keerlus en kruiswissel

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
jaapb
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jul 2022 20:22

keerlus en kruiswissel

Bericht door jaapb »

ik heb het Rautenhaus systeem en kom er achter dat ik een keerlus moet maken hiervoor heb ik al een decoder nu wil ik gaan werken met een kruiswissel, heeft dit gevolgen voor de keerlus en hoe moet ik dit aansluiten
u merkt waarschijnlijk wel dat ik nog een beginneling ben maar ik wil een hoop leren dus ik hoop dat iemand mij hier wat meer over kan vertellen



Wim Ros
Elektronica/Commercieel
Berichten: 312
Lid geworden op: 13 aug 2013 18:53

Re: keerlus en kruiswissel

Bericht door Wim Ros »

Je bedoeld een scissors 4 wissel en een vast kruis? Dat los je niet op met een keerlus module maar dat los je op met een apart ompoolrelais, als het een scissors is van Peco dan staat dat in de handleiding die erbij zit.

Mvg
Wim


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2889
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: keerlus en kruiswissel

Bericht door WilcoV »

Dit ligt er geheel aan waar je het kruiswissel plaatst op je baan en waar de keerlus.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4083
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: keerlus en kruiswissel

Bericht door Ad_M »

jaapb schreef: 30 jan 2024 21:58 ik heb het Rautenhaus systeem en kom er achter dat ik een keerlus moet maken hiervoor heb ik al een decoder nu wil ik gaan werken met een kruiswissel, heeft dit gevolgen voor de keerlus en hoe moet ik dit aansluiten
u merkt waarschijnlijk wel dat ik nog een beginneling ben maar ik wil een hoop leren dus ik hoop dat iemand mij hier wat meer over kan vertellen
Hoi Jaap,

Plaats eens een plaatje of een foto, dan kunnen we je veel beter bijstaan!! :D
Het is nu een beetje gissen met wat je exact bedoeld die alleen dit draadje lezen

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Plaats reactie