WAAROM???????????????? tekst en uitleg graag..

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
spoor65
Berichten: 4491
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

WAAROM???????????????? tekst en uitleg graag..

Bericht door spoor65 »

:o :o :o :o

Na een avonddienst kom ik thuis, lees nog ff hier en val haast van mijn stoel.

Wim ros uit de ledenlijst verdwenen.
Rob Fongers die kenbaar maakt te stoppen ivm buitenproportionele maatregelen tegen eerst genoemde.
Sjaak die het aangeeft het voor gezien te houden ivm oneerlijkheid.
Theo die verzoekt zijn account op te heffen

Eerder deze week martin domburg.

Kan iemand mij/ons hier uitleggen waarom dit allemaal?
H@ns, zou jij zo vriendelijk willen zijn misschien?

We hadden hier een heel gezellig Forum.
met een aantal mensen die zich met hart en ziel inzetten voor de modelspoor hobby.
Nu zie ik deze mensen ineens verdwijnen hier, dit kan en wil toch niemand lijkt mij.

Hopelijk komt hier voor mij, en anderen een bevredigend antwoord op.
Dit is voor mij toch echt wel een voorwaarde om ook nog met een goed gevoel hier
mee te kunnen doen.

Mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1109
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: WAAROM???????????????? tekst en uitleg graag.

Bericht door Doolemeister »

Beste........

Ook ik ben verbaasd over het geen wat er gebeurd.
Ik sluit mij dan ook aan bij de vragen van Freddy en hoop op snel een antwoord.

In afwachting van een reactie verblijf ik,

Arjan


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Gebruikersavatar

H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2356
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Re: WAAROM???????????????? tekst en uitleg graag.

Bericht door H@Ns »

spoor65 schreef::o :o :o :o

Na een avonddienst kom ik thuis, lees nog ff hier en val haast van mijn stoel.

Wim ros uit de ledenlijst verdwenen.
Rob Fongers die kenbaar maakt te stoppen ivm buitenproportionele maatregelen tegen eerst genoemde.
Sjaak die het aangeeft het voor gezien te houden ivm oneerlijkheid.
Theo die verzoekt zijn account op te heffen

Eerder deze week martin domburg.

Kan iemand mij/ons hier uitleggen waarom dit allemaal?
H@ns, zou jij zo vriendelijk willen zijn misschien?

We hadden hier een heel gezellig Forum.
met een aantal mensen die zich met hart en ziel inzetten voor de modelspoor hobby.
Nu zie ik deze mensen ineens verdwijnen hier, dit kan en wil toch niemand lijkt mij.

Hopelijk komt hier voor mij, en anderen een bevredigend antwoord op.
Dit is voor mij toch echt wel een voorwaarde om ook nog met een goed gevoel hier
mee te kunnen doen.

Mvg

Freddy
Freddy,

V.d. week escaleerde het draadje over Itrain, de meesten zullen dat wel gelezen hebben. Hierop het ik ingegrepen en een aantal antwoorden met naar mijn mening vervelende inhoud verwijderd. Het draadje hierover heb ik tijdelijk gesloten. Je moet begrijpen dat ik ons forum graag leesbaar wil houden en dat ik niet graag ingrijp.
Helaas dreigde dit draadje zo uit de hand te lopen dat ik wel moest ingrijpen. Een van de leden heb ik verzocht om niet meer te reageren op dit forum, helaas heeft hij dit niet begrepen en heb ik hem helaas moeten verwijderen. Vervelend is het dat bepaalde onderwerpen vaak in welles / niettes uitloopt.
Helaas is het zo en ik hoop dat jullie begrip hebben voor mijn ingrijpen.
Laten we elkaar a.u.b. in onze waarde laten en heb respect voor elkaar.
Ik ben van mening dat we nog steeds een leuk en gezellig forum hebben.

groet,

Hans


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3249
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: WAAROM???????????????? tekst en uitleg graag.

Bericht door Michiel »

Hallo Hans,

het is jammer dat je ook het conflict in het draadje hebt gewist. Ik weet ook helemaal niet waarover het gaat en heb nu een heel onprettig gevoel met de zeer drastische maatregelen: personen verbannen, accounts wissen, conversaties cencureren. Nu de betreffende conversatie ook weg is, heb ik het toch moeilijk met de manier van ingrijpen, omdat ik voor mezelf niet meer kan uitmaken of ik je interactie redelijk zou vinden of niet. Je maakt het ons er niet gemakkellijker op.


