Turquoise rijtuigen

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Pruts3r
Berichten: 747
Lid geworden op: 06 okt 2013 11:04

Turquoise rijtuigen

Bericht door Pruts3r »

(Ik had de vraag een aantal maanden terug al gepost bij "Materieel bespreking" waar over deze loc gesproken werd, maar 0 reactie. Dus 2e poging)

Guys,

Ik heb (zoals jullie wellicht weten) de NS 1302 van Startrain.... en het irriteert mij mateloos dat ik er geen rijtuigen voor heb...
Ik weet dat Arnold de juiste modellen heeft in turquoise maar dat kleur verschil is echt GIGANTISCH!

Wat hangen jullie erachter? Is er iemand die weet of er een merk ze gaat uitbrengen in de Startrain kleur?

Ik denk er hard aan om zelf te gaan spuiten. Hebben jullie tips voor rijtuigen die een beetje lijken op de PLAN D/K van Arnold, maar dan goedkoper en minder zeldzaam zijn? (anders wordt het mij te duur, en ik ben bang dat jullie mij gaan kruisigen of stenigen wanneer ik Arnold plan Dtjes ga lopen verprutsen... :? )

Mag van alles zijn, als het er maar een beetje op lijkt, doet de juiste kleur de rest wel denk ik.

Is er iemand die zelf wat heeft lopen spuiten / rommelen? Tips?

Ben benieuwd naar jullie feedback!
Bijlagen
Deze kleur
Deze kleur
Startrain NS1302.JPG (117.83 KiB) 3221 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Pruts3r op 26 jul 2014 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.


Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)

>MIJN VITRINE<

>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)
Gebruikersavatar

mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Turquoise rijtuigen

Bericht door mikey »

Hoi Merijn,

Ik ben haast bang dat het bijna net zoveel kost om rijtuigen te spuiten, dat je nog beter de turquoise rijtuigen van Arnold aan kunt schaffen. Met een beetje geluk kun je deze op mp voor zo'n 60,-/70,- aanschaffen (Ja ik weet het, dat is vrij prijzig). Momenteel is de Nederlandse markt een beetje ingestort. Een jaar geleden betaalde je al snel 75,- tot 100,- voor zo'n rijtuig.

Naar mijn weten zijn er alleen maar Nederlandse modellen die hier op lijken. Ik gok dat de goedkoopste de Plan-K met Breda erop is, maar deze kost al snel 50,- p.s.

Persoonlijk vindt ik de kleur van de Startrain ook helemaal niet mooi. Zelf geef ik voorkeur aan de Arnold versie. Mocht je voor de Startrain gaan vanwege de rijeigenschappen of digitaal voorbereid, kun je er beter voor kiezen deze te spuiten in de juiste turquoise kleur. Mocht je later je collectie uit willen breiden met bijvoorbeeld een post of restauratie, heb je ook geen last van kleurverschillen.


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier

Rick
Berichten: 1632
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Turquoise rijtuigen

Bericht door Rick »

De Startrain 1300 hoef je niet om te spuiten, dat is de juiste kleur.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Pruts3r
Berichten: 747
Lid geworden op: 06 okt 2013 11:04

Re: Turquoise rijtuigen

Bericht door Pruts3r »

mikey schreef:Hoi,

Ik ben haast bang dat het bijna net zoveel kost om rijtuigen te spuiten, dat je nog beter de turquoise rijtuigen van Arnold aan kunt schaffen. Met een beetje geluk kun je deze op mp voor zo'n 60,-/70,- aanschaffen (Ja ik weet het, dat is vrij prijzig). Momenteel is de Nederlandse markt een beetje ingestort. Een jaar geleden betaalde je al snel 75,- tot 100,- voor zo'n rijtuig.

Naar mijn weten zijn er alleen maar Nederlandse modellen die hier op lijken. Ik gok dat de goedkoopste de Plan-K met Breda erop is, maar deze kost al snel 50,- p.s.

