Digitaal, maar welke dan?

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Digitaal, maar welke dan?

Bericht door shoven »

Waarschijnlijk wil ik digitaal gaan rijden. De keuze is echter groot.
Daarom ben ik benieuwd naar wat jullie gebruiken aan digitaal spul.
Wat bevalt, waar heb je spijt van, wat moet je beslist gebruiken en wat moet je nooit kopen? En wat zijn de prijsverschillen tussen de systemen? Ik heb gezien dat dat flink kan verschillen.
Ik ben benieuwd. :?:


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Digitaal, maar welke dan?

Bericht door Rob Fongers »

Ik ben happy met mn TC van Flm, =gelijk aan de Intellibox echter die kan het Motorola protocol aan en daar heb je wat goedkoper wisseldecoders van voor de rest maakt het niet uit

Lenz raad ik niet aan daar zijn nogal negatieve berichten van

Kijk ook eens op het Beneluxforum daar vind je wat dit betreft genoeg antwoorden

Grtz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Digitaal, maar welke dan?

Bericht door Jos »

Ik heb zelf het Fleischmann Twin Center. Ben daar zeer content over. Alleen het FMZ protocol is eigenlijk overbodig. Als ik nu zou kiezen zou het de Intellibox van Uhlenbrock zijn. Is hetzelfde systeem allen zonder FMZ protocol maar met Motorola protocol, en daar zijn goedkopere wisseldecoders voor.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Digitaal, maar welke dan?

Bericht door martinb »

Mijn eigen ervaringen, en niet "van horen zeggen":

Ik heb zelf een lenz set 01 en die doet het al meer dan 8 jaar helemaal super. (1x een upgrade op gedaan afgelopen jaar) Geen enkel probleem mee, en volledig "hufter proof". Kortsluitingen in alle soorten en maten heeft het ding al overleeft, dit in tegenstelling tot een IB... :cry:

De lenz compact die ik ook nog steeds bezit is al een oud beestje, maar voldoet ook prima. Zit alleen geen optie op om met een PC aan te sturen, wat wel jammer is.

Een oude Arnold aansturing gebruik ik voor een testbaantje. Kost nu op beurzen rond de 30 euro, is leuk om erbij te hebben, zou er niet nu nog zo één kopen.

Ander ding wat ik nu gebruik ik een locmouse2 van roco en een multimouse. Kosten beide weinig tot niets (Locmouse2 koste nog geen 50 euro op de beurzen) en werken ook top.

Een IB of Twin zal ik niet meer aanschaffen. Teveel geld voor te weinig functies in verhouding tot een de roco setjes, en voor mij te gevoelig voor storingen. Eindtrap was er te snel uitgebrand, en spontane resets met vage oplossingen zijn niet mijn ding.

Mijn eindconclusie wat ik nu zou kopen met bovenstaande eigen ervaringen:

Roco multimouse of weer een lenz setje. Helaas zijn de lenz setjes wel erg duur (zoals gezegd wel hufterproof = een verademing) waardoor de multimouse het nu wel zal worden.

(al met al lezend bekruipt mij wel een gevoel van kleine schaamte. Een lenz01, lenz compact, Arnold en twee setjes roco muis.......beetje veel van het goede.....)

Qua decoders is het trouwens weer een COMPLEET ander verhaal, maar goed...dit ging om de aansturing.


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Digitaal, maar welke dan?

Bericht door Jos »

Mee eens Martin, Lenz maakt prima spul.
en ja, ik ken de verhalen over spontane resets van de IB ook, hoewel dat nu onder controle blijkt te zijn.
Roco multimouse is momenteel het populairste apparaat. IB eb TC zijn duurder, maar ik vind de uitbreidingsopties (extra handregelaars, profi-boss etc) erg prettig.
Er zijn geen slechte systemen, het gaat erom wat jij er mee wilt doen. Zoek bij die lijst het best passende systeem.

groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Digitaal, maar welke dan?

Bericht door martinb »

@Jos: spontane reset IB zou nu idd opgelost moeten zijn, zegt men. Zelf geen ervaring meer mee opgedaan, spuugzat van dat ding. Lenz setje werkt zonder toegevoegde toestanden, en truukjes perfect, iets wat met mijn IB niet lukte. (helaas)
@Steven: wil je digitaal gaan rijden met een PC of zonder?


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2093
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Digitaal, maar welke dan?

Bericht door Robert_N-Nm »

Hoi,

Het DCC reclameblok is ook weer geweest, tijd voor een veeeeeel beter systeem ;) , geintje.

