Weer tijd voor een volgende update (lekker hoor vakantie!)
Eerst maar even een foto van de moduleovergang: het ene deel geballast en het andere deel niet. Ziet er wel grappig uit!
Nu aan de slag met iets nieuws: groen aanbrengen! Lijkt me erg leuk. Ik heb eerst een met behulp van Nproject.org een vliegenmepper omgebouwd naar een statische begrasser (geen foto´s van). Daarna aan de slag gegaan met in verf vermengde houtlijm en diverse soorten foliage grassen en dergelijke. Overigens eerst het prutbeton nog met wat verdunde bruine verf bewerkt, maar dat is geen suc6.. Alhoewel het voor een Amerikaanse modelbaan niet zou misstaan. Hiervoor gaan we iets anders op verzinnen.
Het begrassen is best goed gelukt en heel leuk om te doen! (voor de ouderen, ik voel me net Tante Tilly van de familie Knots, kloddertje hierrr. Hahahahaha!)
Wel nog even later de stofzuiger hier over halen om de overtollige gras weg te halen.
Na het aanbrengen van het spul heb ik voor extra fixatie nog verdunde houtlijm over het gras gedruppeld (zoals je ziet op de foto)
Vandaag ben ik verder gegaan met begroenen, een foto update volgt snel. (denk ik, hahaha!)
Mooi hoor dat ziet er goed uit met dat gras en ga ook eens de vliegenmepper bekijken hoe die er uitzit.
Mooi nu het gras nog zo hoog ligt lijkt het net of er al jaren geen trein heeft gereden
De tunnelingang gaat nog anders worden hoor. Dat ga ik ook de komende week doen. De spullen liggen al klaar daarvoor. Het idee is idd dat de trein echt een donkere tunnel inrijdt.
Op de rails ligt nu wel erg veel groen (zelfs voor mij!!), daar gaat uiteraard nog ff een stofzuiger met pantykous langs. (nee, de Pantykous is niet van mijn eigen garderobe hahaha!)
Vandaag dus verder gegaan met begroenen.
Eerst maar even iets wat ik in de vorige post ben vergeten te vertellen: Ik heb eerst nog wat rotspartijen aangebracht met graniet gips van Noch. Leuk spul, het droogt echt op als graniet. Daarna met verdunde zwarte verf bewerkt en met witte verf gedrybrushed. Altijd gaaf om te zien dat de rots tot leven komt na drybrushen..
Gisteren bij de Intratuin nog wat groenspul gekocht (niet bij de Groenrijk Rob, hahaha!). De kerstspullen zijn weer in de uitverkoop. Voor ongeveer 1,50 per zakje is dat niet duur.
Vandaag eindelijk eens verder met de berg (de vorige foto´s waren nog van september en november). De afgelopen weken andere dingen gedaan, met name gewoon rijden en de motor van mijn TEE Ram vervangen (jaha, ik weet dat een aantal mensen hier op het forum zitten te wachten op een verslag. Het komt er echt aan..)
De berg dus. Ik heb eerst maar eens al mijn groenzooi bij elkaar gehaald die ik de afgelopen jaren bij elkaar heb gekocht… en das best veel!!
Ik heb ook nog onlangs wat zeeschuim met spuitlijm en groen bewerkt. Simpel en ziet er leuk uit!
Eerst ben ik begonnen om met groene verf vermengd met houtlijm de boel rond de rots in te smeren
Daarna in de natte verf/lijm gras gestrooid en diverse soorten groenspul erop gedaan.
Mijn jongste dochter van 2 jaar wilde graag ook iets doen, dus is zw at hertjes gaan plaatsen in hun tijdelijke weide. (hier komen later een paar struiken en bomen, de hertjes komen op een andere plek)
Met volledige concentratie zijn de hertjes geplaatst
Nog wat sfeerplaatjes met de hertjes:
En toen was mijn dochter het helaas zat, dus de groensessie zat er weer op. Maar toch best aardig opgeschoten. Zo ziet het er nu uit.