Persoonlijk vindt ik de kleur van de Startrain ook helemaal niet mooi. Zelf geef ik voorkeur aan de Arnold versie. Mocht je voor de Startrain gaan vanwege de rijeigenschappen of digitaal voorbereid, kun je er beter voor kiezen deze te spuiten in de juiste turquoise kleur. Mocht je later je collectie uit willen breiden met bijvoorbeeld een post of restauratie, heb je ook geen last van kleurverschillen.
He Mikey,

Bedankt voor het meedenken alles is welkom...

maar no way dat ik mn Startrain loc om ga spuiten.
Ik heb juiste DEZE gekocht omdat:
- deze zo verschrikkerlijk mooi gedetaileerd en gespoten is (omspuiten is haast heiligschennis & onmogelijk om weer zo mooi te krijgen)
- en, zoals Rick ook al zegt, DEZE de juiste kleur heeft. No offence maar de Arnold is bijna 'glow-in-the-dark'. Daarom kunne die rijtuigen van Arnold ook niet bij de Startrain... Ik heb in Houten wel 100x keer mn loc naast de rijtuigen gehad en het is echt dag en nacht verschil.

Ik ga denk ik maar gewoon een beetje 'ronde' DB rijtuigen zoeken (suggesties?) die dirt cheap zijn en spuiten... Inprincipe moet de bodem en het dak licht grijs, en het tussenstuk turquoise... Blauw streepje erop. Wellicht wat decall's van de NS en klaar...

Mensen met de turquoise NS1200 (van minitrix) zullen ook wel tobben met de kleur van de rijtuigen... Misschien heeft iemand daar een oplossing voor gevonden die ik ook kan toepassen?

fijne avond,
Laatst gewijzigd door Pruts3r op 26 jul 2014 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.


Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)

>MIJN VITRINE<

>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)

CorvK
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 sep 2008 17:31

Re: Turquoise rijtuigen

Bericht door CorvK »

- kruisigen of stenigen wanneer ik Arnold plan Dtjes ga lopen verprutsen... )

Merijn, je kunt geen Arnold plan D-tjes verprutsen hoor, die bestaan n.l. helemaal niet. Ik heb het in een eerdere discussie over dit model al eens geventileerd, maar Arnold heeft destijds gewoon de bestaande plan K uitgebracht als zijnde plan D, kloppen doen ze echter niet. Voor we een uitvoerige discussie opzetten over de juiste kleur, kunnen we beter eerst eens naar het model zelf kijken. Plan D had b.v. in de boog naar de koppen aan beide zijden een lang smal raam, plan K maar aan één zijde, ook de draaistellen zijn anders. Kleurverschil tussen de loc en de rijtuigen vind ik dan minder storend.


Mvrgr

Cor,
die de grote vergeler maar niks vind. N(s) in II & III- kwarts country style
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Turquoise rijtuigen

Bericht door evo »

Gewoon effe geduld hebben, dan komen ze vast wel van Piko :o


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Pruts3r
Berichten: 747
Lid geworden op: 06 okt 2013 11:04

Re: Turquoise rijtuigen

Bericht door Pruts3r »

evo schreef:Gewoon effe geduld hebben, dan komen ze vast wel van Piko :o
Maak je nou een grapje of zou dat serieus kunnen?!?! :shock:


Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)

>MIJN VITRINE<

>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2092
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Turquoise rijtuigen

Bericht door Robert_N-Nm »

Bericht is niet feitelijk. Het is gebaseerd op de recente uitgave van de Hondekop-2 en de aangekondigde (zei het officious) NS 2200 in schaal N. Als deze net zo succesvol worden dan kan het er best nog eens van komen, ooit, in 2025 ofzo.


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4490
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Turquoise rijtuigen

Bericht door spoor65 »

en om dat 2025 misschien wat dichterbij te krijgen, zou je misschien eens meerdere mensen moeten gaan pollsen om te kijken of er animo genoeg voor is,
als je daarmee bij de importeur van piko kunt aankloppen, wie weet kan die dat dan weer overbrengen en daarmee piko op goede gedachten brengen.