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: WAAROM???????????????? tekst en uitleg graag.

Bericht door shoven »

Michiel schreef:Hallo Hans,

het is jammer dat je ook het conflict in het draadje hebt gewist. Ik weet ook helemaal niet waarover het gaat en heb nu een heel onprettig gevoel met de zeer drastische maatregelen: personen verbannen, accounts wissen, conversaties cencureren. Nu de betreffende conversatie ook weg is, heb ik het toch moeilijk met de manier van ingrijpen, omdat ik voor mezelf niet meer kan uitmaken of ik je interactie redelijk zou vinden of niet. Je maakt het ons er niet gemakkellijker op.
Hier sluit ik me bij aan. Kijk je een dagje niet en tref je de volgende keer een slagveld aan. :(
Heel jammer, want dit is mijn favoriete forum.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
spoor65
Berichten: 4491
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: WAAROM???????????????? tekst en uitleg graag.

Bericht door spoor65 »

Hans,

Bedankt voor jouw kant van het verhaal, al moet ik mij wel aansluiten bij michiel en Steven.

Voor wat betreft het bewuste onderwerp, uit de hand lopen van deze vind ik persoonlijk wel wat overtrokken.
Ik heb na aanleiding van een opmerking van Wim, de vraag gestelt, welke punten voor hem dan de reden was dat hij
geen liefhebber van itrain is. gewoon omdat elk systeem nu eenmaal zijn voor- en nadelen heeft en ik die graag ken.

hij heeft daar naar mijn mening heel netjes op geantwoord. of er daarna nog wat is voor gevallen? geen idee,
daar er inmiddels al veel geveegd was, incl mijn vraag. Je geeft aan, dat je berichten met vervelende opmerkingen hebt gewist.
Dus mijn vraag was ook vervelend? Tja ... dat is dan jouw mening die ik niet deel!!!

Ik wil hier toch nog mijn mening geven omtrent de kwestie Wim Ros.
Persoonlijk ken ik hem niet, in die zin, dat ik hem alleen nog maar op fora heb getroffen.

Ik heb Wim in die tijd moeten leren kennen.
Hij is zeker zeer scherp, en voor een nieuweling daardoor vaak te hard.
maar hij is ook ronduit eerlijk, durft te zeggen hoe hij er over denkt, al mag die dat wel eens met iets meer
bedachtzaamheid omschrijven.

Maar bovenal is Wim een man met een modelspoorhart .
En de laatste tijd viel mij op dat wim veel minder kort door de bocht antwoorde.

Hij doet byzonder veel voor onze hobby, heeft voor velen de hobby een stuk betaalbaarder gemaakt, en
gezorgt dat heel veel mensen meer info kregen in de mogelijkheden die digitaal met zich mee brengt.
daarnaast is gebleken dat hij naast zijn kort door de bocht antwoorden, ook altijs wel bereid is om mensen te helpen.
Belangeloos meewerken aan een baan voor een zwaar gehandicapte, die helaas het eindresultaat niet meer heeft mogen meemaken. Thuis komen helpen bij menig modelspoorder die ff door de draadjes zijn baan niet meer zag.
vraag hem duidelijk waar jouw probleem ligt en hij zal je proberen te helpen. dat is wat ik ook van hem heb gezien.

Niemand is perfect, op alle 1001 leden hier is vast ergens wel wat op aan te merken,
ook ik doe het lang niet altijd goed.

ik vind een ban dan ook wel een te grote maatregel. Hiermee worden voor velen de toegangkelijkheid tot info
over zijn specialiteit wel erg beknot.

Erg jammer, eigenlijk diep triest.

ik hoop echt dat hier een oplossing in gaat komen.

Dit voelt voor mij echt als een Bom onder mijn favorite Forum.
Het kan toch nooit de bedoeling zijn dat hierdoor de kern van dit forum gaat afhaken.

Zoals vermeld hier boven, in een ander topic van theo, er zijn veel meer dingen gezegt door leden
die nog veel minder respect betuigen. en daar word niets aan gedaan.

