkig klinkt ie niet als een grasmaaier zoals zijn zus.

Ik ga geen HT´s met deze constructie meer kopen..
Later weer meer!