Als laatste heb ik nog even de boel ingespoten met een speciale substantie: namelijk een mix van WH+H²O+DA. Als je wilt weten wat dat is, kijk maar eens in het bouwdraadje van Fantasia op het N-spoor forum (pagina 76) hahaha!
Ik hoop dat ik vandaag nog de kans krijg om verder te gaan met begroenen… Ach,we zien het wel.
Zo komt dat deel steeds meer tot leven Jeroen. Links op de onderste foto zie ik ook wel een interessante steunmuur opdoemen. Ik neem aan dat je daar niet zelf in hebt zitten krassen? Groen ze verder!
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Ik ben weer een stukje verder met het begroenen van de berg. Voordat ik hiermee verder ga even nadenken wat ik nog meer hiermee kan doen. Ik denk dat ik oa nog wat rotspartijtjes ga toevoegen
Tijdens de uitverkoop bij (jawel Rob!) de Intratuin nog een lichtslang gescoord. Dat is ideaal, had ik veel eerder moeten doen. Op de volgende foto zie de slang gemonteerd. Moet nog wel ff een stekker tussen zetten om de modules te kunnen scheiden.
Ook heb ik afgelopen dinsdag mijn P4 booster aangesloten. Ik heb een aantal uren lekker kunnen rijden. Alleen wat gekke dingen met de bezetmelders in mijn Ultieme Keerlus en het niet herkennen van de booster door de Ecos.
Maar... voor de oplettende kijkers zie je een lege plaat waar normaal de Ecos staat.... Deze is dus vandaag op pad gegaan naar Esu in Ulm (Duitsland). Helaas door een onfortuinlijke fout door mijzelf is de S88 uitgang opgeblazen. Gaf trouwens wel een mooie paddestoel, hahahaha! Ik had eerder die dag onderzocht waarom de S88 melder in de keerlus niet werkte (de rest overigens wel). Hierdoor hing er een draad los (Ground van de S88) wat me dus niet was opgevallen. Toen in s'avonds een decoder wilde uitlezen raakte het draadje de rail van de programmeer spoor en toen... POEF! De S88 kapot en de Boosteruitgang van de Ecos. De rest werkt nog wel. Na (zeer netjes en snel) contact te hebben gehad met de TSD (importeur) deze opgestuurd naar Ulm Duitsland. Het suffe is dat ik dit weekend met de Alpenexpress door Ulm rij!! maar ja. Eens kijken wat de kosten zijn en of het de reparatie waard is. Anders schaf ik een nieuwe IBII aan omdat deze Loconet heeft. (overigens zelf totaal geen problemen met de S88 van de Ecos.. nou ja, tot dinsdag avond dan).
De komende weken in afwachting van de Ecos maar verder gaan met scenery en de verdere baanuitbreiding.
Wat ik ook nog heb gedaan is mijn beeldscherm opgehangen zodat de plaat vrij is voor de volgende uitbreiding.
Nou, van het weekend eerst ff op en neer met de Alpenexpress (nostalgie, heb er tijdens mijn studie gewerkt.. 14 jaar geleden alweer), daarna weer verder met de baan.
Nou mooi hoor allemaal je berg word ook prachtig en veel plezier op de Alpenexpress dat lijkt mij ook wel leuk om een keer te doen.
Wat ga je onder je beeldscherm maken of heb ik daar overheen gelezen???
Rob, Zuid Frankrijk is ook niet gek hoor! Ik heb er zin in. Ik zal wel wat foto's schieten en hier posten. Overigens is mij dat ooit overkomen met Autoslaaptrein... De trein was bij Munchen verkeerd ingelegd waardoor we een flinke omleiding door duitsland kregen. Best jammer, klagende passagiers als gevolg (was toen treinmanager)
Mbt, de Ecos, tja zulke dingen gebeuren nou eenmaal. Een leermomentje zeg maar....
Zo, weer terug! Zwaar hoor.. Vriijdag avond 17:00 vertrok ik vanaf Zoetermeer, Zondag 11:00 uur weer terug. Was een een erg leuk weekend, maar ook zwaar.. Je merkt wel dat je geen 18 meer bent (maar 21... hahahaha!)