Ik kan dit dus echt niet vatten.

voor mensen die toch nog graag gebruik maken van Wim zijn kennis:

http://digitalemodelbaanforum.messageboard.nl/

Mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: WAAROM???????????????? tekst en uitleg graag.

Bericht door Hookies »

De tekst en uitleg zijn voor mij duidelijk en ik had ook al wel verwacht dat het hiertoe zou komen. Het welles-nietesspelletje rond iTrain (Martin Domburg) enerzijds en Koploper (Wim Ros, Rob Fongers) anderzijds heeft al meermalen plaatsgevonden, ook op een ander forum. Mij boeide het niet, want ik heb destijds voor Koploper gekozen en probeer daarin mijn weg te vinden. Andere systemen laat ik dan ook links liggen en ik ben zeer zeker niet iemand die andere systemen gaat uittesten, wat Wim overigens wel heeft gedaan.

Wat Freddy zegt over Wim is overigens wel juist. Ik had op een gegeven moment een kortsluitingsprobleem met enkele nare gevolgen vandien. Ik wilde de hobby al bijna laten varen, maar Rob dacht daar samen met Wim anders over. De mannen zijn vanuit puntje Zeeland de volgende dag al naar Oegstgeest gekomen om de schade te repareren en sommige zaken en passant meteen even aan te passen. Ik heb dat altijd zeer gewaardeerd en doe dat nog steeds. Dat Wim in zijn reacties soms erg bot kan zijn, is schrikken, zeker als het je voor het eerst overkomt. Niet iedereen heeft de kennis die hij heeft of zelfs maar een fractie daarvan. Na zijn optreden alhier (samen met Rob) heb ik zijn opmerkingen soms met een korreltje zout genomen en er verder geen kwaad achter gezocht. In elk geval was hij in mijn ogen niet meer de stoorzender die ik hem aanvankelijk eigenlijk wel een beetje vond.

Ik vind het jammer dat nu de hele zuidelijke clan (Sjaak, Rob) na de ban van Wim er vandoor gaat, want zo verdwijnt ook een enorm stuk kennis en knowhow van dit forum. Daar hebben de meeste forumleden toch geen baat bij.

Het is jouw forum, H@ns, en je kunt er mee omgaan zoals je wilt. Toch zou ik willen pleiten om misschien twee vaste bezoekers te promoveren tot moderator. Zij kunnen dan samen met jou de boel in de gaten houden en ook overleg kunnen voeren of bepaalde reacties wel of niet door de beugel kunnen. Nu komt het feitelijk alleen op jou neer. Daarmee bedoel ik niks kwaads, maar het zou het misschien wel wat makkelijker kunnen maken, voor iedereen.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
spoor65
Berichten: 4491
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: WAAROM???????????????? tekst en uitleg graag.

Bericht door spoor65 »



Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: WAAROM???????????????? tekst en uitleg graag.

Bericht door evo »

Ik ben erg tolerant, ik kan veel hebben, ik stoor me niet aan mensen met een uitgesproken mening (die heb ik ook wel eens), ik stoor me ook niet aan de schermutselingen die er op deze site hebben plaatsgevonden.

Maar.... Freddy gaat nu echt veel te ver.

Ik overweeg sterk om dit forum te verlaten.

... Aerosmith :cry:


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3020
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: WAAROM???????????????? tekst en uitleg graag.

Bericht door Ron »

Ik deel de mening van Edwin.

Echter waar ik me wel aan stoor, zijn de leden die na een discussie meteen dreigen weg te gaan naar een ander forum.

Mijn menig is dan toch dat de tegenpartij, in dit geval de heer Ros, gelijk heeft. Anders loop je niet weg.

Tja, Vroeger had je schepen van hout en mannen van staal. :(

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: WAAROM???????????????? tekst en uitleg graag.

Bericht door Lemland »

Eh. Ik lees hier met een 12 jarige jongen enthousiast mee. Jammer dat ik nu moet laten zien dat volwassen en zeer intelligente heren zich gedragen als tijdens de eerste beste brugklasvechtpartij. :-( Ban opheffen, iedereen sorry zeggen, handen schudden en weer aan de slag met waar we allemaal van houden: modelspoorbouw. Lijkt mij. Het gaat hier om een hobby, om plezier. Who cares welke techniek gebruikt wordt. Wij vinden koploper niks. En dinamo en itrain ook niet. Mogen we nu niet meer meepraten in het fietsenhok?