Ik maak al sinds een jaar of 7-8 gebruik van de central control 2000 en de control handy van selectrix. Ik ben er erg tevreden mee ondanks de toendertijd vrij forse prijs (Nu worden ze gedumpt vanwege de mobile station). Nadeel van de CC2000 is het feit dat je maar 9 loks kan aansturen en verder geen instellingen (decoder) kan wijzigen, randapparatuur kan aansturen. Een wat incomplete start, je hebt al snel een aanvullende controller nodig (Control Handy in mijn geval) en die blijft wel aan de prijzige kant.

Het grootste voordeel van dit systeem voor mij is het feit dat het simpel te bedienen is. Ik geef geen moer om allerlei ingewikkelde instellingen (lees: decoder-CV's). Voor mij is plug en play het belangrijkste. Dat en betrouwbaarheid, en ik heb eigenlijk nog nooit noemenswaardige problemen gehad. Je zou ook in dit geval kunnen zeggen hufterproof.

Voor mij is het geen slechte keuze geweest. Ik kan Sx aanbevelen en dat is wat mij betreft ook het grootste nadeel van de multimouse. Het ding kan geen Sx. Twin center en IB kunnen geen Sx schakelen alleen lokdecoders aansturen en de EcO's (heel mooi ding) heeft hetzelfde probleem.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Digitaal, maar welke dan?

Bericht door Jos »

Robert_N-Nm schreef:Hoi,

Het DCC reclameblok is ook weer geweest, tijd voor een veeeeeel beter systeem ;) , geintje.
Hij is leuk. Selectrix is een prima systeem en inderdaad behoorlijk hufter (en kortsluit) proof. Bovendien erg makkelijk te bedienen (leren).
Voor mij is het net iets te basaal. Aantal locs is voor mij te laag en ik heb een aantal locs waarbij ik de hele speedcurve opnieuw heb ingegeven om ze echt mooi te laten rijden. Dit kan bij Selectrix niet. En je bent gebonden aan Selectrix schakelmateriaal en dat is nou niet echt goedkoop.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Digitaal, maar welke dan?

Bericht door martinb »

En je bent gebonden aan Selectrix schakelmateriaal en dat is nou niet echt goedkoop.
Dat is voor zover mij bekend niet correct: klik.

Selectrix is zeker een leuk alternatief. Ben alleen bang dat selectrix het betamax syndroom heeft. Betamax was echt beter dan het VHS systeem, maar commercieel is betamax ten onder gegaan. :|

Selectrix decoders heel mooi klein wat een voordeel kan zijn.


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2093
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Digitaal, maar welke dan?

Bericht door Robert_N-Nm »

@Jos
Heb je dan meer dan 10.000 loks (ja, das echt waar, het heet adresdynamiek), zo das echt veel. Ik wil niet weten wat je stroomrekening is ;) :mrgreen: . Verder is het waar dat ze niet zo gladjes rijden als een goed ingestelde DCC decoder, alleen als ik die moet instellen dan gaat de centrale waarschijnlijk door de ruit naar buiten.

@iedereen
Wat ik hiermee bedoel is dat het systeem in de laatste 5 jaar behoorlijk is uitgebreidt en eigenlijk alleen qua rijeigenschappen voor loks nog niet zo ver is als DCC.


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Digitaal, maar welke dan?

Bericht door Jos »

@Martin: Ik zie daar inderdaad dat DCC schakelmateriaal aanstuurbaar is, een hele verbetering.

@Robert: In je vorige bericht gaf je aan dat er maar 9 locs aanstuurbaar zijn. Da's voor mij te weinig. Er rijden er regelmatig 12 tegelijkertijd.
Enne.... meer dan 10.000 locs..... nee, ik blijf steken op 110 :)

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2093
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Digitaal, maar welke dan?

Bericht door Robert_N-Nm »

Klopt, 9 loks met de startkit en als je een extra regelaar koopt de rest van de adressen en functies (CC2000 resp Control Handy). Ik ben begonnen met de CC2000 en ik probeerde van die eerste stap de beperkingen aan te geven. Gelukkig makkelijk op te lossen, zei het voor een redelijk stevig prijskaartje (zeker in verhouding tot een multimouse).

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Digitaal, maar welke dan?

Bericht door Jeroen »

Ik maak sinds een paar (2?) jaar met veel plezier gebruik van de ECoS. Top ding, hufterproof, geen knoppen maar beeldschermen en symbolen met touchscreen en dat soort flauwekul. Mooi ding, kortom. Voordelen te over wat mij betreft.

