Hallo allemaal,
Dank jullie wel voor de leuke reacties!
De Kato trafo's en schakelaars maken er een heus Stellwerk van

Het is wel even nadenken voordat je met een trein kunt rijden, maar iets van hersengymnastiek kan geen kwaad.
Het is niet de bedoeling om dit spoorbaantje verder uit te breiden. De bedoeling is dat het er als een nette diorama uit kan zien en dat er relatief veel materieel op past. Bij elkaar is het toch 15 meter spoor wat er ligt.
Een Nederlands thema is altijd eventjes dieper nadenken, want je kunt natuurlijk een bergen aanleggen om allerlei lussen te verstoppen. En dan kom je in dit kleine formaat al vrij snel op kunst- en bouwwerken waarachter je sporen kunt laten verdwijnen. Zodoende kwam ik op een tamelijk verstedelijkt plan. En ja, een station is wel de plek waar meerdere sporen bij elkaar komen. Vandaar dat het vooral een station is geworden. In principe is dit ook de plek waar vandaan de meeste mensen treinen zien. En die stationskap (nodig om een spoorlus te verstoppen) heeft een interessant bij-effect: deze werkt als een kijkdoos. Het effect hiervan is indrukwekkender dan ik had verwacht.
De stationskap is geïnspireerd op de lang verdwenen kap van Station Den Haag SS. Deze kap is net wat interessanter dan die van bijvoorbeeld Amsterdam CS. Het ontwerp heb ik dus zelf uitgetekend en laten lasercutten. het materiaal is Kraftplex. Erg sterk spul, zodat de spanten ook echt slank gemaakt konden worden. De kap weegt echt weinig. Het dak is bekleed met schuurpapier.
En ja, autootjes genoeg. Dat is natuurlijk een stuk van de inventaris van mij hobbyzaakje
Groet,
Maurice