Zo jammer dit.


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: WAAROM???????????????? tekst en uitleg graag.

Bericht door maarten »

Ron schreef:Echter waar ik me wel aan stoor, zijn de leden die na een discussie meteen dreigen weg te gaan naar een ander forum.
Ik stoor me er niet echt aan maar vind het wel heel erg jammer. Wel vind ik het wat impulsief, maar dat heeft misschien ook met de aard van het beestje te maken?
Ron schreef:Mijn menig is dan toch dat de tegenpartij, in dit geval de heer Ros, gelijk heeft. Anders loop je niet weg.
Weglopen wil volgens mij niet zeggen dat je 'gelijk hebt', toch? Meer dat je geen zin hebt in verdere discussies. Hoe bedoel je dit eigenlijk, gelijk met zijn argumenten in de discussie of gelijk hebben met dat je alles moet kunnen zeggen op de manier waarop jij dat wilt? Of bedoel je nog wat anders?

Verder vind ik dat Lemland het leuk verwoord heeft, zoals Bob de Bouwer altijd zegt: "Kunnen wij het maken? Nou en of!" Dus laten we deze discussie maar rusten en tot onszelf komen en vooral weer mooie dingen maken/doen!


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: WAAROM???????????????? tekst en uitleg graag.

Bericht door Lemland »

Jep, schouders eronder! Er is nog zoveel te leren van elkaar. En te genieten van wat iedereen knutselt. Analoog, digitaal, alleen een fotodijk of een hele zolder vol. Soms hebben mensen dan gelijk en soms niet. Soms gaat het te ver. Maar bedenk dan dat dat de keerzijde is van enorm enthousiasme. Als iemand ergens helemaal voor gaat, voor H0, Z, itrain, blokindelingen, natuurgetrouwe dwarsliggers, you name it, dan kan het ook zijn dat op-en aanmerkingen te dichtbij komen. En de reacties misschien voor sommigen te fel zijn. Maar dat is ook de energie die komt uit enthousiasme.

In mijn vakgebied gaat dat bijvoorbeeld over opensource versus een fabrikant, servers op de zaak of in de cloud, of Microsoft versus IBM. Ik herken het dus zeer zeker. Maar in mijn vakgebied geldt ook dat het het beste is om soms over verschillen of conflicten heen te stappen en samen te werken om iets goeds neer te zetten. Ik kan ook leukere projecten bedenken dan een klant die naar Microsoft migreert. Maar ik help hem wel, met alle kennis van mail- en kennisdeelsystemen die ik heb. Omdat het om het resultaat gaat: een goede samenwerking, het delen van kennis. En plezier en trots.

Ik zou het liefste zien ik dat ook weer op dit forum kan herkennen.

Bart


Zo, en nu hou ik er over op en ga verder met meedenken met een moeder die een leuke baan wil maken voor haar zoon van zeven. :lol:


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2093
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: WAAROM???????????????? tekst en uitleg graag.

Bericht door Robert_N-Nm »

Het grootste nadeel van een forum, welk forum dan ook, is dat de context aan visuele en auditieve signalen ontbreekt. Met emoticons kan je maar zoveel, en tussen de regels door kan je wel wat destilleren maar je mist echt ontzettend veel informatie die je in een gezonde discussie face-to-face wel krijgt (inclusief informatie over wanneer je te ver gaat). Wat de ene opschrijft als goed bedoelde kritische mening, punt van discussie, kan voor de ander keihard aankomen en een enorme reactie uitlokken. Dit ontaardt altijd in een partij bekvechten over en weer. Als het beperkt zou blijven tot dat draadje en die twee personen dan zou het prima zijn, maar dat zal het nooit blijven. Daarom is er soms censuur en zijn er soms maatregelen nodig. Basta.