2 nadelen:

-de vrije lange opstarttijd (tja, 1,5 minuut.....aan de andere kant, als ik 'met de treinen ga prutsen' heb ik toch nooit haast)
Ofwel: boeit me niet zo heel veel, maar een Roco Muis die ik ook heb is klik-aan-rijden maar.

-2e nadeel is duidelijk: de prijs. Period.

J


Afbeelding

m-spoor
Berichten: 104
Lid geworden op: 17 jun 2008 21:05
Locatie: Apeldoorn

Re: Digitaal, maar welke dan?

Bericht door m-spoor »

Dag Steven,

Om je oproep m.b.t. digitaal rijden te beantwoorden: http://link.marktplaats.nl/216963228
Wellicht bruikbaar voor je (en anderen die dit lezen).


Succes en goede Kerstdagen verder,

m-spoor.


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4491
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Digitaal, maar welke dan?

Bericht door spoor65 »

Hallo Steven,

Ja je hebt al veel kunnen lezen, en veel adviesen gekregen, toch wil ik nog even reageren.

Wat denk ik als eerste vraag belangrijk is;
tot hoever wil jij gaan digitaliseren op je baan.

Wil je uitsluitend je locs digitaal laten rijden, en de wissels daarbij ook gaan bedienen, via decoders,
Hoeveel locs wil je kunnen laten rijden/aansturen.
Wil je gebruik gaan maken van PC-besturing.
Hoe groot is je budget om digitaal te gaan(oftewel wil je met wat lagere prijs eerst gaan beginnen, of direct veel uitgeven voor een uitgebreide set)

Denk dat dit toch een paar vragen zijn, die van belang zijn bij jouw keus in systeem.

Voor de goede orde, alle systemen zullen hun voor en nadeel hebben, of je nu kiest voor dcc, selectrix of motorola,
of je nu kiest voor ecos, intelli, fleischmann of roco (de laatste 2 zullen waarschijnlijk uiteindelijk wel hun systeem gaan koppelen, en over een paar jaar gewoon domweg vant zefde kastje gebruik gaan maken.

om enekele voorbeelden te geven, wil je eerst voor een gunstige prijs digitaal beginnen en wat uit proberen,
dan zou ik idd gewoon kiezen voor een roco locmaus2 of 3, of de roco multimaus,

Locmaus2 koop je al snel kompleet op marktplaats voor rond de €40
multimaus, die veel meer functies heeft dan de locmausen, koop je vanaf pakweg €80 kompleet.

het voordeel is dat je een dcc systeem hebt, waardoor je dus later altijd makkelijk kunt overgaan naar een anders dcc systeem, zonder dat je je locs hoeft aan te passen, maar je kunt natuurlijk ook kiezen om je roco systeem op te waarderen.

Roco is een systeem wat namelijk geheel uit te bouwen is naar een volwaardig digitaal systeem zelfs incl PC besturing.

Andere systemen, zoals bv de intellibox of ecos hebben meteen natuurlijk al meer mogelijkheden, maar zijn ook direct al duurder in aanschaf.

selectrix, een prachtig systeem, maar idd, nu Trix ook al met de mobile station bezig is, waar ook de grote centrale van op stapel staat, ben ik bang dat selectrix zijn langste tijd heeft gehad, want natuurlijk ondersteunt mobile station selectrix, maar net als bij het fleischmannn systeem gaat dcc meer de boventoon voeren en lijkt het erop dat het eigen systeem dus op deze manier langzaam eruit zal gaan.

MAar blijft dus van belang, eerst eens te kijken wat je verwacht van digitaal gaan rijden, en wat je allemaal wilt gaan doen met het digitaal systeem.

als je die vraag eerst voor jezelf stelt, word de keus denk ik al een heel stuk makkelijker.

Mvg

Freddy(Spoor65)


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2093
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Digitaal, maar welke dan?

Bericht door Robert_N-Nm »

spoor65 schreef: ben ik bang dat selectrix zijn langste tijd heeft gehad
Ik absoluut niet :!: . Selectrix wordt al sinds begin af aan verwaarloost door de "huiseigen" firma. Eerst door Trix zelf en nu door Marklin (de eigenlijke ontwikkelaar is Doehler & Haass). Het feit dat ze nu meer met DCC gaan doen wil nog niet zeggen dat Sx dood is. Er meerdere firma's waaronder Müt Digirail en Rautenhaus die de afgelopen jaren het systeem hebben opgepakt en uitgebouwd (SuSi-Sound, Adressendynamiek (10.000 loks via virtuele adressen)). Feit is wel dat de beschikbaarheid een lastiger punt blijft (al hoewel je met internet heel ver kan komen) net als de prijs. De Mobile station is wel een goedkope instapper geworden voor dit systeem maar daarna zijn de prijzen nog steeds fors.

