probleem met ESU centrale

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
CGdeBrabander
Berichten: 159
Lid geworden op: 15 jan 2019 21:37
Locatie: Waddinxveen

probleem met ESU centrale

Bericht door CGdeBrabander »

Geachte Forum leden
IK heb een vraag ik heb een probleem met mijn esu centrale. De esu centrale heeft altijd goed gewerkt maar sinds gisteren geeft hij ineens een probleem al mijn bezetmelders begingen te branden op het baan vaak zie foto 1, Ik heb zowel de s88verwijderd als alle bezetmelders. Op foto 2 is te zien dat alle bezetmelders branden
Alles op nieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft ook heb ik alle draden naar de bezetmelders los gemaakt om te kijken of er ergens sluiting is maar ook dat geeft oplossing, als ik de rj 45 kabel loskoppelt van de centrale is als weg.
Ook heb ik van een kennis zijn esu aangesloten op mijn baan en dan heb ik het zelfde probleem.
Hebben jullie enig idee wat er aan de hand is.
Ik gebruik Digikeijs melders DR 4088 zie foto 3.

Met vr gr
Ron

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1016
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: probleem met ESU centrale

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Wat je beschrijft zegt mij dat het probleem niet zit in de ESU centrale, immers het geleende toestel laat dezelfde fout zien. Dan moet je vanuit de centrale naar het volgende aangesloten toestel, daar alles loskoppelen en de koppeling met de ESU laat je zitten. Geeft de ESU hetzelfde beeld of is alles dan "normaal". En zo ga je verder fout zoeken.


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: probleem met ESU centrale

Bericht door Jeroen »

Weet je zeker dat je verder niks, maar dan ook niks hebt gedaan aan de aansluitingen? Heb je al eens geprobeerd om de polen te verwisselen?


Afbeelding

Onderwerp starter
CGdeBrabander
Berichten: 159
Lid geworden op: 15 jan 2019 21:37
Locatie: Waddinxveen

Re: probleem met ESU centrale

Bericht door CGdeBrabander »

Joop en jeroen bedankt voor het mee denken maar ik heb echt alles al uit gevoerd alle aansluitingen los gehaald rj 45 vervangen er zit geen sluiting in anders was de ecos al gestopt ik denk dat het probleem uit de dr 4088 komt. Als je foto 2 bekijkt zie je dat alle sectie branden zo dra ik de rj 45 kabel uit de dr 4088 halt valt alles weg dus geen sectie.


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: probleem met ESU centrale

Bericht door Jeroen »

Heb je de draden van je voeding naar de rails al eens omgewisseld, zoals ik voorstelde?


Afbeelding

Onderwerp starter
CGdeBrabander
Berichten: 159
Lid geworden op: 15 jan 2019 21:37
Locatie: Waddinxveen

Re: probleem met ESU centrale

Bericht door CGdeBrabander »

Jeroen de storing is gevonden het snoertje dat in de s88 gaat had in de connector sluiting gemaakt met een ander draadje rood en zwart zaten tegen elkaar ik heb dit hersteld zie foto.

Afbeelding


Gebruikersavatar

kootje007
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 jun 2017 12:43
Locatie: Zwolle

Re: probleem met ESU centrale

Bericht door kootje007 »

Is dit de herstelling of? Ik zou het zelf goed solderen en afzonderlijk een krimpkous omheen doen, maar dat heb je wellicht onder het stuk tape zitten.


Waldkirch

Fleischmann Piccolo icm z21start, Digikeijs DR4018, Yamorc YD6016RB-CS, Yamorc YD6016ES, Esu Switchpilot 3 servo, 2x Esu Extensions.
Rijdend materieel; Fleischmann br221, br218, br212, br91, br65, br38 & Piko vt98 railbus.
ITrain 5 Standard.

Onderwerp starter
CGdeBrabander
Berichten: 159
Lid geworden op: 15 jan 2019 21:37
Locatie: Waddinxveen

Re: probleem met ESU centrale

Bericht door CGdeBrabander »

Ik heb ze op nieuw gesoldeerd en met krimpkous vast gezet en opnieuw af gekit. Ik hoop dat het zo blijft zitten zo niet dan moet ik iets anders bedenken om ze vast te zetten.


Gebruikersavatar

kootje007
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 jun 2017 12:43
Locatie: Zwolle

Re: probleem met ESU centrale

Bericht door kootje007 »

Ah dat lijkt me prima, gesoldeerd, krimpkous en kit. Top!


Waldkirch

Fleischmann Piccolo icm z21start, Digikeijs DR4018, Yamorc YD6016RB-CS, Yamorc YD6016ES, Esu Switchpilot 3 servo, 2x Esu Extensions.
Rijdend materieel; Fleischmann br221, br218, br212, br91, br65, br38 & Piko vt98 railbus.
ITrain 5 Standard.
Plaats reactie