Ik zou zeggen, eenieder moet gewoon z'n eigen posts lezen voordat er gepost wordt en zich erbij bedenken dat emotie daarin gemakkelijk verkeerd begrepen kan worden of overdreven kan over komen. Zet Mr. Spock maar op je stoel als je een bericht schrijft en haal alles wat niet bijdraagt aan het bericht er uit (logisch toch). Een beetje zelfcensuur alvorens te posten kan nooit kwaad. En overigens, ik ben door schade en schande wijs geworden. Ik heb ook wel eens ruzie gehad op dit forum en op BNLS. :o :oops:

Oh en wat ook wel eens helpt (doe ik heel af en toe). Een zelf-gecensureerde reactie plaatsen en dan even de moderator tippen met de vraag of dit door de beugel kan (soms he, bij twijfel). Dan weet de moderator ook dat dit draadje even wat extra aandacht verdient omdat het de potentie heeft volledig te ontsporen. Of nog beter, gewoon niet meer reageren in het betreffende draadje en het gewoon melden aan de moderator ipv doorgaan tot het bittere eind.

Over de vraag of de proporties van de straffen en de conclusies die daar door andere aan verbonden worden juist zijn? Geen idee, ik heb de hele discussie niet gevolgd omdat deze totaal niet informatief meer was. Toen ik de reactie van Jeroen/Jeroni las met betrekking tot de bier/peuken/chips heb ik bewust het draadje maar links laten liggen, kon niet anders dan dat het bal was/zou worden. En de conclusies die andere daaraan verbinden zijn de persoon z'n eigen afweging. Daar kan ik niets aan af doen, hun keuze.

Voor de rest kan ik mijzelf alleen maar aansluiten bij andere, we gaan verder met de leuke dingen van het forum. Wie oh wie heeft er nog leuke suggesties voor een startsetje :mrgreen: .

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3020
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: WAAROM???????????????? tekst en uitleg graag.

Bericht door Ron »

[
Ron schreef:Mijn menig is dan toch dat de tegenpartij, in dit geval de heer Ros, gelijk heeft. Anders loop je niet weg.
Weglopen wil volgens mij niet zeggen dat je 'gelijk hebt', toch? Meer dat je geen zin hebt in verdere discussies. Hoe bedoel je dit eigenlijk, gelijk met zijn argumenten in de discussie of gelijk hebben met dat je alles moet kunnen zeggen op de manier waarop jij dat wilt? Of bedoel je nog wat anders?

Maarten

Kijk, deze discussie is er al vaker geweest.
Dus als je weer zo'n draadje opstart over Koploper Itrain of weetikwat, dan weet je waar je aan begint en wat je kan verwachten.

Als je goed beslagen ten ijs komt, dan blijf je je mening verdedigen en druk je commentaar de kop in.
Maar als je gaat dreigen dat je naar een ander forum gaat, zet je jezelf heel snel in een slachtofferrol.
In dit geval vind ik je ongeloofwaardig en hecht ik meer waarde aan de argumenten van Ros.

Verder leven we in een democratie, dus je mag alles zeggen op de manier hoe jezelf wilt.
Ik vind wel dat je op het forum enige beleefdheid mag opbrengen.

Makkelijker kan ik het niet voor je uitleggen.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!

modelschuur
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 sep 2008 12:27

Re: WAAROM???????????????? tekst en uitleg graag.

Bericht door modelschuur »

Ik ben hier al een tijd lid, plaats weinig maar lees veel. Ik voel me in dit geval geroepen om hierop te reageren.

Het forum is in enkele jaren gegroeid naar 1.000 leden. Daarbij gaat het om verschillende mensen die maar één ding gemeen hebben en dat zijn de treintjes (en daar zijn we het ook niet over eens). Voor het overige verschillen we allemaal. Dat betekent dat er duidelijke gedragsregels nodig zijn om één en ander in het gareel te houden. Iedereen die hier op het forum zit (of op welk forum dan ook) moet zich conformeren aan die regels. Als hij dat niet wenst, moet hij zijn heil elders zoeken.

Op dit moment leunt alles op de schouders van Hans. Hij is degene die het hier netjes moet houden. Het forum wordt daarvoor mijns inziens te groot met zoveel leden, zoveel topics en zoveel berichten. Uit ervaring weet ik voorts dat het niet altijd eenvoudig is om een gedragslijn te maken of te volgen en dat het soms wel handig is om even met anderen te overleggen.

Ik denk om die reden dat het voor het forum en voor Hans beter zou zijn om een wat uitgebreidere moderatorenteam samen te stellen. Als je achter de schermen met een mannetje of 5 even kan overleggen over een bepaalde kwestie, is dat wel prettig. Daarmee kunnen ook gedragsregels worden geformuleerd en gehandhaafd.

