Fleischmann 7160

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
fritske
Berichten: 88
Lid geworden op: 19 jan 2011 12:02
Locatie: Elten Duitsland

Fleischmann 7160

Bericht door fritske »

Hallo forumleden,
Ik ben in het bezit gekomen van de Fleischmann lok 7160 Br 38, wat is dat een lok met een hele slechte stroomafname.
Alleen de drie aandrijfwielen nemen de stroom op en wanneer deze lok over de standaard wissels loopt is het een ramp!
Zijn er leden die een idee hebben om dit op te lossen want waarom heeft de fabrikant de wielen onder de tender niet meegenomen voor de stroomafname?
Gr Frits



BartenThomas
Berichten: 429
Lid geworden op: 26 mei 2022 10:10

Re: Fleischmann 7160

Bericht door BartenThomas »

Ik heb geen ervaring met deze lok, maar;
-Volgens mij is het gebruikelijk bij aandrijving in de tender dat daar geen stroomafname is ongebouwd.
-Zijn de wielen en sleepcontacten wel goed schoon?
-Eventueel wat ATF olie erop
-Geleidende magneet koppelingen erop knutselen en stroomopnemende wagons aankoppelen



FidOo
Berichten: 5682
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Fleischmann 7160

Bericht door FidOo »

Frits. Helaas een bekende klacht bij deze lok. Behalve schoonmaken en alle stroomafnemers perfect afstellen is er weinig eer te behalen.. Anders wordt het zelf extra stroomafname knutselen.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
fritske
Berichten: 88
Lid geworden op: 19 jan 2011 12:02
Locatie: Elten Duitsland

Re: Fleischmann 7160

Bericht door fritske »

Ik ben nu aan het knutselen om een paar aangedreven wielen te voorzien van stroomafname maar ik heb er een hard hoofd in.
Gr Frits


Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3260
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Fleischmann 7160

Bericht door Michiel »