Voor mij is het een raadsel waarom er nog nooit een fabrikant is geweest die Sx heeft opgepakt en volledig geintergreerd in de huidige DCC centrales zoals IB, EcO's etc. etc. Dat lijkt mij wel een heel interessant apparaat. Al hoewel MaTrix daarmee in de nabije toekomst wel eens zou kunnen komen met een centrale die zowel DCC als Sx in z'n volledigheid beheerst (IB, EcO's etc zijn niet compatible met de Sx- en Px-bus en kunnen dus niet schakelen).

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4491
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Digitaal, maar welke dan?

Bericht door spoor65 »

Robert,

Ben ik zeker met je eens, daat het met name aan de firma`s Trix/ Märklin zelf ligt daat het systeem behoorlijk in het verdomhoekje terecht is gekomen.

Ik heb zeker in begin tijd dat ik nad8 over digitaal, het selectrix overwogen, en ja er zijn idd de firma Digirail en Rautenhaus, die het op zich prima selectrix systeem ondersteunen, maar, zoals je zelf al aangeeft. de beschikbaarheid is een groot punt.

dat selectrix zeker een onderdeel zal blijven van mobile staiton, daar ben ik ook wel van overtuigd, maar ik denk dan meer in de vorm, "we hebben het ooit gemaakt en mogen onze klanten niet tekort doen door het nu niet meer te ondersteunen", verhaal, en eigenlijk dus net als het FMZ verhaal, welke nu geheel door het twin-center word afgedekt, maar wel in ondergesneeuwde vorm daar in zit.

Natuurlijk zullen de kleine fabrikanten, in die zin klein dat ze toch een kleinere mark aanboren, selectrix blijven ondersteunen, zolang er gebruikers zijn, en die zullen er zeker blijven, daar er al velen naar volle tevredenheid gebruik van maken, maar ik denk toch, dat de markt van nieuwe gebruikers die nog moeten kiezen, deze veelal zullen gaan voor dcc, uitsluitend al om het door jou genoemde punt, beschikbaarheid en tevens omdat het gewoon makkelijker te combineren is samen met andere dcc systemen, waardoor ook prijstechnisch het vaak een veel goedkoper systeem zal blijken te zijn.

dat mobile station een goedkope instapper is, ben ik tot zo ver met je eens, dat het idd een instapper is, maar, daar heb je het denk ik ook mee gehad, roco is dan denk ik toch een goedkopere instapper, omdat je deze in kleinere stappen kunt uitbreiden dan het mobile station verhaal.

sterker nog, de grote Märklin centrale is er eindelijk na lang wachten, maar het broertje van Trix is er nog steeds niet, en dan praat je al weer direct over een volledige centrale, die dus weer behoorlijk prijzig zal gaan worden zodra hij eindelijk uit gaat komen.

Daarnaast heeft Trix nog de nodige aanloop met dit systeem waardoor er nog vele update`s zullen nodig zijn alvorens het systeem ook daadwerkelijk top is. Zelfs de Winkelier waar ik veel kom, rade mij af om met het mobile systeem te gaan beginnen, omdat er nog te veel onduidelijkheid is in wanneer het systeem echt volop zal kunnen werken. zoals je van een systeem mag verwachten.

Kortom, selectrix zeker goed, en voor iemand die er wat meer voor over heeft, veel plezier, maar ik blijf denken dat voor de grote groep onder ons modelspoorders, dcc meer mogelijkheden bied in elke prijsklasse.

mvg

Freddy(spoor65)


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Smolderz
Berichten: 260
Lid geworden op: 22 sep 2008 14:54

Re: Digitaal, maar welke dan?

Bericht door Smolderz »

Ik heb dit draadje gevolgd en mijn vraag is nog niet beantwoord. Ik wil mijn baan graag voorzien van Koploper besturing en daarvoor heb ik een centrale nodig met pc interface zoals een Ecos. Deze is heel compleet maar daar zitten teveel functies op die door Koploper overbodig worden gemaakt. Wat kan ik dan het beste kopen, een Roco Multimaus?

Bedankt. 8-)


Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Digitaal, maar welke dan?

