Wisseldecoder

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Fl. Tom
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 aug 2010 19:54

Wisseldecoder

Bericht door Fl. Tom »

Hallo alle,

Ik ben op zoek gegaan naar wisseldecoders en de volgende twee gevonden:

1. http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... avi=oben_2 (ga naar {elektronica} links {decoder}, en klik dan op {magneetpulsdecoder}, dan naar {Magneetpulsdecoder Littfinski bouwpakket, Bestnr.: 212113 - 89}) Of ga naar http://www.conrad.nl en tik Bestnr.: 212113 - 89 in.

2.http://www.decodershop.com/Webwinkel-Pr ... coder.html

Welke van de twee kan ik het beste kopen voor mijn profi boss (prijs/kwaliteit)? Kan iemand mij helpen????

Tom
Laatst gewijzigd door Fl. Tom op 23 sep 2010 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.


M.V.G. Tom

Wim Ros

Re: Wisseldecoder

Bericht door Wim Ros »

Tom,

Geen idee welke decoder jij ons wil laten zien op de Conrad site, maar links vanaf jouw systeem werken niet op andere systemen, het beste is even het bestelnummer op te geven.
Maar de WD10 van Kuehn is een prima keus, verder hoef je eigenlijk niet te zoeken.

Mvg
Wim.



Spar
Berichten: 142
Lid geworden op: 09 jan 2010 17:29
Locatie: Rotterdam

Re: Wisseldecoder

Bericht door Spar »

Hallo Tom,

Wil je via rail of via loco-net?
Het kan allebei.

Uhlenbrock, HDL, Digitrax, TCS, zijn loco-net gestuurd en vast nog anderen.
Viessmann, LTD en Conrad.

Loco-net gebruikt geen baanspanning, werkt volledig op eigen sturing, en kan je via computer of externe drukknoppen bedienen.

Voor een klein aantal wissels kan je de DCC gestuurde kiezen, dit kan je dan nog met de PB sturen.

Succes

Spar


Digitrax DCS 200
PM42, BLD163, BD4, SEC8,
HDL Loco-Net
RR&Co V8A3
N-spoor Swiss, SBB
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Fl. Tom
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 aug 2010 19:54

Re: Wisseldecoder

Bericht door Fl. Tom »

Bedank Spar en Wim,

Wim: het bestelnummer bij conrad is 212113 - 89


Spar: ik den dat ik rond de 40 wissel aandrijvingen nodig heb (ik hoop dat je hier mee wat kan).
Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik moet nemen loco net of op de rails, kan je me daar ook mee helpen????


nog wat info over mijn baan:
Later wil ik ook met de PC gaan werken.
Ik heb nu 9 loc's (ik hou ook rekking met uitbreiding van de loc's)
Rond de 40 wissels moeten digitaal gemaakt worden.

Tom


M.V.G. Tom

Wim Ros

Re: Wisseldecoder

Bericht door Wim Ros »

Tom,

De Littfinski, zou ik je niet aanraden. Deze decoders geven te vaak problemen, ze vergeten namelijk dat ze een wisseldecoder zijn, met als gevolg dat je wissel niet omgaat.

Wil je een betrouwbaar systeem en een universele wisseldecoder, dan is de WD10 een goede keus.
Of een 63410 van Uhlenbrock die via het LocoNet werkt, en absoluut 100% betrouwbaar is.

Mvg
Wim.


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Wisseldecoder

Bericht door Rob Fongers »

WD 10 is de Aanrader kan ook net ietse meer als de anderen

Heeft Hans ook


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Wim Ros

Re: Wisseldecoder

Bericht door Wim Ros »

Heeft Hans ook
Kan Hans dan ook ietsje meer dan andere? ;)


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Wisseldecoder

Bericht door Rob Fongers »

Denk het wel maar daar heb ik geen weet van :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3260
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Wisseldecoder

Bericht door Michiel »

Ik heb tot volle tevredenheid, en zonder enig probleem ooit, deze minder bekende IEK wisseldecoders gebruikt. Goedkoop goed en betrouwbaar, wat wil je nog meer? ;)


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

-Henk-
Berichten: 240
Lid geworden op: 05 apr 2009 10:11
Locatie: Rotterdam

Re: Wisseldecoder

Bericht door -Henk- »

Michiel schreef:Ik heb tot volle tevredenheid, en zonder enig probleem ooit, deze minder bekende IEK wisseldecoders gebruikt. Goedkoop goed en betrouwbaar, wat wil je nog meer? ;)
Deze decoder heeft 4 wissel aansluitingen en de WD10 heeft er 8 en heel veel instel mogelijkheden en een prijs van rond de €36
de keuse lijkt mij makkelijk

Mvg
Henk



Spar
Berichten: 142
Lid geworden op: 09 jan 2010 17:29
Locatie: Rotterdam

Re: Wisseldecoder

Bericht door Spar »

Hallo Tom,

Als je bijvoorbeeld de DS64 neemt van Digitrax, http://www.digitrax.com/menu_statdecoders.php , hiermee kan je 4 wissels aansturen zowel Motor als relais. er zit ook nog een optie op om met de BD4, 4 terugmeldingen te realiseren. Kijk maar naar de link.
Uhlenbrock heeft ook een gelijkwaardige, http://www.uhlenbrock.de/germany/index.htm , maar zonder terugmelding, wel de optie om te combineren me seinen.

Hiervoor heb je wel een interface nodig die naar de computer als de twin-center/profi-boss , intelli-box gaat.

Loco-net heeft de snelste verwerking van de gegevens, en werkt buiten je trein besturing om.
De meningen zullen verschillend zijn, maar als je te veel informatie gelijktijdig over de rail stuurt kan er wel eens wat fout gaan, zoals bij een korte kortsluiting.

Als je echt low budget wilt, dan kan je later wel eens spijt krijgen.
Ga voor zeker.

M.v.g. John


Digitrax DCS 200
PM42, BLD163, BD4, SEC8,
HDL Loco-Net
RR&Co V8A3
N-spoor Swiss, SBB

gdw1963
Berichten: 193
Lid geworden op: 17 sep 2008 16:44

Re: Wisseldecoder

Bericht door gdw1963 »

Een DS64 kost slechts € 50,00, dat is per wissel € 12,50. Een WD10 kost € 36,00, dat is per wissel slechts € 4,50. "Do the math"

Over terugmelding is al heel veel geschreven en het gros is het er over eens dat terugmelding van wissels niet altijd even betrouwbaar hoeft te zijn. De DS64 heeft voor zover ik weet niet eens terugmelding, maar 8 schakelingangen die je aan een bezetmelder (BD4) kunt koppelen of met een schakelaar kunt bedienen.

Of de DCC commandos, om een normale wisseldecoder (lees zonder LocoNet) aan te sturen, de bus dusdanig belasten dat het systeem het niet meer kan verwerken waag ik te betwijfelen. Ik denk dat je dan wel heel veel wissels gelijktijdig een opdracht moet geven. Als je systeem een kortsluiting weergeeft denk ik eerder dat er iets anders aan de hand is.

En nee ik heb helemaal niets tegen LocoNet, wij gebruiken het zelf ook. Ik denk dat je wel veel voordeel kunt halen bij bezetmelders via LocoNet. En dan geen BDL168 gebruiken maar gewoon de S88SD16N en een S88LN. Werkt tot nu toe net zo goed en een stuk goedkoper.


Gerwin

Spoort NS tijdperk III
Plaats reactie