Nico, broers.. het grappige is dat wel meer mensen dat zeggen! Zeker mijn broer rechts!
Was leuk om weer eens in de Alpenexpres te zitten, nu al passagier. Hier wat foto's (ik ga dit niet in een apart draadje stoppen omdat dit niet echt geweldige foto's zijn)
Op Kitzbuhel nog even snel een foto van de Bcmvh gemaakt (lig4). In mijn tijd reden ze in de blauwe NS kleur en enkele zelfs in de TUI Ferien Expres livrei.
Ik vind de kleur een beetje mat. Wel wat top was is dat de boel binnen was gerenoveerd.
Ik ben zelf niet gaan skieen, maar een beetje met mijn kater rondgehangen en KitzBuhel en Kirchberg. In Kitz hoor ik opeens een stomer. Helaas geen tijd meer gehad om mijn echte camera te pakken.
Was een stomer met Mitropa wagens met als opdruk loc zo'n oude lok die nu ook bij de MWB rijdt. Deze in OBB kleuren.
Ik had hiervan nog 2 foto's gemaakt, maar die zijn vreemd genoeg verdwenen... nou ja.
Daarna kwam oa nog een LintTalentdinges langs. Op zich niet bijzonder maar toch maar even op de plaat gezet vanwege de sneeuwschuiver, had ik nog niet gezien.
Toen was het weer tijd om in te gaan drinken in de London Pub in Kirchberg.... pff. Ik zal de foto's maar verder achterwege laten, maar het was gezellig.
Zo, de afgelopen dagen rustig aan gedaan (beetje moe en zo), zo maar nu weer aan de slag met de baan.
Greetz, Jeroen
Laatst gewijzigd door Jerome op 11 jan 2011 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie ook mijn draadje een paar pagina's eerder, maar ik heb tijdens mijn studie als bijbaantje Steward en later als Treinmanager gewerkt bij de Alpenexpres en autoslaap trein (ook Speciale en lourdes treinen gereden als TM).
Ron, sommige wel, maar het is een nieuwe Smartphone (Android, HTC Desire HD) waar ik nog ff wat aanpassingen moet doen aan de instellingen. Ik had speciaal voor de trip mijn spiegereflex met telelens en statief meegenomen... maar die is de tas niet uitgeweest. Daar was de kater te groot voor. hahaha!
Ondertussen weer wat rotsen gemaakt met Vloeibaar graniet van Noch. Leuk spul! Wellicht nog later een foto. Ik moet immers oefenen met de Smartfeun..
Afgelopen dagen niet zo veel gedaan. De lichtslang is nu in 2 stukken gesplitst en dus wat rotsen gemaakt.
Moet nog wat verder drogen voor de volgende stap. De rotsen worden nog iets grimmiger gemaakt.
Enn... Ik zat woensdag wat te struinen op Marktplaats en heb daar bij iemand wat leuke dingen gescoord voor een nette prijs. Ik was al een tijdje op zoek naar de ICE (ik wil alle ICE's verzamelen) en de SBB IC rijtuigen. Verder wil ik ook wat bloktreinen langer maken. Dus woensdagavond maar ff naar Beverwijk gereden en gekeken wat hij te bieden had. Hij had nog veel meer leuks, maar ja moet ook aan het budget denken... Helaas was het een erfenis van zijn (te vroeg ) overleden vader.
-Dus een stam SBB van 6 rijtuigen
-ICE 2
-Wat erts wagens
-een aantal voorseinen.
-Mbt de SBB stam. Dit zijn Roco wagens die dus geen kortkoppeling hebben zonder NEM schacht. Ik wil deze wel kortkoppelen zoals mijn andere treinen. Iemand enig idee hoe ik dit kan doen???
-De ICE2 moet uiteraard compleet worden, dus weer lekker op zoek bij beurzen. Helaas zijn de rijtuigen zonder ovp. Ik weet dus niet welke rijtuigen ik erbij moet scoren. (ik heb nu loc+stuurstand, Restau,1 1e klas en 1 2e klas). Enig idee??