Of daarmee de "verdwenen" leden terugkomen weet ik niet, maar voor de "achterblijvers" is het wel een prettig idee dat bepaalde zaken van verschillende zijden door verschillende moderatoren bekeken worden.


Met vriendelijke groet,

Rieko

marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: WAAROM???????????????? tekst en uitleg graag.

Bericht door marco »

Ja ik heb de hele discussie dus gemist en kan het topic ook niet meer vinden waarin geveegd is klopt dat?
Maar goed ik heb begrepen dat het weer de koploper tegen itrain discussie was.
Het is toch te gek voor woorden, respecteer elkaars keuze en brand een ander niet af.
En hou ook eens je mond, ik reageer bijna nooit op zulke discussies omdat ik koploper gebruik en weinig kennis heb van andere software en omdat het me niet boeit kennis van 1 systeem is genoeg lijkt mij.
Ik weet ook hoe wim kan zijn maar de laatste tijd ging het toch goed dacht ik.
Ik hoop dat wim ros weer terug mag komen ( als hij nog wil ) want hij heeft toch wel de meeste digitale kennis hier vind ik en is ook heel behulpzaam naar anderen toe.Dat word wel gemakkelijk vergeten vind ik.
En ook al is het af en toe een enorme boerelul in zijn antwoorden ( sorry wim zo vind ik het :oops: ) Ik kan wel tegen een stootje en reageer daar niet op of maak er een geintje van.
Is de aard van het beestje zullen we maar zeggen.
En een extra moderator kan geen kwaad denk ik.
Is toch erg jammer dat dit weer moest gebeuren.


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911

thevandijks
Berichten: 441
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: WAAROM???????????????? tekst en uitleg graag.

Bericht door thevandijks »

Lemland schreef:Eh. Ik lees hier met een 12 jarige jongen enthousiast mee. Jammer dat ik nu moet laten zien dat volwassen en zeer intelligente heren zich gedragen als tijdens de eerste beste brugklasvechtpartij. :-( Ban opheffen, iedereen sorry zeggen, handen schudden en weer aan de slag met waar we allemaal van houden: modelspoorbouw. Lijkt mij. Het gaat hier om een hobby, om plezier. Who cares welke techniek gebruikt wordt. Wij vinden koploper niks. En dinamo en itrain ook niet. Mogen we nu niet meer meepraten in het fietsenhok?

Zo jammer dit.
Ik ben het als nieuwkomer helemaal eens met bovenstaande woorden. Een totale ban voor een deelnemer van dit forum kan natuurlijk niet, bij wijze van 'straf' zou een ban van een week, maand nog wel kunnen. Maar beter zou zijn als inderdaad iedereen even afkoelde en daarna weer lekker aan de slag met de baan!

Groet Hans


Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: WAAROM???????????????? tekst en uitleg graag.

Bericht door Jos »

Het is Hans zijn forum, dus hij bepaalt.
Ik heb geen probleem met het vegen van wat uit de hand gelopen discussies die inhoudelijk geen toegevoegde waarde hebben.
De ban van Wim Ros vind ik echter een zwaar overtrokken reactie. Je bant óf alle partijen bij die discussie of geeneen.
Daarboven vind ik de toegevoegde waarde van Wim op dit forum hoog.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Dompie
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 mar 2009 14:47

Re: WAAROM???????????????? tekst en uitleg graag.

Bericht door Dompie »

Jos schreef:....Ik heb geen probleem met het vegen van wat uit de hand gelopen discussies die inhoudelijk geen toegevoegde waarde hebben.
De ban van Wim Ros vind ik echter een zwaar overtrokken reactie. Je bant óf alle partijen bij die discussie of geeneen....
Jos, helemaal mee eens en
Lemland schreef:....Ban opheffen, iedereen sorry zeggen, handen schudden en weer aan de slag met waar we allemaal van houden: modelspoorbouw. Lijkt mij. Het gaat hier om een hobby, om plezier. ....
want we willen toch allemaal zo veel mogelijk genieten van ons N-Spoorforum en adviezen krijgen hoe je 'iets' (beter) kan doen.
Hans, wat mij betreft, trek het recht en nodig iedereen weer uit om mee te werken aan dit geweldig forum.

Groetjes
Johan


Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: WAAROM???????????????? tekst en uitleg graag.