Bericht door Jos »

Kan de Multimaus aan een pc gekoppeld worden? Ik ken dat ding niet dus ik zou het je niet kunnen zeggen.
De Intellibox en Twin Center kunnen dat in ieder geval wel.
Het feit dat de IB en TC 2 controllers hebben vind ik zelf wel fijn. Een deel van mijn verkeer word door koploper geregeld. Daarnaast heb ik de TC, 4 handregelaars, een lok-boss en een profi-boss voor het handwerk, en die gebruik ik veel.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Digitaal, maar welke dan?

Bericht door Jeroen »

Smolderz,

via BNLS kan/kon je een interface kopen (meen ik) zodat je de muis aan de computer kon hangen....de roco-muis welteverstaan. Zou ik dat gedaan hebben: el cheapo, en je kan met de compu rijden. Om daarvoor een ECoS aan te schaffen is inderdaad wel wat overdreven.

En nu ga ik pitten.

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Smolderz
Berichten: 260
Lid geworden op: 22 sep 2008 14:54

Re: Digitaal, maar welke dan?

Bericht door Smolderz »

Klopt Jeroen, het was de S88XpressNetLI interface voor de Multimaus. :( Dit was een (eenmalige?) BNLS actie. Zal er in de toekomst beter op letten. Gelukkig kan ik nog wel even zonder pc besturing. :)

Rob


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Digitaal, maar welke dan?

Bericht door shoven »

@Freddy/Spoor65

Ik wil zowel locs als wissels als zoveel mogelijk andere elementen via de PC kunnen besturen. Ik zoek dus in elk geval iets dat kan samenwerken met een PC. Maar als nodig is wil ik ook via het kastje "handmatig" de wissel kunnen omzetten.
Het aantal locs kan flink worden: ik wil daarin niet teveel worden beperkt door het apparaat. Er zullen er geen honderd tegelijk rijden uiteraard, maar meer dan 10 of 20 kan best.
Het budget is groot genoeg, ik weet het nog niet precies maar het komt niet aan op 100 euro meer of minder. Simpel of uitgebreid beginnen is wat mij betreft niet zo'n belangrijke overweging. Ik vind het belangrijker iets te kiezen waarbij ik niet te snel tegen de grenzen oploop.
Wat ook prettig is, is als je niet met huid & haar aan 1 fabrikant vast zit. Dus het moet met meerdere merken en systemen kunnen werken, liefst door elkaar.
(eigenlijk best wel veeleisend als ik dat zo nalees...)


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Digitaal, maar welke dan?

Bericht door Hookies »

Heb je je al helemaal in de mogelijkheden van Koploper verdiept Steven? Dan kom je heel veel antwoorden op je vragen al snel tegen. Met welk apparaat je Koploper dan laat samenwerken, is in mijn ogen niet eens de hamvraag meer. Zelfs de Roco Multimaus kan al aangepast worden voor Koploper, dus genoeg keuzes.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Dave
Berichten: 96
Lid geworden op: 15 nov 2008 10:48
Locatie: Uden

Re: Digitaal, maar welke dan?

Bericht door Dave »

Om verwarring te voorkomen:

De Multimaus wordt fysiek niet aangepast voor Koploper... Je hebt enkel een interface nodig zodat deze kan 'praten' met je computer.
In tegenstelling tot de Rocomotion interface kun je hiermee met b.v. Koploper je baan besturing verzorgen.

Groetjes,
Dave


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4491
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Digitaal, maar welke dan?

Bericht door spoor65 »

Steven,

Op zich natuurlijk prachtig dat je budget geen probleem is, maar ook ik zou je willen aanraden, kijk eerst eens naar koploper, en wat er daarmee allemaal mogelijk is, zoek indien je het wat lijkt, daarbij dan een passende besturing met interface. dit kan dus idd bv een intellibox zijn, of twin centre, die beiden dacht ik een interne interface hebben, maar ook een Multiemaus, alleen word daarbij terecht door Dave gemeld, dat je daarvoor dus het hier eerder genoemde S88XpressNetLi zult moeten zien te vinden, Karst en Wim, hebben er nu 100 van verkocht, en ze hebben BNLS gemeld dat er mogelijk nog een vervolg gaat komen omdat er belangstelling is vanuit de handel. dus wie weet.

Maar, 1 ding is zeker, je hoeft niet beslist een peperduur systeem te kopen, om via koploper veel te kunnen doen.
Dus ik zou zeggem maak daar gebruik van en gebruik je voordeel weer elders in je baan.

mvg

Freddy(Spoor65)


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Plaats reactie