Ze weten inmiddels tenslotte hoe gek die Ollanders zijn op hun NS materiaal.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Spoors
Berichten: 101
Lid geworden op: 10 sep 2008 19:51
Locatie: Rotterdam

Re: Turquoise rijtuigen

Bericht door Spoors »

mikey schreef:Persoonlijk vindt ik de kleur van de Startrain ook helemaal niet mooi. Zelf geef ik voorkeur aan de Arnold versie. Mocht je voor de Startrain gaan vanwege de rijeigenschappen of digitaal voorbereid, kun je er beter voor kiezen deze te spuiten in de juiste turquoise kleur. Mocht je later je collectie uit willen breiden met bijvoorbeeld een post of restauratie, heb je ook geen last van kleurverschillen.
Mikey,
Het mintgroen dat Arnold heeft gebruikt is niet correct. Wellicht dat dit artikel wat meer duidelijkheid geeft:

http://www.klassieke-locs.nl/info-047.pdf

Voordat dit artikel in Railmagazine verscheen heb ik al contact gehad met Hans van der Plaats over de juiste kleur voor Turquoise en ik Startrain geadviseerd om die dan ook te gebruiken.

Groet,

Jeroen



Detlev
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 feb 2011 13:21
Locatie: Den Haag

Re: Turquoise rijtuigen

Bericht door Detlev »

Je kunt nu bij Fleischmann opgeven welk model je beslist wilt hebben... Niet geschoten is altijd mis ;)



FidOo
Berichten: 5663
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Turquoise rijtuigen

Bericht door FidOo »

Hmhm, voor een FLM prijs.. dan worden de oude arnold's straks nog koopjes! :mrgreen:


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Turquoise rijtuigen

Bericht door mikey »

[quote="Spoors"][quote="mikey"]Persoonlijk[/quote]
Mikey,
Het mintgroen dat Arnold heeft gebruikt is niet correct. Wellicht dat dit artikel wat meer duidelijkheid geeft:

http://www.klassieke-locs.nl/info-047.pdf

Voordat dit artikel in Railmagazine verscheen heb ik al contact gehad met Hans van der Plaats over de juiste kleur voor Turquoise en ik Startrain geadviseerd om die dan ook te gebruiken.

Groet,

Jeroen[/quote]

Mijn zin begint ook met 'Persoonlijk' ;)


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Pruts3r
Berichten: 747
Lid geworden op: 06 okt 2013 11:04

Re: Turquoise rijtuigen

Bericht door Pruts3r »

Detlev schreef:Je kunt nu bij Fleischmann opgeven welk model je beslist wilt hebben... Niet geschoten is altijd mis ;)
Waar kun je dat opgeven?
Heb op de site van FLM gekeken en kon niets vinden...

Alvast bedankt!


Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)

>MIJN VITRINE<

>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4083
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Turquoise rijtuigen

Bericht door Ad_M »

Pruts3r schreef:Waar kun je dat opgeven?
Heb op de site van FLM gekeken en kon niets vinden...

Alvast bedankt!
H@ns heeft daar "net" een nieuw draadje voor gestart: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=40&t=6895

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Detlev
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 feb 2011 13:21
Locatie: Den Haag

Re: Turquoise rijtuigen

Bericht door Detlev »

Kloppt, maar de pagina staat in ieder geval HIER


Gebruikersavatar

Rik
Berichten: 404
Lid geworden op: 24 mei 2010 00:34
Locatie: Oud Gastel ( West Brabant )
Contacteer:

Re: Turquoise rijtuigen

Bericht door Rik »

Ik heb toevallig hier 2 van die Arnold rijtuigen liggen.. Wat mij betreft kun je die wel voor
een schappelijk prijsje overnemen als je zou willen. ( en met het kleurverschil kan leven. )
Zal vanavond ff een foto'tje maken.

gr Rik


Gebruikersavatar

Rik
Berichten: 404
Lid geworden op: 24 mei 2010 00:34
Locatie: Oud Gastel ( West Brabant )
Contacteer:

Re: Turquoise rijtuigen

Bericht door Rik »

Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Pruts3r
Berichten: 747
Lid geworden op: 06 okt 2013 11:04

Re: Turquoise rijtuigen

Bericht door Pruts3r »

Rik schreef:Ik heb toevallig hier 2 van die Arnold rijtuigen liggen.. Wat mij betreft kun je die wel voor
een schappelijk prijsje overnemen als je zou willen. ( en met het kleurverschil kan leven. )
Zal vanavond ff een foto'tje maken.

gr Rik
Bedankt voor het aanbod

Je hebt een PBtje!


Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)

>MIJN VITRINE<

>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)
Plaats reactie