Bericht door Chris83 »

tja dat een en ander wel eens voorkomt op ieder forum, dat kan gebeuren.

ik lees er eigenlijk allemaal een beetje doorheen en reageer nergens op, nu dus wel eventjes.

Dit is een forum van, door en voor modelspoorders en bouwers en iedereen die het leuk vind om hier en daar wat mee te lezen.

Ik ga hier ook gewoon mee verder en voor mij is er dan ook niet veel aan de hand wat betreft de leuke dingen wat ik hier allemaal tegenkom.
dat andere ben ik zo weer vergeten.

Nou uhm dat was dat van mij dan, ik ben gewoon weer terug waar ik was voor deze post, lekker lezen informatie ophalen af en toe wat antwoorden of een vraagje, eventueel wat van mijn gerommel laten zien en vooral genieten!


Groeten Chris

matthew
Berichten: 313
Lid geworden op: 17 nov 2009 20:38
Locatie: Etten-Leur

Re: WAAROM???????????????? tekst en uitleg graag.

Bericht door matthew »

Ik vind datgene wat er nu gebeurt erg kinderachtig. Ik heb de discussie niet gelezen (geen behoefte aan), maar ik vertrouw op Hans dat hij het in toon houd. En als zoiets dan moet gebeuren, So Be It! Dat dan ineens iedereen zich terug trekt, vind ik des te erger. Ik weet dat de strijd er altijd is geweest, maar je kunt toch wel zelf beslissen? Natuurlijk kun je om iemands mening vragen, maar antwoord dan niet met "Kies dat, dat is het beste". Dat zijn persoonlijke ervaringen. Iemand anders kan dit product als onprettig of niet handig beleven. Alle systemen hebben zo hun eigen voor en nadelen, hier kan je niet onderuit. Je moet het zelf beslissen! Tot slot van rekening is iedereen hier een volwassen man of vrouw!

Ik vind het erg jammer dat er zoveel afhaken. Dat een discussie verwijderd word die niet aanslaat op hetgeen wat het bericht zegt, is logisch! Als je wilt discussiëren dan begin je maar ergens een groepje waarmee je over dat soort onderwerpen gaat discussiëren. En als je iemand zijn mening niet wilt horen/lezen, scroll dan verder naar beneden of open het topic niet.

Ik wil hier niemand mee beledigen of kleineren, dat voorop gesteld. Maar er word nu eigenlijk alleen nog gepraat over dit voorval, en niet zo veel meer over de hobby waar het hier allemaal om draait: De modelspoorhobby! Ik kijk er niet meer op terug en laat dit achter mij en ga verder waar ik van hou, mijn treinen.

Groetjes,
Matthew


RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55

elvis
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2010 16:59
Locatie: woerden

Re: WAAROM???????????????? tekst en uitleg graag..

Bericht door elvis »

Hoi beste mede n spoorders

Ik reageer bijna nooit,maar haal erg veel informatie van dit leuke forum.
Maar nu moet ik even reageren.
Ik heb de discussie een beetje gelezen.
Ik vind je zit bij dit forum voor de gezelligheid en deeld met zijn allen dezelfde hobby voor je ontspanning.
Van de week op mijn werk worden mensen gepest en gertreiterd en een ruzie dat ze maakten.
Kom ik thuis,wil ik op dit leuke forum inloggen voor de ontspanning.
Zie ik tot mijn ontsteltennis precies hetzelfde.
Groote volwassen mensen die lopen te zeuren en te zijken om het een beetje plat te zeggen.
Kom nou toch iedereen mag toch een mening hebben en een discussie is niks mis mee,als je maar niet reageerd met een kort lontje. :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Het kan zo leuk zijn je hobby delen met anderen. :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Nou ik blijf gewoon lekker op dit forum zitten,voor mij is het nog ontspanning.
Ik zou zeggen jongens gewoon blijven lachen en doorgaan :D :D :D :D :D :D :D :D :D

veel plezier toegewenst Tony :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: WAAROM???????????????? tekst en uitleg graag..

Bericht door Rob Fongers »

Ohhh en wie reageert er dan met een kort lontje?


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: WAAROM???????????????? tekst en uitleg graag..

Bericht door Lemland »

Teveel mensen en daarom denk ik ook niet dat het goed is het weer opnieuw aan te zwengelen.

Groet,

Bart


Gesloten